מפגש עם ראש העיר. צילום מטה גרינברג, יעקב אברמוביץ
מפגש עם ראש העיר. צילום מטה גרינברג, יעקב אברמוביץ

האבטחה בגנים: הורים ביקשו מגרינברג להחריג מספר מתחמים ולהשאיר בהם מאבטח

הבקשה עלתה במפגש של הורים מאם המושבות ומנווה גן עם ראש העירייה. ההורים מתכוונים לגנים כמו המתחם ברחוב זכרון יעקב בו שישה גנים ומעל ל-150 ילדים. גרינברג: "נחריג גנים שצמודים לאתרי בניה"

פורסם בתאריך: 6.3.19 18:23

עשרות הורים משכונות אם המושבות הוותיקה, החדשה ונווה גן, הגיעו ביום חמישי האחרון למפגש שקיים ראש העירייה רמי גרינברג בנושא האבטחה בגני הילדים. המפגש, שהתקיים בתיכון גולדה, היה טעון, עלה לטונים גבוהים וכמעט התפוצץ. בפגישה נכחו מלבד ההורים וגרינברג גם ראש אגף הביטחון בעירייה יריב סנדלון, קב"טים עירונים, חבר מועצת העיר איציק ישראל ועוד. במפגש הציג גרינברג את התכנית להחלפת שיטת השמירה בגנים משמירה נייחת בחלק מהם, (מתחמים שדבהם צעל מאה ילדים וגנים הסמוכים לאתרי בנייה) לאבטחה ניידת המבוססת על סיירים הרכובים על אופנועים, בשילוב מענה טכנולוגי בגנים ושליטה מרכזית. הוא אמר להורים שהמצב הקיים היום אינו תקין כאשר ב-80 אחוז מהגנים כלל אין מאבטחים בעוד ב-20 אחוז יש שומר צמוד. "אין דם של ילדים סמוק יותר מדמם של ילדים אחרים", אמר גרינברג לדברי ההורים.

אלא שהתכנית אותה הציג גרינברג, נתקלה בהתנגדות עזה מצדם של החלק גדול מההורים שהגיעו למפגש. ההורים צעקו לגרינברג כי "האחריות על ילדינו היא עליך בלבד, לא על אף אחד מהקב"טים היושב כאן באולם". הם אמרו שעיקר הטענות שלהם הן שצריך להחריג מההחלטה הכללית אשכולות גנים המאכלסים כמויות ילדים גדולות ובהם יש כניסה ויציאה של הורים לאורך כל שעות היום, כמו האשכול ברחוב זיכרון יעקב בו יש מבנה בן שתי קומות, שישה גנים ולמעלה מ-150 ילדים, וכן מתחמים שנמצאים בקרבת אתרי בנייה וגנים שאין להם גדר היקפית כמו הגן ברחוב חדרה.

"בשכונה שלנו הוקמו קומפלקסים גדולים של גני ילדים, במקרה שלנו יש שישה גנים, עם כמעט 200 ילדים", אומר יעקב אברמוביץ, אב לילד באשכול הגנים ברחוב זכרון יעקב אשר השתתף במפגש. "מדובר על טיילת בלתי נגמרת לאורך כל היום של הורים, ילדים, אנשי צוות, ספקים, קבלנים ואחרים והמצב הזה מייצר מורכבויות ותרחישים שרק שומר בכניסה יכול לתת להם מענה". אברמוביץ מוסיף שהם מקווים שראש העירייה ישתכנע וישאיר את השמירה במתחם שלהם ובמתחמים דומים. "המפגש היה אמוציונאלי וטעון, וניתן להבין את זה – מדובר בביטחון של הילדים שלנו", אומר אברמוביץ, "פעוטות בני 3 עד 5. ראש העיר נקט ביוזמה מצוינת לבוא ולשמוע את ההורים, מדובר בצעד אמיץ, הוא ידע שהוא לא ישמע שירי הלל מההורים, ויחד עם זאת בא ושמע את הטענות שהוטחו בפניו. היו בערך 20 הורים, לדעתי לא היה פרסום מספיק למפגש הזה. זה עבר בפייסבוק של ראש העיר וקצת בוואטסאפ, אנשים לא היו מודעים מספיק לקיומו של המפגש. אני מקווה שראש העיר ישקול פעם נוספת את הבקשה שלנו, כפי שהבטיח לנו בפגישה".

ראש העירייה, רמי גרינברג, מסר בתגובה: "הפגישה ממש לא הייתה סוערת. הייתה פגישה עניינית ורצינית. יש תכנית עבודה ודרכי פעולה משותפים. חייבים לציין שחלק קטן ומינורי מההורים חולקים על הנושא כי הרוב המכריע מכיר תודה על כך שיותר לא מפקירים את הילדים שלהם בלי שמירה כלל.

יש מחשבות להחריג גנים יותר גדולים?
ל"א. מלבד גנים שלידם ממש יש אתר בנייה".
יש דוגמאות איפה כן?
"לדוגמא ביעל רום, איפה שיש אתר בנייה ממש על הגן, אז כן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חייל וותיק במילחמות ישראל

    מה עים גנים בקוו הטפר צומת סגולה כפר אברהם.חן הצפון. ששם נימצאים לרוב בישעות. היום .בניי מיעוטים. אייזה מענה יש לזה הריי עד שייגיע אותו מהבטח על קטנוע .אותו מפגע יעשה את זממו. מצלמות אבטחה יעזרו . מי ישה באחריות כמובן ראש העיר שייצטרך לתת את הדין.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כול המצלמות. ואלקטרוניקה. זה בדיעבד.עד שייגיע מאבטח על קטנוע. .יהיה כבר מאוחר.חס וחלילה.אן כמוה מאבטח בשער.זה כוח הרתעה מיידי.המבין יבין

  3. אור

    כל המתחמים הגדולים באזורים ראשיים יחד עם מתחמים עם כמות גדולה של ילדים וליד אתרי בניה צריכים להחריג

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר