אילוסטרציה שומר בגן ילדים (למצולם אין קשר לכתבה)
אילוסטרציה שומר בגן ילדים (למצולם אין קשר לכתבה)

מחאת האבטחה מתרחבת: מתחמי גנים נוספים הושבתו ביום שישי

אל ההשבתה הצטרפו גם מתחמי גנים בכפר גנים ובנווה גן, ובנוסף לכך הוקם מטה מאבק עירוני להשבת המאבטחים למתחמי הגנים

פורסם בתאריך: 11.5.19 10:02

מחאת גני הילדים נגד ביטול השמירה בגנים והמעבר לשמירה של סיירים רכובים על אופנועים מתרחבת. בהשבתה שהתקיימה ביום שישי השתתפו גנים ממתחמי הגנים נקאש ופנחס חגין בשכונת כפר גנים ג' וכן ממתחם אהרן כצנלסון בשכונת נווה גן. בסך הכל כ-240 ילדים החלו את הלימודים בשעה 9:00 ולראשונה המחאה יצאה מגבולות שכונת אם המושבות. ההורים הודיעו על הקמה של מטה כלל עירוני של המאבק להחזרת השומרים למתחמי הגנים. בסיכום שבוע המחאה השני: סך הכל תשעה מתחמי גנים השתתפו בשלושה ימי השבתה, כ-950 ילדים נטלו חלק בהשבתות, וכ-1,900 הורים הביעו תמיכתם בדרישה להחזיר השומרים. בפוסט פייסבוק שהופץ לקראת ההשבתה נכתב: "אנו מודיעים על הרחבת השבתות המחאה לשכונות כפר גנים ג' ונווה גן, ועל הקמת מטה פעולה עירוני למען השבת השומרים למתחמים. המצוקות שנגרמו להורים בעקבות הסרת השמירה הן לא עניין פרטי של אף אחד, אף מתחם או אף שכונה – אלא זו מצוקה שנקלענו אליה הורים מכל רחבי העיר, שרואים איך בבת אחת נפגעו תחושות הביטחון שלהם בכול הנוגע לדבר היקר להם ביותר – הילדים".

המחאה קמה בעקבות ביטול הצבת המאבטחים בפתח מתחמי הגנים הגדולים, החלטה שיושמה לפני היציאה לחופשת הפסח, והפעלת מערך אלטרנטיבי של אנשי ביטחון ניידים המסיירים בין הגנים. בעקבות פגישת חירום שכינסו נציגי הורים במתחמים הגדולים ערב חג הפסח הוחלט על יציאה למאבק נגד ההחלטה מיד לאחר החופשה, ודרישה להחזיר את השומרים לפתחי המתחמים.

יעקב אברמוביץ, דובר מטה ההורים העירוני להחזרת השומרים, ואב לילד במתחם הגנים זיכרון יעקב שבשכונת אם המושבות הוותיקה, אמר: "ההשבתה היום מוכיחה לכל מקבלי ההחלטות שאין הבדל בין הורים בעיר הזאת. הורים רבים מכל רחבי העיר, מכל השכונות בעיר, שותפים לבקשה אחת ויחידה – החזרת השומרים למתחמי הגנים, והם מתארגנים על מנת להשיג את מבוקשם. אסור שיהיה אפילו הורה אחד בעיר הזו שלא יוכל לישון בלילה מדאגה לביטחון ילדיו, או ללכת לעבודה בתחושות של חשש וחוסר ביטחון. הקריאה שלנו לראש העיר היא למצוא את הפתרון הראוי כדי שיתאפשר להחזיר את השומרים למתחמי הגנים, ולהחזיר להורים את תחושת הביטחון".

מעיריית פתח תקווה נמסר: "אבטחה ניידת היא האבטחה המומלצת ע"י משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים, ומתקיימת בהצלחה רבה ביישובים אחרים כמו ירושלים ומודיעין, בהם הרגישות גבוה הרבה יותר. מערך האבטחה החדש הינו איכותי ומקצועי. המאבטחים חמושים, מיומנים ועברו הכשרות מתאימות. בכל גזרה יהיו מספר אנשי צוות שיפטרלו ויתנו מענה מהיר ואיכותי ולרשות הגנים ניתן מענה משלים כולל לחצן מצוקה, אינטרקום וטלוויזיה במעגל סגור. רוב הגנים בעיר פועלים כבר שנים ללא מאבטח ומהם לא נשמעת שום תלונה בנושא תחושת הביטחון. לאור החשש בתחושת הביטחון של ההורים בגנים בהם קיים מאבטח ביצענו מפגשי הסברה, ביקרנו בכל הגנים בעיר ושוחחנו עם הגננות. במקרים מיוחדים (אתרי בנייה וכדומה) נבחן את הנושא לגופו וניתן מענה נקודתי. מערך האבטחה הנייד הוא האיכותי, השוויוני והנכון ביותר שיש היום, והדבר נעשה לרווחת הציבור ולביטחונו ולא מטעמי תקציב או כל שיקול זר אחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אור

    בגן של הבת שלי אין אינטרקום ואין מצלמות, קירות המתחם נמוכות בטירוף שאפשר בקפיצה לעבור אותם ולהכנס למתחם של ילדים בגילאי שלוש עד חמש. מתחם בכביש הכיכר מרכזי ומועד לפורענות מכל המשתמע מכך. אחלה שראש העיר עושה שינוי רק שהשינוי כל הפרמטרים צריכים להלקח בחשבון כאשר במקרה של המתחמים הגדולים זה ממש לא נלקח וקיבלו החלטה גורפת שמסכנת חסרי ישע

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר