ועדת החינוך העירונית. צילום עיריית פתח תקוה
ועדת החינוך העירונית. צילום עיריית פתח תקוה

בסימן אחדות: שבוע החינוך של פתח תקוה יוצא לדרך

בתי הספר יפתחו את שעריהם לציבור הרחב שיוכל להתרשם מפעילויות מגוונות הנעשות בהם במהלך השנה. בתוך כך, התכנסה השבוע לראשונה בקדנציה הזו ועדת החינוך

פורסם בתאריך: 28.3.19 09:12

החל מיום שישי הקרוב ה-29.3, יתקיים בפתח תקוה שבוע החינוך בסימן אחדות. שבוע החינוך ייערך עד ה-5.4 ומטרתו לעורר מודעות לעשייה ולפעילות לאורך כל השנה במוסדות החינוך בעיר. בשבוע זה מתקיימות פעילויות במרחב הבית ספרי ומחוצה לו, בתחומי יזמות וחדשנות לימודית, אמנות, ספורט, היסטוריה, חגים, מוסיקה, רטוריקת הדיבור, מנהיגות, טבע וסיורים ועוד. בשבוע זה פותחים מוסדות החינוך את שעריהם בפני הציבור הרחב בכלל וההורים בפרט, לצפייה, השתתפות והתרשמות.
בין האירועים המרכזיים שיתקיימו בשבוע זה: תערוכת אמנות של קהילת בתי הספר היסודיים בעיר – "בפתח תקוה מדברים אחדות", מיזם חינוכי המציג עשייה אמנותית במגוון תחומים. התערוכה תוצג במרחב הציבורי סביב האגם האקולוגי. קהילת בתי הספר היסודיים בשיתוף צוות המינהל אף הקליטו שיר שילווה את שבוע החינוך. פתיחת התערוכה תתקיים ביום חמישי 28.3 בשעה 10.00 בפארק ע"ש יצחק אוחיון (הפארק הגדול).
ראש העיר רמי גרינברג: "בשבוע החינוך אנו פותחים את שעריהם של כל מוסדות החינוך בפני ההורים והציבור כולו. השנה שבוע החינוך הוא בסימן אחדות. כוחה של האחדות הוא בקבלת השונות, הייחודיות והערך המוסף של כל אחד ואחת בחברה. אנו מאמינים בשיתוף וקבלה ומחנכים כך את ילדינו. אני מזמין את הציבור לבוא ולקחת חלק בפעילויות השונות שמתקיימות בכל מוסדות החינוך במסגרת שבוע החינוך, וליהנות מהעשייה העשירה המתקיימת בכלל מוסדות החינוך, הן בפעילות הפורמלית והן בפעילות הבלתי פורמלית בשעות אחה"צ".
פרטים על האירועים השונים באתר העירייה.

ועדת החינוך העירונית. צילום עיריית פתח תקוה

ועדת החינוך העירונית. צילום עיריית פתח תקוה

בתוך כך, התקיימה השבוע לראשונה בקדנציה הנוכחית ישיבה חגיגית של ועדת החינוך העירונית, אותה מרכזת ניבה קפלן, חברת המועצה וסגנית ראש מנהל החינוך. את הישיבה פתח ראש העיר רמי גרינברג שבירך את הנוכחים, הדגיש את החשיבות שהוא מייחס לחינוך בעיר, את ההשקעות הבאות לידי ביטוי בתקציב העירוני והפעילות שתיתן מענה לצרכי התושבים והילדים. גם ראש מינהל החינוך רון כץ, בירך את הנוכחים והתייחס להזדמנות של ועדת החינוך להיות פורום חושב, משתף, מעורב ומשפיע על העשייה החינוכית בעיר. בשם רמי הופנברג מנהל מנהל החינוך, הציגה סגניתו, סיגלית הלל יאראק את אתגרי העיר שמלבד המטרות החינוכיות המערכתיות, מתמודדת עם גידול מואץ באוכלוסיה ועם אוכלוסייה הטרוגנית מאוד.

בהמשך הציגו ראשי האגפים את עיקרי העשייה על פי רצף הגילאים. מיכל אונגר, מנהלת אגף גני ילדים, תיארה את טיפוח מנהיגות הביניים ואת התפתחות התרבות היזמית בגנים. סיגלית הלל יאראק, מנהלת האגף לחינוך יסודי, שקפה את מודל הבחירה המבוקרת כמענה לגידול המואץ ולשיפור פדגוגי, שהביא לצמיחת בתי ספר מגוונים וייחודיים. רויטל שפירא, מנהלת אגף החינוך העל יסודי, הסבירה כיצד ניתן מענה מגוון לצוותים החינוכיים השונים מהחינוך הממלכתי ועד המוכר שאינו רשמי, באמצעות פיתוח מקצועי, ואיך מטופל נושא הגיוס לצה"ל. עמוס תמם, מנהל האגף לחינוך מיוחד, סיפר על המענים הייחודיים לפתח תקוה בתחום החינוך המיוחד. מירב טמיר, מנהלת השירות הפסיכולוגי החינוכי, סקרה את מודל העבודה המערכתי של השירות הפסיכולוגי המסייע למנוע מצבי קושי וסיכון, ראובן טגניה, יו"ר מועצת הנוער העירונית, ברך על ההזדמנות לשבת בשולחן אחד עם כל מקבלי ההחלטות ותיאר את הפעילות שעושה מועצת הנוער למען הנוער והקהילה. לסיום תיאר גיא אליהו, מנהל אגף חברה, נוער וצעירים, את הפעילות הענפה במרכזי הנוער הפועלים בעיר, את הרחבת שעות הפתיחה בסופי השבוע ואת התחומים הנוספים בהם פועל האגף כגון עידוד והכנה לצה"ל, מנהיגות נוער, התנדבות וחיבור לקהילה, קשר עם תנועות הנוער ועוד.
בישיבת הוועדה השתתפו חברי מועצת העיר, מנהלות בתי הספר עוזי חיטמן וחטיבת הביניים רשיש, יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות, שגיא קורן יו"ר ועד ההורים של גני הילדים, נציגי ציבור ואורחים.
בהמשך תעסוק הוועדה בהרחבה בנושאים חשובים שעל סדר היום החינוכי בעיר ותהיה פתוחה לכל מי שמתעניין בחינוך בעיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר