עידית פרנקל. צילום פרטי

בגלל בירוקרטיה: הגננת המוערכת פוטרה בפעם הרביעית בארבע שנים

עידית פרנקל התחילה את לימודי התואר מיד כשהתבקשה על ידי משרד החינוך אחרי ניסיון רב שנים במגזר הפרטי. למרות זאת היא מפוטרת מידי קיץ - השנה זו השנה הרביעית כי לא השלימה את לימודיה "בתום הזמן הקבוע בנהלים". בנה דולב: "עבורם, אמא שלי היא רק מספר"

פורסם בתאריך: 5.8.19 07:50

בפעם הרביעית בתוך ארבע שנים הגננת עידית פרנקל, בת למעלה מ-50 מפתח תקוה, שוב פוטרה השבוע מתפקידה כגננת באחד מגני העירייה וכעובדת משרד החינוך. במשרד פיטרו אותה למרות שהיא שהיא סיימה בימים אלה את לימודי התואר הראשון שלה ומצפה להתחילת שנת לימודים אחרונה רק כדי לקבל תעודת הוראה – זאת על פי בקשת מעסיקיה. לטענת משרד החינוך פרנקל לא השלימה את לימודיה ב"פרק הזמן הקבוע בנהלים". ואולם היא טוענת שהבירוקרטיה גוברת על ההיגיון משום ש"אין שום אפשרות להתחיל תעודת הוראה במקביל לתואר הראשון" – אותו החלה מיד כשהתבקשה.

אם שמה של פרנקל נשמע לכם מוכר, זה כנראה משום שהוא עלה לכותרות ביולי 2016 כשהיא פוטרה בפעם הראשונה. בנה, דולב, מוסיקאי ומחנך בעצמו, העלה פוסט בעקבות פיטוריה. אז טען כי עם סיום הלימודים במכון אלדר בצעירותה, מאז ומתמיד היא עבדה עם ילדים בעיקר במערכת הפרטית (23 שנים). למערכת העירונית הגיעה לפני כשש שנים בעקבות המלצות הורים מרוצים ברחבי העיר. לדבריו טרם כניסתה לתפקיד במערכת ידעו שאין לה תואר ותעודת הוראה. בשלב מסויים ביקשו ממנה תואר ראשון כקריטריון חובה להמשך העסקתה. היא נעתרה לבקשה ונרשמה ללימודים, אולם בתום שנתה הראשונה היא פוטרה כיוון שאין לה תואר ראשון או לפחות 80 אחוז ממנו. "השבוע הזה היה מהקשים שאמא שלי ידעה מעודה וחוץ מהבשורה המרה על אי-המשך העסקתה, היא קברה את אימה ויושבת כרגע שבע", כתב לפני ארבע שנים הבן המסור. "במקום להתעסק בכאב ובהתמודדות, יוצא שהיא טרודה אל מול האטימות של משרד החינוך. קשה לי לראות את אמא ככה ואני רוצה לעזור לה לשנות את המצב".

הפוסט המרגש עורר סערה גדולה ועשה כותרות בעיתונים ובטלוויזיה, שבסופה סגן שר החינוך דאז, הרב מאיר פרוש, הבטיח שפרנקל תחזור למשרה מלאה ושלא יפגעו בה עד שתשלים את התואר. "מאז כל חודש אוגוסט היא מקבלת מכתבי פיטורים שבכל פעם התקפלו ושונו…", כתב דולב השבוע. "שלוש שנים אחרי הסאגה ההיא ואמא האלופה שלי התבשרה כי היא זכאית לקבלת התואר הראשון. המסע המטופש שמשרד החינוך הוציא אותה אליו כמעט הגיע לסיומו. כעת נותרה לה רק שנה נוספת ואחרונה של תעודת הוראה, אבל למשרד החינוך זה ממש לא משנה. כי אמא שלי? היא רק מספר. רק תו תקן".

עידית ודולב פרנקל. צילום פרטי

"מידי קיץ אני מקבלת מכתב פיטורים ממשרד החינוך ואז המפקחות נכנסות למלחמה, מגישות אותי לוועדת חריגים ובכל פעם אני מקבלת הארכה", מספרת פרנקל בכאב. "עכשיו מבחינת משרד החינוך הסתיימו הארבע שנים שהייתי צריכה להגיש את כל הניירות ולא הגשתי. כשמישהו שם במשרד החינוך לוחץ על כפתור המחשב הוא צריך להבין שמשמעותה לפגוע באדם שנתן את כל החיים שלו למערכת. אני לומדת כבר ארבע שנים, כולל בחופשות של משרד החינוך, פעמיים בשבוע בשעות הערב ואין שום אפשרות להתחיל תעודת הוראה במקביל לתואר הראשון. אלו הקריטריונים שלהם ובחודש אוקטובר אני אמורה להתחיל לימודי תעודה בלווניסקי. אני מאוד אוהבת את העבודה שלי. הגן שלי, הוא גן מדגים, באים ללמוד ממני ואני לא באה לפאר את עצמי, אבל הוכחתי את עצמי בשטח ובשום שלב לא קפאתי ולא הפסקתי את הלימודים. זה פשוט תהליך שלוקח זמן. שתביני, חוסר הידיעה לגבי המשך העסקתי מלחיץ אותי מידי קיץ. בשנה שעברה קיבלתי אישור לפתוח את הגן רק ב-31 באוגוסט. אבל מבחינתי גם השנה הגן שלי יהיה מוכן ב-1 בספטמבר, כי זו הנשמה שלי והשליחות שלי. לצערי, להבדיל מהפעמים האחרות, הפעם אני פחות אופטימית באשר להמשך העסקתי למרות שבפיקוח מנסים לעשות הכול. הוגשתי לוועדת חריגים וכרגע הודיעו לי שאני חסומה לשיבוץ במערכת".

"כנראה שהרבה יותר הגיוני לזרוק הביתה גננת בשנות ה-50 לחייה, בעלת שם ומקצועית, בעלת 25 שנות וותק, מדהימה ומהטובות שיש למערכת להציע רק בגלל 'תקן'", מסכם פרנקל בפוסט שלו ומוסיף: "ידוע לנו על גננות ומורות משובחות שנופלות בין הכיסאות ומתמודדות מול מסכת השפלות ממשרד החינוך רק בשם ה'תקנים והרפורמות'".

תגובת משרד החינוך: "כל עובד הוראה מחוייב להשלים את לימודיו בתוך פרק זמן הקבוע בנהלים. כבר בשנת הלימודים הקודמת ניתנה לגננת ארכה חריגה להשלמת התואר. לצערנו, הגננת לא עשתה כן ומשכך אין אפשרות להמשיך את העסקתה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אוהבים אותך הכי בעולם. כנפי.

    מקומם! עידית היא גננת מכמה ומעלה. הייתה לביתי כמו אימא הייתה הגננת שלה בגן הפרטי ובגן עירייה זכינו בה!
    לפעמים. צריך לצאת מהקופסה ולשים בצד את הנהלים בשביל לשמור על האוצר שיש לך ביד. מקווה שמשרד החינוך ישכיל לשמור על האוצר ולעשות את הדבר הנכון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק במדינה כזאת אפשר לשמוע על מקרים כמו הג'ב עידית פרנקל, משרד החינוך יכול להתבייש בו, אבל את יכולה להיות גאה, מי שאת, ומה שאת, אנחנו איתך אהי ברוכה.

  3. רובי

    תגידו——
    נפלתם על המוח????????????
    התחרפן לכם השכל?????
    האשה
    בלי להכירה
    עושה מאמצים
    ללמוד בגילה המתבגר
    ואתם
    בגלל שלא עשתה סאת בקצב ההסטרי שאתם דורשים
    פשוט מעיפים אותה?????????????

  4. אלי

    מישהו חייב להתעורר לא עושים דבר כזה!
    במיוחד שהיא עושה הכל כפי שביקשו ממנה
    מה זה השטות הזאת שמפטרים בן אדם כל שנה מחדש
    זו התעללות נפשית ועילה לתביעה על עוגמת נפש של שנים

  5. מיכל

    צריך לבדוק היום…. אין הבן אדם מעיד על עיסתו….. ולא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר… אלא לאהוב ילדים באמת ולדעת לתקשר איתם… גםצמעודה כל מל היתה משכילה ויש הרבה…..אבל לא מתאימות לעבודה עצמה. אי אישית לא מכירה אותה ולא יודעת עליה שום דבר…. אם היא באמת טובה… אז מי שמפסידמאלו הילדים….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר