יומן חינוך - מימין לשמאל נגד כיוון השעון: בית הספר בר לב, תיכון אנקורי, חטיבת הביניים אחד העם, חינוך מוזיקלי, גן חבצלת, בית הספר נווה אברהם. צילומים באדיבות בתי הספר, באדיבות העירייה, דקלה עראמי

סיכום השבוע בבתי הספר: הרצאה של וילצ'רסקי על לגליזציה, חצר חדשה במקום קראוונים

גדי וילצ'רסקי הרצה באנקורי, הקראוונים פונו והחצר גדלה וחודשה, והאורחים התרשמו משיעורי החלילית. יומן החינוך של פתח תקוה

פורסם בתאריך: 21.6.19 09:26

עידן מור, המוכר יותר בשם הבמה שלו גדי וילצ'רסקי, הגיע לתיכון אנקורי לשוחח עם תלמידי שכבת י' כחלק מתוכנית לימודים ייחודית העוסקת באקטיביזם חברתי. וילצ'רסקי שוחח עם התלמידים על התהליך שעבר מצעירותו כפעיל חברתי חיפאי ועד להתמודדותו בבחירות האחרונות לכנסת ה-20, כחלק מרשימת "זהות" בראשותו של משה פייגלין. וילצ'רסקי דיבר על מקומו של האזרח למול המדינה, על לגליזציה של קנאביס, מסיבות טראנס ועוד. מנהל בית הספר יוסי שפרבר: "אנו מבקשים לחנך את תלמידי בית הספר לחשיבה ביקורתית ולמעורבות אזרחית פעילה. גדי משמש דוגמה מובהקת לדרך אקטיביסטית ייחודית".

 

זו השנה השלישית שבית הספר ברלב מקיים שיתוף פעולה עם השפדן, איגודן ואדיוסיסטמס בתוכנית "עושים סביבה יחד". השבוע התקיים אירוע שיא של הפעילות המסכמת. תלמידי כיתות ד' הציגו בפני התלמידים הצעירים מכיתות א', סיפור מעשה על יעל קטן וחמוד שאכל בטעות שקית ניילון ולאחר מכן ישבו בקבוצות כאשר כל בוגר מילדי המנהיגות היה אחראי על קבוצת ילדים מכיתה א' והפעיל את הילדים. באמצעות משחק הקלפים הילדים הן הבוגרים והן הצעירים העשירו ידיעותיהם בנושאי איכות הסביבה.

יומן חינוך – מימין לשמאל נגד כיוון השעון: בית הספר בר לב, תיכון אנקורי, חטיבת הביניים אחד העם, חינוך מוזיקלי, גן חבצלת, בית הספר נווה אברהם. צילומים באדיבות בתי הספר, באדיבות העירייה, דקלה עראמי

בשבוע שעבר התקיים יום שיא של תלמידי העתודה מדעית טכנולוגית במשרדי גוגל בתל אביב. תלמידי חטיבת הביניים אחד העם ייצגו את בית הספר כשהם מציגים, יחד עם עשרות תלמידים מרחבי הארץ, את עבודתם שאותם כתבו בשפת התכנות פייתון. התלמידים גיא פרסדי וכהן שחר מכיתה ח' 2 יחד עם התלמידים יצחק שחר ועמית מה טוב מכיתה ט' 2 בהובלת המורה למדעי המחשב זיו יהלום הציגו בפני המהנדסים את עבודתם וקצרו שבחים מפי המהנדסים.

 

חצר בית הספר נווה אברהם עברה לאחרונה שיפוץ ושדירוג משמעותי. לאחר שנבנה מבנה נוסף (של כיתות) בבית הספר ופונו הקרוואנים שתפסו מקום רב בחצר, החליטה מנהלת בית הספר יעל שטרן לשתף את תלמידות בית הספר בשאלה מה לעשות בשטח שהתפנה. תלמידות קבוצת הגישור העלו רעיון ליצור חצר מוזיקלית ופעילה שתהווה מקום לחברותא, ליצירה ולהנאה ופנו לראש העיר רמי גרינברג ולמ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ, בבקשה שיאשרו התקנת כלים מוזיקליים גדולים בחצר. השניים גייסו את פיני דקטר מנהל אגף אחזקת מבנים אשר התקין בחצר בית הספר דשא סינטטי, חמישה כלים מוזיקליים גדולים ושולחן פינג פונג. בתהליך השתתף גם ששי וטורי, יו"ר ועד ההורים של ביה"ס.

 

ד"ר מירי שליסל, יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ביקרה בפתח תקוה יחד עם צוות בכיר מטעם הפיקוח על החינוך המוזיקלי. במהלך הביקור סיירו אנשי הצוות הבכיר יחד עם שלומית מדר מנהלת הקונסרבטוריון, רמי הופנברג מנהל מינהל החינוך, רפי דהן המשנה לרה"ע וראש אגף חברה ונוער, יוספה קין מנהל האגף לחינוך ובכירים נוספים. הם ביקרו בבית ספר נעמי שמר שם התרשמו מלמידת החליליות, בהמשך ביקרו בחטיבת בן צבי בה יש מגמת מוזיקה על איזורית פעילה.

 

במסגרת חודש הקריאה ופרויקט "נבחרים מספרים" הגיע ראש העירייה רמי גרינברג לגן חבצלת, ברחוב הראשונים והקריא לילדים את הספר "פרח, פרח, אל תבכה" מאת פאול קור.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר