בית ספר מעוף צילום זאב שטרן
בית ספר מעוף צילום זאב שטרן

בשנה הבאה: לא ייפתחו כיתות ז' בבית ספר מעוף לחינוך מיוחד

התלמידים אמורים להשתלב בכיתות קטנות בבתי ספר רגילים. "יש לא מעט חשש ופחד אצל ההורים משילוב כזה", אומרים ההורים. חברי סיעת הביצועיסטים מבקשים לבטל את החלטה ומציעים תכנית חלופית

פורסם בתאריך: 18.1.19 08:57

מסתמן שבשנת הלימודים הבאה (תש"פ), לא תפתח בבית הספר "מעוף" לחינוך מיוחד כיתה ז', וזאת מאחר שעל פי הפרוגרמה, משרד החינוך מאשר הפעלה של 15 כיתות ז – י"ב ובפועל יש כיום 19 כיתות.
לטענת הורים, בשיחה שקיימו עם עובדים באגף החינוך המיוחד, נאמר להם שבאגף שוקלים להפוך בהמשך את בית הספר ל-ט' – י"ב ולשלב את תלמידי החטיבה בבתי ספר רגילים בכיתות קטנות, תוך מתן מעטפת תומכת. ההחלטה העתידית מלחיצה לא מעט מההורים שטוענים שבית הספר מעוף נחשב לאחד מבתי הספר המובילים בארץ לחינוך מיוחד. "בבית הספר מעוף עושים עם הילדים עבודת קודש, הילדים מצליחים להדביק פערים, מדובר בכיתות קטנות של 12-14 ילדים ומרביתם אף נגשים לבגרות", אומרת אחת האמהות. "יש לא מעט חשש ופחד אצל ההורים משילוב בבתי ספר רגילים, במיוחד לאור הרפורמה החדשה של משרד החינוך, שהוא רוצה לשלב את הילדים מהחינוך המיוחד בחינוך הרגיל בכיתות הרגילות. התלמידים יקבלו פחות והסל השירותים שהם מקבלים יקטן".
גורם במינהל החינוך מסביר שהמטרה בצמצום הכיתות במעוף, אינה לשבץ את הילדים בכיתות רגילות, אלא לפתוח כיתות קטנות מותאמות וכך מצד אחד הילדים יקבלו את כלל השירותים הפדגוגים והחינוכיים ומצד שני ילמדו בבית ספר רגיל ויפתחו את חיי החברה שלהם. "המטרה האמיתית היא שהילדים יהיו בתוך בתי הספר הרגילים עם מענה שמתאים להם, קבוצת למידה קטנה ומצד שני יהיו חלק מבית הספר, החל מהתלבושת ועד הנושא החברתי. במידת הצורך, הם יוכלו להשתלב במקצועות בהם הם חזקים, בכיתות הרגילות".
לטענת אנשי המקצוע ההורים צריכים לשאוף שהילדים שלהם ילמדו בבתי ספר רגילים ויקבלו את המענה החינוכי והחברתי. "הם ילדים רגילים, שיש להם קצת קשיים והיום נוצר מצב שלא מעט ילדים שלומדים במעוף, יכולים ללמוד בכיתות קטנות בחטיבות ובתיכונים", מסביר אותו גורם. "מעוף צריך לקלוט את הילדים שזקוקים למענה יותר עוטף ושהם יותר גבוליים ובעייתיים".

בסוף השנה הנוכחית תסיים כיתת י"ב אחת במעוף – כיתה של 10 תלמידים וההחלטה הסופית לגבי שנת הלימודים הבאה, תתקבל בהקדם.
מהעירייה נמסר: "אכן מסתמן שבשנת הלימודים תש"פ לא יפתחו כיתות ז' בבית ספר מעוף. בשל העובדה כי בית ספר מעוף נמצא בתפוסה מלאה בהיבט הפיזי והתקני, לא יפתחו כיתות נוספות בבית הספר. וועדת שיבוץ עירונית תדון בכל תלמיד/ה ותלמיד/ה ותשבץ בהתאם. לתלמידים שקיבלו זכאות לשירותי חינוך מיוחד בכיתות ז', שלא תמצא להם מסגרת מחוץ לרשות, יוצע להשתלב בכיתות מיוחדות בחטיבות הביניים הרגילות הרגילות ברשות, תוך מתן מעטפת תומכת. עדיין לא התקבלו החלטות עתידיות להפוך את בית הספר מכיתה ט' – י"ב".
ממשרד החינוך נמסר: "בשנת הלימודים הבאה לא תפתחנה כיתות חדשות משום שבית הספר נמצא בתפוסה מלאה. ועדת השיבוץ העירונית תדון בצרכי התלמידים ותשבצם בהתאם לחוזר מנכ"ל".

בהמשך לפרסום במלאבס, הוציאה סיעת הביצועיסטים במועצת העיר מכתב לראש העיר רמי גרינברג, בבקשה לבטל את אי ההרשמה לכיתות ז' לשנת הלימודים הבאה. יש לציין, שמי שהוביל את פתיחת בית הספר הוא חבר הסיעה איציק ישראל, בתקופה בה כיהן כראש מינהל החינוך. יחד עם חברת המועצה ד"ר תמי ז'יטלני, אשר מכירה את תחום החינוך המיוחד באופן מקצועי, הם גיבשו תכנית לטווח הקצר ולטווח הארוך, אשר לטענתם תוכל לפתור את בעיית המקום וכמות התלמידים הכוללת בבית הספר.
על פי התוכנית שלהם, בסוף השנה הנוכחית תסיים כיתה י"ב אחת ולכן מתפנה מקום לכיתה ז' אחת בלבד ולכן ניתן לאתר בשלב הראשון, את התלמידים המתאימים ביותר ולקבלם. בנוסף, הם מציינים שלקראת שנת הלימודים תשפ"א, יש לאחד את השטחים והמבנים של בית הספר מעוף ובית הספר הצמוד "בית יהודה", אשר לטענתם, בו לומדים כמחצית מכמות התלמידים בבית הספר מעוף, ואז ניתן יהיה ליצור שני מתחמים. מתחם אחד לשכבה הצעירה ז'-ט' ומתחם אחד לבוגרת י'- י"ב ואת תלמידי בית יהודה, להעביר לשטח ייעודי המתאים יותר מבחינת היקפו לצרכיו של בית הספר.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר