בית ספר מעוף צילום זאב שטרן
בית ספר מעוף צילום זאב שטרן

הורי החינוך המיוחד נדהמו לגלות: בבית ספר מעוף לא תיפתח כלל כיתה ז'

ההורים כועסים מאחר וייאלצו לרשום את ילדיהם לבתי ספר בערים אחרות, כמו למשל רמת גן או אור יהודה. אחד ההורים: "היו צריכים לתכנן זאת כך שתהיה לפחות כיתה ז' אחת"

פורסם בתאריך: 18.7.19 13:47

הורים לתלמידים שאמורים להתחיל ללמוד השנה בכיתה ז' בבית הספר מעוף לחינוך מיוחד, נדהמו לגלות שבשנה הקרובה לא תיפתח כלל כיתה ז' כי בבית הספר אין מקום. מצב זה ייאלץ אותם לרשום את ילדיהם שעולים לכיתה ז' לבתי ספר לחינוך מיוחד בערים אחרות, כמו למשל רמת גן ואור יהודה. ההורים מציינים שהם בקשר עם ראש העירייה רמי גרינברג וראש מינהל החינוך רון כץ, שמנסים לעזור להם, לחלופין, הוצע להם ללמוד בכיתות קטנות בבתי ספר רגילים, דבר לו הם מתנגדים מאחר ולטענתם, זה לא נותן את המענה החינוכי הנדרש. אחד ההורים אומר: "היו צריכים לתכנן זאת נכון ולדאוג שתהיה לפחות כיתה ז' אחת. לא יכול להיות ששכבה אחת לא תהיה קיימת בכלל בבית ספר".

"לצערי, אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה איתנו בשנה הבאה ואיפה ישבצו את הילדים שלנו", אומרת אמא לתלמיד שאמור להתחיל את לימודיו בכיתה ז'. "אני מאוד מקווה שבסופו של דבר הדברים יסתדרו וכן יפתחו כיתה ז' בעיר, הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שהילדים כל בוקר יצטרכו לנסוע מחוץ לעיר". הורה אחר מוסיף: "הבנו שאין בבית הספר מקום, אבל אנחנו מקווים שלפחות כיתה ז' אחת תיפתח, על בסיס כיתה י"ב שסיימה. אנחנו מנסים לקבוע פגישה עם מנהלת המחוז חיה שיטאי, על מנת שתשמע את ההורים ותבין את הצורך בכיתה הזו. לא הגיוני שבעיר פתח תקווה, תלמידי שכבת ז', יצטרכו ללמוד מחוץ לעיר, כשיש לנו בית ספר ייעודי".

תגובת לשכת הדובר: "שיבוצי ילדים של בתי הספר לחינוך מיוחד מתקיימים באמצעות ועדת שיבוץ עירונית שהינה ועדה סטטוטורית. בחינוך המיוחד התלמידים משובצים בהתאם למקום פנוי והשיבוץ הינו על אזורי. ההעדפה לשיבוץ התלמידים היא קרוב ככל הניתן למקום מגוריהם אך במקרה הנדון בית הספר מעוף מלא ואין אישור ממשרד החינוך לפתיחת כיתה במעוף. כל הורי התלמידים לכיתה ז' לקויי למידה בבית ספר מיוחד, חתמו בזמן הוועדה על כך שהשיבוץ יהיה במסגרת מתאימה ככל הניתן. במקרים חריגים הרשות מטפלת בשיבוץ התלמידים בבית ספר מתאים ברשויות סמוכות ואנו עושים כל מאמץ שהשיבוץ יהיה לשביעות רצונם. עיריית פתח תקוה ממשיכה במקביל לפעול מול משרד החינוך לפתרון הסוגיה".

ממשרד החינוך נמסר: "בשנה הבאה לא תיפתח כתה ז' בבית הספר לחינוך מיוחד מעוף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא

    הנושא דובר כבר באמצע השנה והחלט שלא תפתח שיכבת ז השנה.
    אני אישית דברתי עם מנהלת בית הספר והסברתי את החשיבות בהמשך פתחת שיכבת ז.
    יש ילדים שעבורם בית הספר הזה הוא מקום משנה גורל.
    הבנתי שזה לא תלוי בה והיא חושבת כמוני.
    המצב מצער מאוד עבור אותם ילדים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר