שער מתחם גנים בעיר לגן המצולם אין קשר לכתבה
שער מתחם גנים בעיר לגן המצולם אין קשר לכתבה

שישה גנים באם המושבות הושבתו: "מדובר בסיכון ממשי ומוחשי לחיי הפעוטות"

פורסם בתאריך: 5.5.19 15:30

המחאה באם המושבות נגד שינוי שיטת האבטחה של גני הילדים בפתח תקוה וביטול הצבת המאבטחים במתחמי הגנים הגדולים נמשכת ואף מתרחבת. ביום שישי האחרון, כ- 300 ילדים החלו את הלימודים בשעה 9:00 בבוקר, לאור דרישת ההורים להחזיר את המאבטחים למתחמי הגנים. בשישי התקיימה ההשבתה בשני מתחמים : משה סנה ומבצע חורב בשכונת אם המושבות החדשה. בסיכום שבוע המחאה הראשון, השתתפו שישה גני ילדים בשני ימי ההשבתה – ראשון ושישי וכ- 700 ילדים נטלו חלק בהשבתה.

בהודעת הוואטסאפ שהופצה להורים לקראת ההשבתה נכתב: "השבוע היינו ללא שומרים בפתח מתחמי הגנים שלנו, ואת המציאות המפחידה שנוצרה אין לתאר. שערים פרוצים, אין פיקוח על הכניסות והיציאות, אין סריקה ביטחונית לפני יום הלימודים, תחושה של חוסר שליטה, תחושה של חוסר ביטחון. מדובר במציאות שאי אפשר לקבל אותה, סיכון ממשי ומוחשי לחיי פעוטות, ותחושת חוסר ביטחון להורים".
המחאה קמה בעקבות ביטול הצבת מאבטחים בפתח מתחמי הגנים הגדולים אשר נכנסה לתוקף לפני היציאה לחופשת פסח. כידוע בתחילת החודש שונתה שיטת השמירה בעיר, לאבטחה ניידת בכל הגנים בעיר, זאת בניגוד למה שהיה נהוג – הצבת מאבטחים במתחמי גנים של מאה ילדים ויותר, או בגנים הצמודים לאתרי בנייה, בעוד שאר הגנים בעיר לא אובטחו בכלל. ההורים דורשים את המשך הצבת המאבטחים במתחמים גדולים ובגנים הצמודים לאתרי בנייה. בעקבות פגישת חירום שכינסו נציגי הורים במתחמים הגדולים ערב חג הפסח הוחלט על יציאה למאבק נגד ההחלטה מיד לאחר החופשה, ודרישה להחזיר את השומרים לפתחי המתחמים.
מ-"מטה המאבק להחזרת השומר" נמסר כי צעדי מחאה נוספים מתוכננים, חלקם מפתיעים, וכהם יוכרזו כבר בתחילת השבוע ויכללו הפעלת מנופי לחץ נוספים על מקבלי ההחלטות, זאת במטרה להביאם להכרה בנחיצות החזרת השמירה למתחמים הגדולים, ולהמחיש את ההיקף הגדל, המתרחב והמתעצם של המחאה.
יעקב אברמוביץ, דובר מטה המאבק להחזרת השומר, ואב לילד במתחם הגנים זכרון יעקב שבשכונת אם המושבות הוותיקה, מסר:  "אנחנו ההורים רואים לנגד עינינו את הכישלון של שיטת הסיירים, ואת ההשלכות של הסרת השומרים הקבועים ממתחמי הגנים. הליקויים, שאנו נחשפים להם מדי יום, גובלים בפיקוח נפש, וחייבים לשים לזה סוף ובהקדם. התחושות של ההורים הן קשות, קבוצות הוואטסאפ מלאות בסרטונים ותמונות המתעדים את ההפקרות הביטחונית במתחמי הגנים שלנו, וההחלטה שלנו היא לפעול בנחישות ומתוך עוצמה כדי להחזיר לילדים שלנו את הביטחון שמגיע להם. אסור שיהיה אפילו הורה אחד שלא יוכל לישון בלילה מדאגה לביטחון ילדיו, והקריאה שלנו אל ראש העיר היא למצוא את הפתרון כדי שיתאפשר להחזיר את השומרים למתחמי הגנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר