הפגנה בנושא השמירה- מול העירייה - קרדיט צילום: מטה ההורים העירוני
הפגנה בנושא השמירה- מול העירייה - קרדיט צילום: מטה ההורים העירוני

"גם מחר בבוקר גני הילדים יהיו פרוצים". לחץ וחשש אצל הורי הגנים בפתח תקוה לאחר החלטת המועצה

מועצת העיר דחתה אתמול הצעה של סיעת הביצועיסטים להחזיר את המאבטחים למתחמי גני הילדים הגדולים לצד הפעלת הסיירת, וקיבלה את הצעת רון כץ לתגבר את האבטחה באמצעים טכנולוגים בלבד

פורסם בתאריך: 28.5.19 10:30

מועצת העיר אישרה אתמול (שני) בישיבתה את שינוי שיטת האבטחה של גני הילדים בעיר, ובכך לא קיבלה את בקשת ההורים להחזיר את המאבטחים למתחמי הגנים הגדולים. כידוע, לאחר חופשת פסח החליפה אבטחה ניידת הכוללת 18 סיירים על גבי אופנועים המאבטחים במתחמי הגנים. לפני כן ובמשך שנים היו מאבטחים במתחמי הגנים הגדולים (של ממאה ילדים ויותר) ולשאר הגנים לא היה מענה. על פי נתוני העירייה, 46 גני ילדים בפתח תקוה הם גנים בודדים, ו-330 גנים נמצאים ב-104 מתחמי גנים, כלומר רוב הגנים בעיר הם במתחמי גנים של שניים או שלושה גנים יחד.

את הדיון במועצה פתח ניצב בדימוס בנצי סאו, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה לשעבר, שאמר: "לאחר בחינת מערך האבטחה, התפיסה ראויה, מקצועית ומשלבת בין כוח מיומן וטכנולוגיה באופן שנותן מענה וראוי". הוא ציין שהוא התבקש על ידי העירייה וראש העירייה רמי גרינברג, לבחון את המהלך של שינוי מערך האבטחה וציין שאין יכולת לאבטח כל מוסד חינוך במדינת ישראל ולכן האבטחה ההיקפית נותנת מענה.

לטענת הנוכחים במקום, בסוף הסקירה הוא הוסיף שהוא העביר רשימה של דברים שצריך לתקן על מנת שהמערך יהיה טוב יותר. לישיבה הגיעו כ-20 נציגי הורים ממטה המאבק של ההורים להחזרת השומרים ושניים מהם הציגו את עמדת ההורים ובעיקר את החשש הגדול מהמצב שנוצר בשטח.

לקריאת כתבה נרחבת על הנושא כנסו כאן 

לצפייה בסרטון שהכינו ההורים כנסו כאן

בהמשך עלו לדיון שתי הצעות בנושא. הצעה של חברי האופוזיציה והביצועיסטים שביקשו להחזיר את השומרים למתחמים של 100 ילדים ומעלה לצד המשך הפעלת סיירת האופנועים, וכן הצעה של ממלא מקום ראש העיר וראש מינהל החינוך, רון כץ, שהציע לשדרג את מערך האבטחה בגנים שיכלול גם התקנת קודנים בדלתות גני הילדים ויוריד עומס מאנשי הצוות שנאלצים לפתוח את דלת הגן. הוא הציע גם שיותקנו מצלמות חכמות אשר יזהו תנועה במאפיינים אותם יגדירו אנשי הביטחון. המצלמות יתריעו על כל חריגה בתנועה וכך צוות הגן, המוקד הרואה והסיירים יידעו בזמן אמת על כך.

חבר המועצה איתי שונשיין, ניסה לפשר בין הצדדים והציע לצאת לפיילוט של שנה שבו יתקצבו את הסיירת ואת השומרים במתחמים הגדולים ובסיום השנה ניתן יהיה לבדוק מה טוב יותר. הצעה זו לא עלתה כלל להצבעה. לבסוף אושרה ההצעה של רון כץ.

בתגובה לקבלת ההצעה במועצת העיר לתגבר את מערך האבטחה הקיים באמצעים טכנולוגים, אך במקביל דחיית ההצעה להחזיר את השומרים למתחמים הגדולים, נמסר ממטה ההורים העירוני להחזרת השומרים: "הורים יצאו מישיבת המועצה מאוכזבים. שדרוג מערך האבטחה הנייד באמצעי ביטחון חדשים הוא מבורך, אולם לא ייתן מענה לתחושת הביטחון שנפגעה בקרב הורי מתחמי הגנים, ובטח לא ייתן מענה מיידי למצוקה אליה נקלעו אלפי הורים במתחמי הגנים הגדולים. גם מחר בבוקר יהיו המתחמים פרוצים למשך שעות רבות, גם מחר בבוקר לא תהיה בקרה על כניסת אנשים לתוך המתחמים, גם מחר בבוקר לא יערכו סריקות של אנשי ביטחון בגני הילדים לפני תחילת יום הלימודים ובמהלכו".
"לחברי מועצת העיר הייתה הזדמנות פז להחזיר את השומרים למתחמי הגנים, לצד המשך הפעלת מערך האבטחה הנייד, ובכך לתת מענה אבטחתי הולם לכלל ילדי פתח תקווה, וההזדמנות הזו התפספסה. גם בדבריו של ניצב בדימוס בנצי סאו, שהציג בפני מועצת העיר את יתרונות תפיסת האבטחה הניידת, הוא ציין שמצא סדרה של ליקויים באופן הפעלתה בעיר. אם כך, מדוע לא לבצע את התיקונים עליהם ממליץ ניצב סאו, ואת השדרוג של מערך האבטחה באמצעים נוספים, תוך כדי הפחתת סיכונים, ולהציב שומרים בפתח המתחמים, לפחות לתקופת ביניים עד שהמערך הנייד יגיע לכשירות גבוהה יותר? לצערנו, המורכבות של ניהול האבטחה במתחם גנים המאכלס 100, 150 ואף 200 ילדים לא באה לידי ביטוי בהצעה שעברה בסופו של יום במועצת העיר".

חברי מטה המאבק של ההורים ייפגשו בימים הקרובים כדי להחליט כיצד ימשיכו להיאבק.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר