צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שיחות עם צוות המורים ונעילת החדר: נמשך המאבק סביב שובה לעבודה של מנהלת בית ספר

ראש העירייה רמי גרינברג מתנגד לשובה של המנהלת לתפקידה משנת שבתון, לדבריו בגלל תלונות של הורים ואנשי צוות. בהסתדרות המורים מבהירים כי אין זה בסמכותו. שני הצדדים ביקרו באחרונה בבית הספר ושוחחו עם הצוות

פורסם בתאריך: 4.7.19 10:15

שבוע אחרי שפגישה בנוגע למנהלת של אחד מבתי הספר בעיר, בין ראש העירייה רמי גרינברג למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, התפוצצה זמן קצר לאחר שהחלה, נמשך המאבק בין הצדדים. ראש העירייה מנסה למנוע את חזרתה של המנהלת לתפקידה משנת שבתון, בהסתדרות המורים עומדים על כך שהמנהלת תחזור לתפקידה ומבהירים שאין זה בסמכותו של גרינברג להתערב בעניין. גרינברג טועןשהואט פועל בעקבות פנייה של הורים אליו.

כנסו כאן לקרוא את הכתבה על פיצוץ הפגישה בלשכת ראש העירייה 

גרינברג וחלק מההורים מעלים טענות שונות לגבי תפקודה של המנהלת, ומנגד בהסתדרות המורים מציינים שמדובר במנהלת מוערכת שהביאה את בית הספר להישגים גבוהים. הורים טענו השבוע שלפני כשלושה שבועות הגיעה בן דויד לבית הספר, ולפני כשבוע עשה את זה גרינברג. "יפה בן דויד הגיעה לבית הספר עם הצוות שלה וכינסה את כל המורים בבית הספר", מספרת מורה שהייתה בפגישה "עלו טענות כלפי המנהלת, בן דויד הבטיחה שהסתדרות המורים תדאג שיועצת ארגונית תלווה את בית הספר ויהיה שינוי".
לאור התלונות של ההורים, הגיע גם גרינברג לשיחה עם הצוות. "הוא כינס את המורים ואמר לנו שהוא יעשה הכל על מנת שהמנהלת לא תחזור", מספרים בצוות. "הוא נתן הוראה למזכירה ולאב בית לא לשתף פעולה עם המנהלת וביקש מהם לנעול את החדר שלה, מאחר והם עובדי עירייה".
ביקור זה של גרינברג היה ביום בו נפגש עם בן דויד בלשכתו, פגישה שפוצצה.
מהסתדרות המורים נמסר: "לצערנו ראש העירייה, רמי גרינברג, אינו מפנים שלא מסמכותו להתערב בענייני העסקת עובדי הוראה שהם עובדי מדינה. אנו מקווים כי הוא אינו נוהג בעובדי העירייה באותה דרך בריונית, כפי שהוא מנסה לפעול כלפי אנשי חינוך בעיר. הסתדרות המורים תמשיך להיאבק על זכויותיהם של עובדי הוראה ולא תיתן לאף גורם לפגוע בהם. ראש עירייה אינו מעסיק של עובדי הוראה שהם עובדי מדינה ולכן אין ביכולתו לפטר או להתערב במינויים. הניסון להפוך מנהלת בית ספר לקלף פוליטי יוצא מגבולות הגזרה המותרים לו ואנו לא נסכים לכך. הייתי ממליצה לראש העיר גרינברג, ללמוד את החומר לפני שהוא מהלך אימים על אנשי החינוך בעירו״.
מדוברות העירייה נמסר: "בחודשים האחרונים הגיעו ללשכת ראש העיר תלונות על מנהלת בית הספר. כאשר ביקש ראש העיר רמי גרינברג לברר את הנושא וזימן את המנהלת לפגישה, בחרה המנהלת שלא להגיע. בפגישה שהתקיימה עם יפה בן דויד מזכ"לית הסתדרות המורים, ניסה ראש העיר ללבן את הנושא ולמצוא פתרון לבעיה הקשה אך עמדת הסתדרות המורים ניתנה מראש וכבר בראשית השיחה נאמר כי לא יתקבל פתרון כלשהו מלבד חזרתה של המנהלת. כאנשי ציבור, אחריותנו הבסיסית היא דאגה לרווחת אוכלוסיית התלמידים ואנשי הצוות ומחובתנו לספק לתלמידים ולצוות אווירת למידה רגועה ומוגנת".
ממשרד החינוך, מחוז תל אביב, נמסר: "משרד החינוך מיצר על הצעדים שהורה ראש העיר לנקוט כלפי מנהלת בית הספר. פעולות אלה אינן מכבדות את מערכת החינוך ומן הראוי להימנע מהן. מנהלת בית הספר חוזרת לנהל את בית הספר וחובה על כולם לסייע בידה לחזרה מסודרת ומוצלחת לקראת פתיחת שנת הלימודים. משרד החינוך מלווה את בית הספר ופועל בהתאם לנהלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר