בתי הספר: חיים חפר, פאול קור, קפלן וקרול. צילומים זאב שטרן
בתי הספר: חיים חפר, פאול קור, קפלן וקרול. צילומים זאב שטרן

בלא מעט בתי ספר בפתח תקוה ט"ו בשבט הוא כבר לא חג התעודות

בארבעה בתי ספר יסודיים בפתח תקוה החליטו המנהלות לא לחלק תעודות אמצע. באחד מהם לא מחלקים תעודות גם בסוף השנה, אלא רק לקראת הרישום לחטיבה

פורסם בתאריך: 29.1.19 18:39

במשך שנים היה ט"ו בשבט מלבד חג האילנות, גם חג התעודות. בשנים האחרונות בלא מעט בתי ספר החליטו לוותר על תעודות האמצע. בין בתי הספר בפתח תקוה שהחליטו שהם לא מחלקים תעודות ניתן לציין את חיים חפר, פאול קור, קפלן וקרול. בקפלן למשל, מתקיימם במחצית השנה מפגש מעמיק שכולל את המורה, ההורים והתלמיד. "ההחלטה לוותר על תעודות המחצית, התקבלה לאחר חשיבה והתבוננות של הצוות החינוכי על תרומתה של התעודה בזמן הזה", אומרת חווה מתתיהו, מנהלת קפלן. "בחרנו להעמיק ולהאריך את המפגשים הורה – תלמיד – מורה, במטרה לתת מקום רב יותר לשיח על תחומי העניין של הילד, יחסיו וקשריו החברתיים, כישוריו, חוזקותיו, הישגיו ונקודות הטעונות שיפור בהתאם למיומנויות הנדרשות במאה ה-21". היא מסבירה שבדרך זו נעשית במחצית א' הערכה מעצבת והזמן בין המפגש האישי עד קבלת התעודה בסוף שנה, מאפשר הפנמה ויישום של היעדים ודרכי הפעולה, שעלו בשיח. "יש לציין שיוזמה זו זכתה להדים חיובים ממרבית ההורים, התלמידים והמורים. הם סיפרו שהשיח היה מלווה בהרבה פרגון, התרגשות ותחושה שהמבט הינו על הילד בכללותו", היא מסכמת.

בית ספר פאול קור. צילום זאב שטרן

בית ספר חיים חפר. צילום זאב שטרן

בית ספר קרול. צילום זאב שטרן

בית ספר קרול. צילום זאב שטרן

גם אסנת סחייק מנהלת פאול קור, החליטה לפני כשנתיים לוותר על תעודות האמצע. "בית חינוך פאול קור הוא בית חינוך הפועל בגישה הוליסטית הרואה בילד את השלם, ואת הסביבה שלו כתומכת למידה", היא מסבירה. "כל התוכניות הפדגוגיות, הרגשיות והחברתיות נבנות סביב רצון לאפשר לתלמיד להיות במרכז, להביע את עצמו, להאמין בעצמו ואנחנו סבורים שילד עם חוסן נפשי, בטחון עצמי גבוהה ודימוי עצמי טוב יהיה פנוי רגשית ללמידה וימצה את יכולותיו בכל ההיבטים. ומתוך חשיבה זו, החלטנו כבר בשנה שעברה לא לחלק תעודות במחצית השנה. התעודה מסכמת את הלמידה וסיכום שכזה יכול להתרחש רק בסיומה של שנה. אנחנו מאמינים כי הלמידה צריכה להיות בעלת אופי מעצב, לתת לתלמיד אפשרויות, הזדמנויות ותנאים לקדם את עצמו ולמצות את יכולותיו, כל מורה בונה תוכנית אישית עבור כל אחד מתלמידיה".

בית הספר חיים חפר. צילום זאב שטרן

בית הספר פאול קור. צילום זאב שטרן

בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר

בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר

נעמה גילאור, מנהלת חיים חפר, מספרת: "תפיסת בית הספר שלנו ב'חיים חפר' רואה את כל תלמיד כמכלול ורואה את הייחודיות שיש בכל אדם. לפי תפיסה זו אנו מכוונים כל תלמיד לפיתוח מיומנויות של לומד המודע לעצמו ולחוזקותיו. כל המערכת של בית הספר, הצוות החינוכי והשפה הבית ספרית בנויים על פיתוח לומד בעל מיומנויות הנדרשות במאה ה-21, בהתאמה לכך גם תהליכי הערכה מותאמים וחדשניים. את כל הדברים הללו לא ניתן לבדוק באמצעות מבחנים, אלא פשוט לפתח את המיומנויות בלמידה מאפשרת וגמישה וזה מה שאנו עושים". היא מסבירה שבבית הספר עובדים בשיטת מתווה ההתדמות, שהוא כלי דיגיטלי אותו הציגה בכנס החינוך BETT בלונדון. באמצעות מתווה זה התלמידים מודעות לחוזקות שלהם ולמקומות שהם רוצים להשתפר בהם. אנחנו לא מאמינים בהערכה מסכמת כמו מבחן או תעודה, היות ואנו תופסים את תפקידנו כבית ספר ללמד אותם איך ללמוד וכיצד להכיר את היכולות שלהם ואת החוזקות שלהם. אנו מלמדים אותם לפתח אסטרטגיות, לחשוב בצורה פתוחה ולגלות את העולם תוך כדי גילוי, חקר והתנסות. לדעתנו בתעודה יש משהו מאוד חד מימדי, תוקע ומסכם ולכן אנו לא שם. אין אצלנו בבית הספר תעודות בכלל, אלא רק לקראת החטיבה אנו עושים התאמה של השפה שלנו אל מול השפה של החטיבה ואז יש לנו את שני הכלים זה לצד זה וזאת החל מאמצע כיתה ה'"


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר