צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר לבית הספר אין קשר לכתבה

יוזמה ראשונה להקמת בית ספר דתי-חילוני בפתח תקוה

הורים מפתח תקוה, דתיים וחילונים, מנסים לקדם בימים אלה את הקמת בית הספר, כמוהו קיימים כבר רבים בארץ. בקבוצת הוואטסאפ יש כבר 200 הורים

פורסם בתאריך: 3.6.19 19:16

הורים מפתח תקוה, מנסים לקדם בימים אלה הקמת בית ספר יסודי דתי-חילוני משלב ראשון מסוגו בעיר. מאחורי היוזמה עומד גרעין של מספר הורים, דתיים וחילוניים, שכבר קיבלו את ברכת הדרך מראש העירייה רמי גרינברג לאחר פגישה משותפת, בה הציגו בפניו את חזונם. בשבועות האחרונים צברה היוזמה תאוצה ונפתחה קבוצת וואטסאפ ובה כ-200 הורים. בקבוצה הם מרכזים את המידע והעדכונים, זאת לצד קבוצת פייסבוק פעילה בשם 'חינוך משלב דתיים חילוניים – פתח תקווה' המונה למעלה מ-120 הורים. "הצורך הזה הגיע מהשטח, מאיתנו ההורים", מסביר אריאל אדלשטיין, מראשי הגרעין המייסד של בית הספר. "אנחנו ההורים זה דתיים, חילוניים, מסורתיים ודתל"שים (דתיים לשעבר). כולנו גדלנו במערכות חינוך שלא הותירו לנו מקום לבירור או העמקה אמיתיים בנוגע לזהות שלנו – אתה דתי או חילוני, נקודה. אלא שהמציאות מורכבת הרבה יותר, כך כולנו מגלים עם השנים, ובדיוק מהמקום הזה אנו רוצים לתת לילדינו מענה חינוכי ראוי שיאפשר להם לפגוש מגוון דעות וסגנונות חיים".
המטרה היא לפתוח את בית הספר בספטמבר 2020. ביום ראשון ה-16.6 יתקיים חוג בית ברחוב העצמאות 42 בשעה 20:30, שיאפשר להורים רבים שהביעו עניין במודל החינוכי המשלב, לקבל יותר מידע ולשמוע חוויות ורשמים מהורים ואנשי חינוך בבתי ספר דומים הפועלים ברחבי הארץ. "המודל של החינוך המשלב מתרחב ומתפשט ברחבי הארץ מסיבה מאוד פשוטה: קיים קהל גדול של הורים ומשפחות שלא מעוניין בהגדרות או קטלוגים, אלא מחפש מענה חינוכי ראוי ומשווע לאלטרנטיבה דוגמת החינוך המשלב", מסבירה צביה ולקר, אחת מחברות הגרעין המייסד של בית הספר. "הזכות והחובה לכוון ולחנך את הילד לאורח החיים היהודי המתקיים בביתו, נתונות בידי ההורים, אבל אין זה אומר שאותו ילד לא יכול להיחשף לישראליות וליהדות כבסיס משותף למסגרת חיים משותפת ומכבדת", היא מוסיפה.
נכון להיום, בתי ספר דתיים – חילוניים משלבים קיימים ברמת גן,  מודיעין, ירושלים, כפר אדומים, מזכרת בתיה, קריית טבעון ועוד, בסך הכל כמאה בתי ספר. את רוב בתי הספר מלווה עמותת מיתרים. חזון ההקמה שפורסם בקבוצת הפייסבוק 'חינוך משלב דתיים חילונים פתח תקווה', מצוין בין היתר: "החינוך, כך אנו מאמינים, הוא המשאב החשוב ביותר ליצירת דור חדש של ישראלים אוהבי הארץ, שגדלים ללא מחיצות, ללא סטיגמות וללא חששות מהשונה. מתוך אמונה כי המורשת היהודית היא אבן היסוד של התרבות והדמוקרטיה הישראלית וכי כל אלה יכולים לדור בכפיפה אחת. אנו מאמינים כי מציאות בה כל מגזר מסתגר בדלת אמותיו ומחנך את ילדיו מתוך תפיסה המחדדת ומעצימה את הפערים האידיאולוגיים בין חלקיה השונים של החברה הישראלית, מהווה מחסום ולא גשר לקראת חיים משותפים".

חוג הבית הקרוב מתקיים ב-16.6, ברחוב העצמאות 42, פתח תקוה, בשעה 20:30. לפרטים נוספים: אריאל, 054-6777213.

הצטרפו כאן לערוץ הטלגרם של מלאבס – חינוך בפתח תקוה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר