צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

האם התלמיד בעל הצרכים המיוחדים הושעה מבית הספר על פי הנוהל?

אם לתלמיד כיתה ו', המצוי על הספקטרום האוטיסטי ומשולב בכיתה רגילה, טוענת כי הוא הושעה מבלי שנעשה לו שימוע. עוד היא דורשת להחליף את הסייע שמלווה אותו בטענה שהתקשורת ביניהם אינה טובה. העירייה: "הסייע נמצא מתאים על ידי צוות בית הספר ועלי ידי האמא"

פורסם בתאריך: 12.3.19 11:40

אמא לילד בכיתה ו', המצוי על הספקטרום האוטיסטי ומשולב בבית ספר רגיל, טוענת שהבן שלה הושעה מבית הספר לא לפי הנהלים של משרד החינוך. לטענתה לא נעשה לו שימוע ורק לאחר שהוא חזר מההשעיה התקיימה פגישה של צוות בית הספר איתם, עם הוריו של הילד. עוד היא טוענת לחוסר תקשורת מול צוות בית הספר. "הבן שלי נכנס לכיתת שילוב בכיתה ג'", היא מספרת. "בהתחלה עוד היה בסדר, היה לו קושי לימודי אבל הוא הסתדר. בשנתיים האחרונות הוא התחיל להידרדר בלימודים, שדבר שהוביל גם לבעיות בהתנהגות. בתחילה היתה לו מחנכת שהצליחה להכיל אותו ובשנה האחרונה המחנכת לא מצליחה להבין את הילד, ניתן לשוחח איתה רק בשעות ספציפיות והם מרגישים שהילד לא משתלב בבית הספר. בסוף השנה הקודמת ביקשתי להעביר אותו לכיתת תקשורת אבל הוועדה בתמיכת המנהלת לא אישרה לנו. מעבר לכך, יש לנו בעיה גם עם הסייע המלווה שלו. הסייעת הקודמת שלו יצאה לחופשת לידה ובעירייה למרות שידעו שהיא אמורה לעזוב לא דאגו למחליפה. במשך שבועיים הילד היה לבד ללא ליווי. אני עשיתי וקיימתי ראיונות למועמדים אבל לצערי את כולם המנהלת פסלה, בסוף בעירייה מצאו סייע אבל לצערי התקשורת ביניהם לא טובה".
לטענת האם, מאז הגיע הסייע הנוכחי התחילו התפרצויות זעם ואלימות של הילד. "הילד מהרגע הראשון לא הסתדר איתו. התחילו להתקשר אלי באמצע יום להגיד לי שהילד מרביץ ומשתולל ושאני אבוא לקחת אותו כי הוא אלים. ביום חמישי האחרון התקשרו עוד פעם מבית הספר ואמרו לי שהוא משתולל, מרביץ וזורק כיסאות. הגעתי לבית הספר ואני רואה את הילד שוכב על הרצפה והסייע יושב לידו. ביקשתי לדעת למה הוא לא מעדכן אותי מה קורה עם הילד בכיתה והוא אמר שהוא קיבל הוראה שאסור לו לדבר ולעדכן את המשפחה. הילד קיבל מכתב שהוא מושעה, מכתב כמו כל ילד רגיל, אף אחד לא דיבר איתו או עשה לו הכנה למה הוא מושעה ורק אחר הצהריים כשהחונך הפרטי שלו נפגש איתו, הוא הסביר לו.

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "ראשית כל נושא ההשעיה, הינו באחריות מנהלת בית הספר ומשרד החינוך. אין מניעה שהסייע המשלב יהיה בקשר עם ההורים, אולם הדבר מותנה באישור, תיאום והנחיית מנהלת בית הספר. אין מניעה שהורים יפנו לעירייה מועמד/ת, אולם הם יועסקו על ידי הרשות רק במידה וימצאו מתאימים. הסיע שגוייס לתפקיד נמצא מתאים לתפקיד ולאפיון התלמיד על ידי מנהלת בית הספר, הצוות החינוכי ובמקרה זה, גם על ידי האמא".
ממשרד החינוך נמסר: "צוות בית הספר דואג לתלמיד ולדברי מנהלת בית הספר קיים שיתוף פעולה בין הצוות המטפל והאם. מפאת צנעת הפרט, טענותיה של האם צריכות להתברר מול מנהלת בית הספר. מבדיקה שערכנו עולה כי נקבעה פגישה של האמא (הפגישה מחר) עם כל הגורמים המטפלים בנושא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חנה כהן

    חובה על כולנו לשלב את כולם בחברה!אבל התנאי הוא שלא יהיו אלימים!אדם אלים ,ילד אלים חייב להיות מורחק ויש להעניק לו טיפול ראוי ומשקם.הביטחון האישי במיוחד של ילדים קטנים הוא עיקרון ראשון במעלה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר