יומן חינוך 5.4.19. בשורה העליונה (מימין): אליפות בתי ספר למחול, חינוך אחדות, מפגש תנועות הנוער, בית ספר אלימלך כנר.בשורה התחתונה (מימין): בית ספר יצחק שמיר, צוות הרמי"ם, נבחרת ביאליק, בית ספר שמעוני.צילומים: באדיבות בתי הספר, עיריית פתח תקוה, זאב שטרן, משה לוי
יומן חינוך

יומן חינוך: צפו בשיר המנצח בפסטיקט | וידיאו

וגם: נבחרת ביאליק הצטיינה בחקר האטמוספירה, תלמידי מעוף כיכבו באליפות המחול. סיכום השבוע בבתי הספר

פורסם בתאריך: 5.4.19 08:33

נבחרת האסטרונומיה של בית הספר ביאליק למדעים ולאומנויות, השתתפה באירוע הגמר הארצי לחקר החלל והאסטרונומיה. מתוך 272 בתי ספר ברחבי הארץ שהתמודדו, עלו 10 בתי ספר בלבד לאירוע הגמר ובית הספר ביאליק ביניהם. השנה נושא התחרות היה 'חקר פני השטח והאטמוספירה של גופים במערכת השמש'. התוכנית זימנה לתלמידים חוויית לימוד מהנה וחשפה אותם לאתגרים חדשים בתחום האסטרונומיה, לחשיבה יצירתית, ולעיסוק בתוכן מתקדם ומרתק של חקר החלל והאסטרונומיה. תלמידי הנבחרת השתתפו לאורך השנה בחמישה שלבים שבמהלכם התמודדו בחידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, וקיימו פעילות בקהילה במסגרתה הוזמנו תלמידי בית הספר ע"ש אורי אורבך לפעילות חווייתית ולפיצוח תיבות בריחה. התלמידים נדרשו לפעולה יחד כקבוצה, ביצעו התנסויות בכיתה ובנו דגמים המתארים את פני השטח של עצמים במערכת השמש. תלמידי הנבחרת בחרו לחקור את הרכב פני השטח והאטמוספירה של כוכבי הלכת 'נוגה' ו'שבתאי' ואת הירח של צדק – 'איו'. זו השנה הרביעית שתלמידי ביאליק משתתפים באירוע הגמר.

 

במסגרת אליפות בתי הספר למחול של אגף הספורט בעיריית פתח תקווה בהשתפות תיכונים וחטיבות מכל העיר, קטפו תלמידי בית הספר מעוף בהנהלת שרון משיח ורכזת מגמת המחול אסנת עיואן את המקומות הראשונים. במקום הראשון זכה התיכון ובמקום השני החטיבה.

תלמידי בית הספר אלימלך כנר זכו במקום הראשון עם השיר "שווים" בפסטיקט העירוני שהתקיים ביום שני השבוע, על ידי אגף חברה נוער וצעירים, בסימן שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות. את השיר שרו הילדים במופע משולב עם שפת הסימנים. את האירוע הובילה והנחתה מורן שטרן מאגף הנוער והוא התקיים בשבוע החינוך, כחלק מהמסורת שהשתרשה בשנים האחרונות. כל השירים וקטעי הקישור שלוו על ידי השחקנים של האקדמיה למשחק היו בסימן קבלת האחר והשונה. בפסטיקט השתתתפו 55 ילדים מ־16 בתי ספר שונים, שהופיעו לעיני 650 תלמידים. לצד המתחרים, הופיעה גם להקת ״שווים״ של אגף הנוער בשיתוף בית הספר פיינשטיין. במאי האירוע: עופר שפריר. המנהל המוזיקלי: איל גלבוע. ראש העיר רמי גרינברג והמשנה לראש העיר רפי דהן נכחו באירוע, נשאו דברים וברכו את התלמידים הזוכים.

 

תלמידי ומנהלי בתי הספר היסודיים בעיר יצאו במיזם משותף לקראת שבוע החינוך. כל בית ספר הכין יצירה אמנותית מתחומי הפיסול, ציור, צילום ועוד, וכן תלמידים ומנהלים מכל בתי הספר הקליטו יחד שיר משותף שנכתב על ידי מנהלי בתי הספר והולחן על ידי מנהל בית ספר יד לבנים, אמיר פוני. היוזמה יצאה מקרב המנהלים, הרעיון היה של מנהלת בית הספר פאול קור, אסנת סחייק.

יומן חינוך 5.4.19. בשורה העליונה (מימין): אליפות בתי ספר למחול, חינוך אחדות, מפגש תנועות הנוער, בית ספר אלימלך כנר.בשורה התחתונה (מימין): בית ספר יצחק שמיר, צוות הרמי"ם, נבחרת ביאליק, בית ספר שמעוני.צילומים: באדיבות בתי הספר, עיריית פתח תקוה, זאב שטרן, משה לוי

בשורה העליונה (מימין): אליפות בתי ספר למחול, חינוך אחדות, מפגש תנועות הנוער, בית ספר אלימלך כנר.
בשורה התחתונה (מימין): בית ספר יצחק שמיר, צוות הרמי"ם, נבחרת ביאליק, בית ספר שמעוני.
צילומים: באדיבות בתי הספר, עיריית פתח תקוה, זאב שטרן, משה לוי

במסגרת תכנית הלימודים הייחודית 'הקשר שלך להצלחה', קיים בית הספר שמעוני יום פעילות בסימן אחדות וייחודיות. בכל שכבות הגיל התקיימו פעילויות חווייתיות: תלמידי שכבות א'-ב' התמקדו בסמל החדש של בית הספר. תלמידי שכבות ג'-ד' השתתפו בפעילות תחנות חווייתית. בשכבות ה'-ו' פתחו את היום ב"יום בלי תיק" והתקיימו מעגלי שיח.

 

200 חניכים ומדריכים מכל תנועות הנוער הפועלות בעיר השתתפו בערב גשר בסימן שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות. המשתתפים דנו בנושאים בהם יש דעות שונות, כמו היחס לשבת, פערים כלכליים, חוק הלאום, מבנה המשפחה, גבולות המדינה ועוד, במטרה למצוא את המאחד והמגשר תוך הבנה והכרה בתפישות שונות של האחר.

 

צוות הרמי"ם – רבנים מחנכים מישיבת אמי"ת כפר גנים, נבחר כצוות חינוכי מצטיין לשנת תשע"ט, זאת במסגרת כנס מנהלי החינוך העל יסודי שנערך השבוע ברמת השרון. באות זכו חברי צוות הגמ"ה (גמרא, משנה, הלכה) בישיבה: הרב אופיר אלטמן, הרב עקיבא פדר, הרב איל זר והרב מתניה דהן. האות הוענק לזוכים על ידי מנהלת אגף החינוך העל יסודי במשרד החינוך, דסי בארי. בין הנימוקים לקבלת אות ההצטיינות, צוין בין השאר כי הצוות שוקד על בניית יחידות לימוד במקצועות הקודש בהוראה ייחודית, פתוחה ומגוונת, המשלבת טכנולוגיה בשיטת יחידת המא"ה (משמעותית- ארוכה- הוליסטית). עוד צוין כי צוות המחנכים עובד בשיתוף פעולה רחב המאפשר לכל מחנך להיות שותף בתהליכי בניית יחידות הלימודים בכל מקצוע ואגב כך גם להכיר את כל תלמידי השכבה.

 

השבוע ציינו את שבוע החינוך בבית הספר השש שנתי יצחק שמיר במגוון פעילויות. תלמידי מגמת הכימיה של בית הספר, ביוזמתה של המורה יפעת גוטמן ובעזרת הלבורנטית ויטה פלצמן נהנו השבוע מחדר בריחה שהוקם בקומת המעבדות. התלמידים התמודדו עם חידות שלשם פתרונן נעזרו בידע אשר צברו בשיעורי הכימיה. בין המשימות שעמדו בפני התלמידים: פתיחת קוד מנעול על ידי ערבוב תמיסות, הוצאת מים מבקבוק על ידי איזון תהליך כימי ועוד. התלמידים נהנו מאוד מלמידה שונה וחווייתית אשר סיכמה שנה של למידה משמעותית במגמת הכימיה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר