אלרגיה לבמבה. צילום: דודו בכר
אלרגיה לבמבה. צילום: דודו בכר

הורים לילדים אלרגיים: חודש לפתיחת השנה והעירייה עדיין לא עומדת בסיכומים

בעירייה מבטיחים כי הם פועלים כדי ליישם את ההחלטות בהם הצבת שלטים בכניסות לבתי הספר ולגנים, הצבת רשימת ילדים אלרגיים בחדרי המורים וביצוע הכשרות מתאימות לכל הצוותים

פורסם בתאריך: 29.7.19 20:03

הורים לילדים אשר סובלים מאלרגיות מסכנות חיים דורשים שעיירת פתח תקוה תעמוד בהבטחתה להציב בכניסות לגנים ולבתי הספר בעיר שלטים אחידים במראם בחתימת מנהל החינוך, הקוראים לתלמידים להימנע מלהכניס לשטח בית הספר מזון הכולל בוטנים, שקדים ואגוזים ודברי חלב ומוצריו. לטענתם עוד הובטח להם בפגישה שהתקיימה בחודש ינואר עם ראש מינהל החינוך רון כץ, שיוצבו גם שלטים בתוך חדרי המורים ובכל שלט תהיה טבלה של הילדים האלרגיים בבית הספר על פי כיתה וסוג האלרגיה. המטרה היא שמורה חדש נכנס לכיתה יידע את הפרטים מראש. הוסכם גם שיתקיימו הדרכות והכשרות לכל הצוותים במוסדות החינוך. לצד זה מבקשים ההורים לתגבר את מערך הסייעות בגני הילדים ובבתי הספר אשר מלוות את הילדים האלרגיים, כדי שברגע שסייעת לא מגיעה תהיה לה מחליפה ראויה.

בפתח תקוה ישנם כ-700 ילדים בגילאי טרום טרום חובה ועד כיתה ג' בעלי אלרגיות מסכנות חיים. לטענת ההורים, ילדי כיתה א' זכאים לסייעת מלאה וילדי כיתה ב' עד השעה 10:00.

"יש לי ילד שעולה לכיתה ג' והוא אלרגי לבוטנים – דבר המסכן את חייו", אומרת אחת האימהות. "מאחר ומשרד החינוך מאשר סייעות רק לגני הילדים ולכיתות א' – ב' אני ממש בלחץ. כל טלפון שאני מקבלת מבית הספר מקפיץ אותי. לצערי אצלנו בכיתה, לא בדיוק משתפים פעולה, שולחים עם הילדים מאכלים אסורים וכשהייתה סייעת, זה באיזה מקום עוד קצת הרגיע אותי. לגבי השנה הבאה, אין לי מושג מה נעשה. אני לא יודעת האם הצוות בבית הספר עבר הכשרה, מי יטפל בו אם חלילה הוא יצטרך עזרה, מי יזריק לו את הזריקה מצילת חיים במקרה הצורך. אני רוצה לקבל תשובות עכשיו, לפני שהשנה מתחילה".

אמא לילד מכיתה א' מוסיפה: "הבן שלי אלרגי למוצרי חלב ואמורה להיות לו סייעת ולמרות זאת אני עדיין מתה מפחד. לצערי השלטים עדיין לא הוצבו בכניסה לבתי הספר ובחדר המורים. החשש שלנו הוא מאוד גדול, הוא יכול להתעלף רק מהריח והוא היה כמה פעמים בסכנת חיים".

"מינהל החינוך חייב לבצע השתלמויות בקרב המורים בנושא", אומרת אם אחרת. "לא ייתכן שמקיימים מסיבות ומביאים כיבוד שלא מתאים לכולם או שעושים הפסקות מתוקות והילדים שלנו צריכים להישאר בכיתה, כי אולי יש שם משהו שמסכן אותם. החשש שלנו הוא יום יומי ולכן אנחנו מצפים שהעירייה תשתף פעולה".

רון כץ מסר למלאבס כי במנהל פועלים כדי ליישם את ההחלטות. "בהמשך לפגישה ועבודת מטה מעמיקה שעשינו במנהל החינוך הוחלט על הצבת שלטים בבתי הספר עם פתיחת שנת הלימודים, תיק תלמיד בחדר המורים/מזכירות המפרט את סוגי האלרגיות והדרכה לצוותים על ידי חברת פימי", אמר. "אני נמצא בקשר ישיר עם ההורים ונעשה ככול שביכולתנו להבטיח סביבת לימודים בטוחה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר