כלי פלסטיק. צילום אילוסטרציה

האוכל בצהרונים: "כואב לי שהבת שלי צריכה לאכול אוכל מלא באדי פלסטיק"

הורים מודאגים מבקשים לעבור בגנים ובצהרונים למגשי נירוסטה ולכלים רב פעמיים, ולהפסיק את השימוש בפלסטיק. העירייה: "עם קבלת הבקשה נבחן את הדברים"

פורסם בתאריך: 2.7.19 17:43

הורים לילדי הצהרונים מתלוננים שהאוכל מגיע בשעת הצהריים רותח בקופסאות פלסטיק גדולות ומבקשים לעבור למגשי נירוסטה גדולים, בעיקר מסיבות בריאותיות. בנוסף הם מציינים שהילדים אוכלים בכלים חד פעמיים והדבר מזהם את הסביבה. הם מבקשים שיירכשו עבור הילדים כלים רב פעמיים לכל גן וכן יירכש מדיח כלים עבור כל גן.

"הבת שלי נמצאת שלוש פעמים בשבוע בצהרון", אומרת אחת האמהות. "בימים אלו האוכל מגיע רותח בקופסאות פלסטיק גדולות. פשוט כואב לי שהבת שלי צריכה לאכול אוכל מלא באדי פלסטיק רעילים ושמגיע שעות לפני שהם אוכלים וממתין להם. ברגע שיעברו למגשי נירוסטה זה יימנע". אם אחרת מוסיפה: "האוכל מגיע זמן רב לפני ארוחת הצהריים, הוא עומד וסופג את כל הפלסטיק שרבות דובר נגדו וחייבים לעשות שינוי. לזה יש להוסיף את הכלים החד פעמיים שכל יום נזרקים לפח יחד עם קופסאות הפלסטיק וזה מזהם את הסביבה. אני יודעת שיש ערים רבות שכבר עברו לכלים רב פעמיים ורכשו לגנים מדיח וזה משהו שצריך לעשות גם בפתח תקווה".

לטענת גורם בוועד ההורים העירוני נושא הפלסטיק עולה מידי שנה. "קופסאות הפלסטיק נבדקו כמה פעמים ויצאו תקינות, מדובר במכלים שעשויים מחומר מיוחד שלא מפריש דבר והוא גם נזרק בסוף היום ולא ממוחזר. בבתי הספר אין מטבח ולכן אין מקום לשטוף את הכלים", מסביר אותו גורם. "מה שכן צריך לבדוק, זה לעבור לכלים רב פעמיים בגנים כמו בארוחת הבוקר ולרכוש מדיחים ותוך זמן קצר אני מאמין שיחזירו את העלות הכספית".
תגובת העירייה: "טרם התקבלה בקשת ההורים במשרדי העירייה וצר לנו כי הם בוחרים לפנות לעיתון במקום לגורמים הרלוונטים שיוכלו לסייע. עם קבלת הבקשה נבחן את הדברים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעל

    תעבדו עם חברת מבושלת אנחנו מקבלים מהם רק בגסטורונומים מתכת.
    אוכל טעים ובריא.
    מכינים הכל במפעל שלהם

  2. דודו

    חברת לאנץ טיים מציעים לארגונים ולצהרונים לעבור לקונטיינרים מנירוסטה. שווה לבדוק איתם. בנוסף, אפילו מציעים ערכות של צלחת וסכום רב פעמיים לילדים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר