הפעוטה יסמין וינטה ז"ל
הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

היום נפתח משפטה של הסייעת אינה סקיבנקו. קבוצת אמהות תגיע להפגין

סקיבנקו מואשמת בהריגת הפעוטה יסמין וינטה ז"ל. "בכל פעם שיש דיון בבית המשפט, זה מאוד קשה לי", אומרת דורינה, אמה של יסמין. הילה עובדיה, פעילה מפתח תקוה: "אנחנו ממשיכות להילחם למען חוק הפיקוח והמצלמות"

פורסם בתאריך: 23.1.19 10:15

היום, יום רביעי ה-23.1, יפתח משפטה של אינה סקיבנקו, הסייעת אשר מואשמת בהריגת הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בת השנה וחודשיים בעת היותה סייעת בפעוטון מאשה והדב. הדיון יתקיים בשעה 11:30 בבית המשפט המחוזי לוד. למשפט מתכוונות להגיע נשות קבוצת 'צדק לילדינו' לבושות בחולצה אדומה על מנת להביע את מחאתן ולדרוש מוגנות וצדק לילדים. גם אמא של יסמין ז"ל, דורינה, תגיע מחר לבית המשפט. "אני מגיעה מחר לבית המשפט", אומרת דורינה למלאבס ומציינת כי היא מקפידה להגיע לישראל בכל פעם שיש דיון. "בכל פעם שיש דיון בבית המשפט, זה מאוד קשה לי", היא אומרת. "אבל אני מקווה שבעזרת אלוהים ובעזרת כל מי שתומך וסובל איתנו, נעבור גם את היום הזה ואני מקווה שבסוף שזה יסתיים בצורה הכי טובה שאפשר".

ולדימיר וקורינה וינטה בהפגנת הורים מול עיריית פ"ת לאחר רצח יסמין ז"ל וינטה. צילום זאב שטרן

ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנת הורים מול עיריית פ"ת צילום זאב שטרן

מי שמלווה את המשפחה ובעיקר את דורינה מאז המקרה היא תושבת העיר הילה עובדיה, שהפכה חברה קרובה של המשפחה. "מחר מתחיל המשפט הכואב של יסמין וינטה ז״ל, הילדה שבמותה שינתה מדינה שלמה", היא אומרת בכאב, "מהרגע שגילנו מה קרה לה בגן מאשה והדוב גילינו כל כך הרבה מקרי התעללות ואפילו אני בעצמי גיליתי שהתעללו בבני הקטן. אנחנו ממשיכות להילחם למען חוק הפיקוח והמצלמות (החוק אמור להיכנס לתוקף בספטמבר השנה, מט"ל). בנוסף, כל מי שפעל בגן הזה וניסה להמשיך לעבוד עם ילדים, גרמנו להרחקתו מגני ילדים. אני מקווה שבבית המשפט ימצו איתה את חומרת הדין ושהיא תשלם על כל מה שהיא עשתה וככה זה יגרום גם למתעללים אחרים להירתע".

צפו בסרטון המחאה שהעלו חברות קבוצת "צדק לילדינו" לרשת:

רוני שניר, אמא לשלושה ילדים ופעילה חברתית בתחום מבקשת להוסיף: "ליבי נשבר בכל פעם שאני חושבת על המקרה המזוויע הזה. על המשפחה הצעירה שנהרסה. על המצלמות, שבלעדיהן היה מותה נקבע כמוות בעריסה. אני חושבת גם על התינוקות הרכים שאבדו ונפגעו בגנים בהם לא היו מצלמות ועל כך שחוק הפיקוח והמצלמות, שהעברנו בשיניים, הוא טיפה בים. זוהי התחלה של פרויקט ענק שאנו מאחלים וקוראים להשלמתו. חייבים לדרוש מוגנות לילדים בכל המסגרות ובפרט במסגרות של חסרי ישע. חוק הפיקוח נכתב בדמה של הפעוטה המקסימה יסמין וינטה ז"ל. לצערי נכון להיום החוק עדיין לא מכבד את זכרה. אנו קוראים להזדרז בכתיבת והחלת התקנות כך שיקנו מוגנות אמיתית לילדינו ויתנו ערך גדול ומשמעותי. אנו מאמינים שהמפתח לשינוי אמיתי טמון בהכשרה אקדמאית לגננות ולצוותים המטפלים".

אינה סקיבנקו, הסייעת שהרגה את התינוקת יסמין וינטה

אינה סקיבנקו, הסייעת שהרגה את התינוקת יסמין וינטה


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר