בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי

יוזמה חדשה בפתח תקוה להקמת בית ספר דמוקרטי

הכוונה היא להקים בית ספר על פי מודל סאדברי, אשר פועל על פי עיקרון של עירוב גילאים, ולכל ילד יש מערכת שעות אישית

פורסם בתאריך: 30.5.19 16:29

יוזמה חדשה בפתח תקוה: הקמת בית ספר דמוקרטי בעיר על פי דגם סאדברי העולמי. מי שמקדמת את היוזמה היא תושבת העיר בטי בלקינד. תוכנית סאדברי פועלת על פי עקרון עירוב גילאים ומיועדת לכלל תלמידי א'- י"ב. על פי המודל במבנה בית הספר יש מרחב פיזי משותף, עם פינות ישיבה, פינת "קפה", טלוויזיה, עמדות טעינה לסלולארי, טאבלטים, מחשבים וכו', שמאפשר לילדים לקיים אינטראקציה רב גילאית, ליצור קשרים חברתיים, לקיים למידה פרטנית עם חבר או מורה וכדומה. בנוסף, לכל ילד יש מערכת שעות אישית, שאותה הוא בונה עם המורים האחראים. אחד העקרונות הוא ההרכב הרב גילאי, בית הספר בנוי מאולם כינוס שאליו מתכנסים כולם בבוקר ובצהריים. אין הפרדה גילאית, וילד בכיתה א' יכול ללמוד צרפתית עם ילד בכיתה ו'. המערכת האישית נבנית בהתאם ליכולת של כל ילד. בבית הספר שמים דגש על לימודי הליבה וההישגים האקדמאים, לצד חינוך על פי ערכים של כבוד עצמי, כבוד לזולת, הגשמה ומימוש עצמי, תרומה לקהילה ועוד.

"המודל של בית הספר מאפשר מתן חינוך עדכני ורלוונטי לילדים שהיום נמקים בבתי ספר יסודיים שבנויים לפי שיטה מיושנת ולא עדכנית. בתי ספר שלא רואים את הצרכים של האדם, שאין בהם מקום לאינדיבידואליות וכולם חיילים בשורה ונדרשים ללמוד באותה צורה", אומרת בלקינד.
מה ההבדל בין זה לאנתרופוסופי שנפתח בעיר?
"יש בין שני המסלולים קווים מקבילים, אבל כל אחד עובד על פי שיטה שונה. בנוסף, יש לא מעט תלמידים שביקשו להירשם ונשארו מחוץ למסגרת. על מי המודל הזה, לכל תלמיד יש את המרחב המשותף והמרחב האישי. לכל תלמיד נבנית מערכת על פי הצרכים שלו וכל ילד הולך לכיתה שבה הוא לומד את המקצוע הבא שלו. הלימודים הם לא בכיתות האם".

היא מדגישה שבבית ספר כזה יכולים ללמוד גם ילדים על הרצף האוטיסטי עם תפקוד גבוה שהצורך האקדמי שלהם לא מקבל מענה בבתי ספר אחרים.
והמימון?
"זה בית ספר שנמצא תחת משרד החינוך ואמור לקבל תקציבים מהעירייה, ממשרד החינוך וכן מסאדברי ישראל. יצרתי קשר עם ראש העירייה, רמי גרינברג, ואני ממתינה לפגישה איתו, על מנת שנוכל לקדם את הנושא כמה שיותר מהר".
לפרטים נוספים ניתן לפנות לבטי בלקינד בטלפון – 052-6761413. בימים הקרובים יוקם גם דף פייסבוק לקידום היוזמה.

לאתר היוזמה להקמת בית הספר כנסו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר