צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר לבית הספר אין קשר לכתבה

טענה: העירייה מנסה להתיש את העובדים הזרים ברישום לבתי הספר

כ-60 ילדי עובדים זרים מחכים לשיבוץ שלהם בבתי הספר במרכז העיר. תושבת העיר שמסייעת להם: "רוצים שהם יעזבו את פתח תקוה, אבל זה לא יקרה". העירייה: "הכל נעשה באופן שוויוני ועל פי הפרמטרים החוקיים"

פורסם בתאריך: 11.6.19 18:02

הורים לילדי עובדים זרים המתגוררים בפתח תקוה, טוענים שהעירייה עדיין לא רשמה את ילדיהם לכיתה א'. לטענתם, הם הגיעו לפני מספר חודשים לעירייה על מנת לרשום את ילדיהם כפי שהם התבקשו, הציגו את הויזה שלהם ונאמר להם שייצרו איתם קשר טלפונית. אך לטענת ההורים למרות שכבר חודש יוני, אין להם מושג מה קורה איתם ולאיזה בית ספר הם ישובצו. "הלכתי לרשום את הילדה שלי לבית הספר בעירייה וביקשו לראות את הויזה שלי", מספר הורה לילדה מגן נחשול, "הם רשמו את מספר הויזה של הילדה ואמרו שיתקשרו אלי ויודיעו לי לאן רושמים אותנו. עברו כמה חודשים ועדיין אף אחד לא יצר איתנו קשר ואנחנו לא ממש יודעים מה לעשות".
לדברי ההורה, בגן נחשול יש למעלה מ-30 ילדים שאמורים לעלות לכיתה א'. "כל ילדי הגן שלנו אמורים להתחיל בשנה הבאה בית ספר ויש גם גן נוסף ליד תחנה מרכזית, שיש בו את אותה כמות של ילדים וגם הם עדיין לא יודעים מה קורה עם הילדים שלהם". לטענת ההורים, הבעיה היא לא רק של הילדים שעולים לכיתה א', אלא גם של ילדי גנים. "הם פשוט רוצים להתיש את ההורים", טוענת תושבת העיר שמלווה את העובדים הזרים, "רוצים שהם יעזבו את פתח תקווה, אבל הם לא מבינים שמדובר בקהילה חזקה ומה שהם יעשו, זה שהם יקימו לעצמם בית ספר משלהם. אולי מעט מאוד משפחות יחליטו לעזוב, אבל הרוב יתעצם וכמו שהיום הם לומדים אחר הצהריים בכנסייה הם ימשיכו ללמוד. מה עדיף לעירייה, שהם יסתובבו ברחובות?", היא שואלת.
מנגד טוען גורם בעירייה שבשנת הלימודים הבאה אמורים להצטרף לכיתות א' יותר כ-60 תלמידים והם אמורים לקבל תשובות תוך שבועיים לגבי הרישום. עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ולמדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה, מתכוון להגיש עתירה בימים הקרובים, שתדרוש רישום של כלל הילדים הרשומים בפתח תקווה וכן תדרוש שהחינוך יהיה בתנאים אינטגרטיביים, כלומר שגם ילדי הגן וגם ילדי בית הספר ישולבו עם כלל ילדי העיר ולא ישובצו בגנים נפרדים באותו איזור רישום, כפי שקורה כיום בגנים. יצוין כי בבתי הספר משובצים הילדים באופן אינטגרטיבי, 3-4 ילדים בכל בית ספר באיזור הרישום שלהם.
מדוברות העירייה נמסר: "העירייה נוהגת בכל הילדים המעוניינים להירשם למוסדות חינוך בעיר, באופן שוויוני ועל פי הפרמטרים החוקיים הנדרשים. אף אחד לא מעל / מתחת לחוק, הטיפול יבוצע בהתאם לנהלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים להעביר אותם למדינה שלהם בכדי שלא יתערבבו פה עם הילדים שלנו ויהיה פה התבוללות חס ושלום

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר