הרצאת השדכנית בבן גוריון. צילום באדיבות בית הספר
הרצאת השדכנית בבן גוריון. צילום באדיבות בית הספר

יומן חינוך: ביקור השדכנית, פרס החסד ואליפות כדורגל

הינדה הרבסט הרצתה לתלמידים על עולם השידוכים, תלמידי בית הספר אורי אורבך זכו בפרס ארצי. סיכום השבוע בבתי הספר

פורסם בתאריך: 15.3.19 09:08

משפחת חיים מפתח תקוה, תייצג את העיר ואת המחוז בחידון 'הציונות והמורשת למשפחות' מבית ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל. החידון המסורתי מתקיים זו השנה השישית, כאשר שלב הגמר הארצי ישודר ביום העצמאות בערוץ 12.

במסגרת תכנית רב תרבותית עם עמותת "אפשר אחרת", שמתקיימת במספר בתי ספר על יסודיים, נפגשו הורי ותלמידי חטיבת גולדה עם התלמידים וההורים מחטיבת אלחכימה מלוד. המפגש כלל ברכות, סדנאות וארוחת ערב כשכל משפחה תרמה את חלקה.

500 תלמידים מ-20 בתי ספר השתתפו באליפות הכדורגל של בתי הספר היסודיים שמתקיימת זו השנה השלישית. את התחרות מארגנת רכזת אליפויות בתי הספר דגנית הללי מאגף הספורט. במקום הראשון זכו תלמידי בית הספר עין גנים, במקום השני אלימלך כנר, במקום שלישי יד לבנים ובמקום הרביעי נעמי שמר.

קולאז' יומן חינוך (15.3.19)

יומן חינוך: למעלה מימין מפגש חטיבת גולדה, בית הספר נתן יונתן, משפחת חיים. בשורה האמצעית מימין: הרצאה בבן גוריון, תלמידי בית הספר
אריק אינשטיין, פרס החסד הארצי לבית חינוך אורי אורבך. בשורה התחתונה מימין: בית הספר ממ"ד עמיטל, בית הספר עין גנים, תלמידי בית הספר
יצחק שמיר. צילומים: באדיבות בתי הספר, המועצה הציונית בישראל.

זו השנה השנייה שבבית הספר 'נתן יונתן' בניהולה של אביבה גולן ובהובלת שי נאור, סגן יו"ר הנהגת ההורים, מקיימים את פרויקט "שיעור אחר הורים" לתלמידי שכבות ד'–ו' בשיתוף עמותת שיעור אחר, בו הורים מתנדבים מעבירים שיעורים וקורסים לתלמידי בית הספר. במסגרת הפרויקט הועברו השנה 150 מערכי שיעור על ידי 40 הורים בתחומי חיים מגוונים.

בית הספר ע"ש אורי אורבך קיבל השבוע את פרס החסד הארצי על שיתוף פעולה משמעותי בין קהילת ההורים לצוות החינוכי בחינוך ויישום ערכי חסד ונתינה כאורח חיים. את המעמד כיבדו הרב עמאר שליטא, הנהלת החמ״ד, הצוות המקצועי ונציגי ההורים.

תלמידי כיתה י"ב 2 ביצחק שמיר אירחו את אורלי פרוינד, מנהלת ויוזמת עמותת "ביחד מחושך לאור" שמובילה סיוע נפשי לנפגעי ונפגעות פגיעה מינית בילדות. פרוינד שוחחה עם התלמידים על פגיעה מינית, על עירנות לצרכי האחר, אמונה בעצמי ויצירת שינוי. בנוסף, גייסו התלמידים כסף שייתרם לעמותה, זאת למען קבוצות טיפוליות שפועלות בכל רחבי הארץ.

הינדה הרבסט, האומנית והשדכנית מבני ברק, הגיעה לביקור בחטיבת בן גוריון להרצות בפני שכבת ט' על החיים ועולם השידוכים במגזר החרדי. וזאת כחלק מעבודות החקר שעשו בספרות על הספר "תפוחים מן המדבר", וכחלק מהנושא השנתי שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות.

הצוות החינוכי בבית הספר ממ"ד עמיטל בהנהלתה של שמחה גיל, עבר השבוע הדרכה בנושא אלרגיה אצל ילדים על ידי ד"ר נעה חסקי. הצוות נחשף לסוגי האלרגיות השונות, לסימנים המוקדמים במקרה חשיפה, וכיצד משתמשים במזרק אפיפן המציל חיים. זאת בהמשך לפעילות של פורום הורים לילדים אלרגיים בראשות עמוס קראדי ושיתוף הפעולה עם מינהל החינוך בעיר בראשות רון כץ ועזרו יוגב דרשן, להעלאת המודעות בנושא.

הנהגת הורי בית הספר אריק איינשטיין בראשות שני זמיר, הורי ותלמידי בית החינוך וצוות בית הספר בניהולה של המנהלת פזית רייכר, אימצו השנה  את גדוד 46 מחטיבת השריון 401, לקראת חג פורים. ביחד הם הכינו 200 משלוחי מנות לחיילים. הפרויקט הוא לזכרו של סמל יהונתן (יוני) שרעבי ז״ל, בן העיר שנפל ב-3/8/2006 במלחמת לבנון השנייה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר