מחאה של הורי בית הספר נעמי שמר נגד העירייה
מחאה של הורי בית הספר נעמי שמר נגד העירייה

בגלל בניית התיכון החדש על שטח נעמי שמר והשיבוץ של אהוד מנור: סוער באם המושבות

הורי אהוד מנור אומרים שלא יסכימו לשינוי בשיבוץ של ילדיהם מחטיבת גולדה לחטיבה החדשה. הנהגת הורי נעמי שמר הכריזה מאבק נגד בניית התיכון החדש על חשבון שטח בית הספר של ילדיהם. העירייה: "ועד ההורים של נעמי שמר מתסיס את תושבי השכונה"

פורסם בתאריך: 20.1.19 12:33

בימים האחרונים סוער בשכונת אם המושבות, הן בגלל חוסר הידיעה לגבי שיבוץ בוגרי כיתות ו' בחטיבות בשכונה בשנת הלימודים הבאה, והן בגלל הקמת התיכון הנוסף, על שטח בית הספר נעמי שמר.

נושא שמטריד לא מעט מתושבי השכונה, הוא החלטת העירייה שככל הנראה תצא לפועל, להקים את התיכון הנוסף בשכונה, על שטח החצר והחנייה של בית הספר נעמי שמר. זאת כפי שפורסם לראשונה במלאבס לפני כחודש.
השבוע הוציאה הנהגת ההורים בבית הספר הודעה תחת הכותרת – "משהו רע קורה באגף החינוך של עיריית פתח תקווה". בהודעה נכתב כי במשך שנים רבות מדברים בשכונה על הצורך בהקמת בית ספר על יסודי שש שנתי עבור ילדי חיים חפר, פאול קור, שיפר ונווה דקלים ולאחרונה לאור פרסומים שונים של ראש העיר, הם מבינים שבאגף החינוך מתכוונים לבנות את התיכון על שטח בית הספר. הם דורשים מראש העיר לכבד את הנהגת ההורים של נעמי שמר איתם הוא ישב ולטענתם הצהיר מולם שהחלטה אינה סופית וכן לכבד את הצוות החינוכי המקצועי שאמון על חינוך 600 תלמידים. בנוסף, מציינים בהנהגה שתיכון נוסף באותו אזור, יוביל לצפיפות קשה ולפקקי תנועה בשעות הבוקר. "פתח עיניך, כבוד ראש העיר, כי אנחנו – הנהגת הורי בית הספר נעמי שמר – לא ניתן לזה לקרות. שכונת אם המושבות לא תסבול תיכון נוסף בתוך שטח צפוף, בתוך שטח ירוק בבית הספר נעמי שמר. הורי בית הספר לא יסבלו תיכון ליד ילדים בכיתות א׳-ו׳".

הם דורשים מראש העיר למצוא מקום ראוי אחר לתיכון החדש.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "ועד הורי נעמי שמר יודע כי בישיבה משותפת לכל הגורמים הוחלט כי בתי הספר הצומחים הם אלה שיפתחו את השש שנתי הצומח. לאור המצוקה בשטחים בשכונה הועלו אפשרויות שונות לבנייה. בין האפשרויות שעלו ונבדקו: הקמת השש שנתי בשטח התחנה המרכזית הזמנית ברחוב גיסין- אך משרד התחבורה לא מאשר מיקום אחר לתחנה הזמנית. בנייה בפרדס שוב, אך שם לא נפתרה הבעיה מול היזמים והשטח גם קרוב מידי לאזור התעשייה ולמפעלים. בנייה באזור שאחרי צומת העיפרון – אך ההורים טענו כי הם מעדיפים שהילדים לא יחצו כביש ראשי וסואן. נשאר פתרון אחד והוא שימוש בשטח הצמוד לבית הספר נעמי שמר, תוך שימוש בחלק משטח בית הספר. לציין כי כיום נעמי שמר הוא אחד מבתי הספר היושבים על השטח הגדול ביותר. גם לאחר שיילקח ממנו שטח לטובת בניית השש שנתי שטחו יעלה על השטח של בתי הספר אריק איינשטיין ועוזי חיטמן, למשל.
ועד ההורים של נעמי שמר מתסיס את תושבי השכונה והורי בית הספר ללא צורך, ללא התחשבות בסיכום של הישיבה המשותפת, לה היה שותף גם יו"ר בית הספר נעמי שמר וללא הצדקה! הורי בית הספר גם צריכים לדעת כי במידה וייבנה שש שנתי בצומת העיפרון יפתחו מחדש אזורי הרישום!!".

בתגובה לדברים אלה אמר אייל אחיאל, יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר נעמי שמר: "ראש העיר בישיבה שהתקיימה בבית הספר ״נעמי שמר״ הצהיר שההחלטה לא סופית ונבדקות אפשרויות נוספות להקמת התיכון החדש לבתי הספר חיים חפר ולפאול קור. הנהגת הורי נעמי שמר לא מצאה רצון אמיתי לבחון אתרי בניה חדשים להקמת התיכון ויותר מזה, אנו כהנהגת ההורים לא אמורים לתת מענה לראש העיר ולצוות המקצועי שלו. הועלו בפני ראש העיר כמה אופציות למרות שזה לא תפקידנו אך הן נשללו עוד לפני שעלו לדיון רציני. בחינת צומת העיפרון נשללה על ידי ראש העיר בטענה שיבנה שם מחלף ענק ולא בגלל הורי התלמידים. הנהגת ההורים בראשותי דואגת לילדי היסודי שיחוו חוסר בשטחי משחק, חוסר בירוק, בינוי לאורך שנים שיסכן אותם והקמה של מבנה בטון נוסף בשכונה שממילא מלאה בבינוי. בינוי זה יגרום לפקקים איומים על ציר תנועה ראשי בשכונה ברחוב ראשון לציון. הטענה שההורים לא רוצים שילדיהם יגיעו עד העיפרון היא קטנונית וחסרת הגיון. בית הספר נעמי שמר הוא בית ספר ערכי וקהילתי שפתוח לכל הורי שכונת אם המושבות. בנייה של מבנה כזה תהווה הפרה בוטה של הסטטוס קוו בשכונה השקטה הותיקה. אני מצר על דברי ראש העיר שהנהגת ההורים בהנהגתי מתסיסה את השכונה ואני מעדיף לא לרדת לרמות התגובה".

# # # 

נושא נוסף שמטריד את תושבי השכונה, הוא השיבוץ לחטיבה של תלמידי בית הספר היסודי אהוד מנור. לאחרונה נופצו שמועות, שהתחזקו בדפי הפייסבוק של השכונה, שבשנת הלימודים הבאה מתכוונים בעירייה לעשות שינוי בשיבוץ תלמידי השכונה בחטיבות. על פי שינוי זה, ילדי אהוד מנור, שבמשך שנים רבות משובצים לחטיבת גולדה, יחד עם ילדי נתן יונתן, ככל הנראה יועברו לחטיבה החדשה שנבנית ברחוב ראשון לציון ובמקומם ישובצו ילדי בית הספר חיים חפר.
הידיעה, שכרגע אף אחד לא מאשר או מכחיש אותה, מאוד מכעיסה את ההורים. הם מתקשים להבין את שיקולי העירייה ודורשים שילדי אהוד מנור ימשיכו ללמוד בחטיבת גולדה, אליה הם משויכים כל השנים, ויש להם אחים שלומדים בה. הם אומרים שהשיבוץ לחטיבת גולדה, היה אחד השיקולים ברישום לבית הספר אהוד מנור.

"כשרשמתי את הילדים שלי לאהוד מנור, אחת הסיבות הייתה שהם ממשיכים לגולדה, ומה שקורה עכשיו, והאפשרות שזה ישתנה, מאוד מלחיץ אותנו ההורים", אומרת אחת האמהות.

בית הספר אהוד מנור. צילום זאב שטרן

בית הספר אהוד מנור. צילום זאב שטרן

בית ספר נעמי שמר צילום זאב שטרן

בית ספר נעמי שמר צילום זאב שטרן

במינהל החינוך בעירייה לא ממהרים לחשוף את הקלפים והתגובה הרשמית שלהם היא שכרגע לא התקבלה כל החלטה בנושא. אך לטענת גורמים במינהל הנושא נמצא על השולחן. "יש התלבטות מאוד גדולה לגבי השיבוץ בשכונה", אומר גורם במינהל החינוך, "אחד השיקולים הוא שהשידוך בין פאול קור וחיים חפר הוא לא מיטיבי, מדובר בשני בתי ספר מאוד מורכבים שלא בטוח שנכון לשבץ אותם ביחד".

לאור חוסר הידיעה, קיימו הורי אהוד מנור פגישת חירום על מנת לתכנן מהלכים עתידיים במידה ויהיה שינוי בשיבוץ. מהעירייה נמסר: "אין שום החלטה כזו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר