בית ספר מעלה הזיתים. צילום עזרא לוי

4.8 מיליון שקלים: חממת סייבר תוקם בבית ספר מעלה הזיתים, אחרי שנים רבות בהן היה המבנה עזוב

בית הספר נסגר ב-2004, ומאז עמד המבנה עזוב. עתה הגיעה העירייה להסכם פשרה עם בעלי הקרקע, לפיו הקרקע תירכש ב-4.8 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 18.8.19 12:04

בשנת 2004 נסגר בית הספר מעלה הזיתים בשכונת מטלון ובמשך שנים רבות עמד המבנה מוזנח וללא כל שימוש. השבוע הגיעה העירייה להסכם פשרה עם בעלי הקרקע אשר במסגרתו יינתן אישור לעירייה לרכוש את הקרקע שהייתה במחלוקת, לטובת הקמת מבנה חינוך. בעבר דובר על האפשרות של הקמת בית ספר חרדי, דבר לו התנגדו התושבים, לאחר מכן נבדקה האפשרות להעביר לשם את מכללת העיר פתח תקווה, או להקים בית ספר לאומנות. כיום מדברים בעירייה על פתיחת חממה טכנולוגית בתחום הסייבר במקום.
בשנת 2004 החליטו בעיריית פתח תקווה כאמור לסגור את בית הספר 'מעלה הזיתים' לאור מיעוט תלמידים. ההורים בשכונה שהתנגדו לכך, הפגינו מול העירייה, שלחו מכתבים ואף הגישו עתירה בנושא. הם ציינו שבית הספר פעל 50 שנה ודרשו להשאיר אותו פתוח ולא לשבץ את התלמידים בבתי ספר אחרים בעיר.
הבעלים המקוריים של הקרקע, אישר לעיריית פתח תקווה בעבר להקים במקום מוסד חינוכי. לאחר הסגירה החלה סאגה משפטית, כאשר בעלי הקרקע ביקשו לממש את השטח לטובת בניית מגדלים והקמת נדל"ן פרטי. עתה הצליחה העירייה להגיע להסכם פשרה עם בעלי הקרקע, אשר במסגרתו יינתן אישור לרכוש את הקרקע בסכום של 4.8 מיליון שקלים, זאת על מנת לקדם מרכז לרווחת הציבור וכן הקמת חממה טכנולוגית בתחום הסייבר.
מי ששמר על המקום במשך שנים רבות הוא תושב השכונה, עמי נוימן, שאומר "אחרי שהמקום ננטש, שמרתי על הקרקע במשך 15 שנה שלא ייכנסו למקום פולשים ועבריינים ולא פעם גירשתי אותם משם. במלחמת לבנון השנייה ארחנו שם תושבים מהצפון, אני נעלתי את כל החדרים במקום ואף המשטרה התאמנה במקום ואני שמח שסוף סוף המבנה יחזור לטובת חינוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו



ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "לאחר שנים שבהן ההתנהלות מול הבעלים המקוריים נעשה בעצלתיים, אני שמח על ההישג אליו הגענו בנושא הזכויות על הקרקע של בית הספר "מעלה הזיתים" לשעבר. עיריית פתח תקוה בראשותי שמה לנגד עיניה את טובת הציבור בלבד. כאשר האלטרנטיבה הייתה הקמת מגדלי מגורים שיעשירו את הונם של היזמים, החליטה העירייה להיאבק על הקרקע על מנת שהיא תחזור לציבור ותשרת אותו באופן המיטבי. על קרקע זו יקומו מבני ציבור לטובת תושבי השכונה וכן חממות טכנולוגיות לקידום מקצועות ההייטק והסייבר בקרב בני הנוער. אני מודה לעוסקים במלאכה ובראשם לבכירי העירייה שעמלו על ההישג המדובר. תושבי פתח תקווה יכולים להיות רגועים מעצם הידיעה כי יש מי שדואג להם – ורק להם".


בתמונה – המורה רינה מועלם-סופר עם תלמידיה על רקע בית הספר מעלה הזיתים. צילום – באדיבות ארכיון לתולדות פ"ת ע"ש עודד ירקוני והארכיון האישי של רינה ויוסף סופר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תלמיד במעלה הזיתים

    איזה נוסטלגיה אולי יש לי עוד תמונות של מעלה הזיתים בשחור לבן מפעם
    כולם זוכרים המורה רינה המורה ברכה
    תקווה עם התלתלים ?
    יא סאלאם כל הכבוד
    אין מצב יעשו שם משהו לזכר בית הספר ?
    כבוד זה כבוד של בית ספר קודם כל

    כל הכבוד לרמי שמחיה את העיר תוך 3-4 שנים בקצה הזה גג 7 שנים אני נותן לו להפוך את העיר למספר 1 בארץ,
    לא צריך חוף ים בשביל לדרג אותה גבוה ,
    כל מה שצריך זה תשתיות נוחות, אנרגיות , השקעה בפינות העיר …..(להלן החצר האחורית)

    ושינוי תבא זה נקרא? להוריד מבנים ישנים ולחדש מבנים .
    בקיצור רמי האיש הנכון
    זכינו . באמא שלי זכינו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר