ברכה דאום רייטר בוועידת החינוך של פתח תקוה. צילום עזרא לוי
ברכה דאום רייטר בוועידת החינוך של פתח תקוה. צילום עזרא לוי

ברכה דאום רייטר: "זו הפעם הראשונה מזה 15 שנה שארגון המורים מחליט להשבית את פתיחת השנה" (וידיאו)

"הגיעו מים עד נפש", אמרה מזכירת סניף ירקון בארגון המורים בוועידת החינוך של פתח תקוה. צפו בדברים

פורסם בתאריך: 22.8.19 11:24

"אמש הכריז יו"ר ארגון המורים, מר רן ארז, על שביתה שתתחיל ב-1 בספטמבר תחת הכותרת 'המדינה בבחירות והמורים קורסים'", אמרה ברכה דאום רייטר, מזכירת סניף ירקון בארגון המורים בפתח ועידת החינוך של פתח תקוה שמתקיימת בשעה זו בקריית המוזיאונים בעיר. "קצת על המאבק. מדוע כעת? הרי זו תקופת בחירות, ממשלת מעבר, לא הזמן. אולם אין תקופה יותר רגישה אצל הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות כמו התקופה שלפני הבחירות".

היא המשיכה: "בשש שנים האחרונות, אצל השר שי פירון ואצל השר נפתלי בנט, ניסינו לפתור דברים בהידברות בוועדות. ניסינו בבתי המשפט. הדברים תקועים. נוח לאוצר למשוך את העניין. אנחנו לא מוכנים לכך יותר. אולי כעת בתקופת בחירות, לאחר שש שנים של דחיינות והתעלמות, הם סוף סוף יתייחסו. אנחנו לא מבקשים שכר, אנחנו מבקשים תנאי עבודה נאותים על מנת לבצע את עבודתנו המקצועית על הצד הטוב ביותר. אתן דוגמא מבית הספר בו אני מלמדת. יש לנו כ-80 מורים. בחדר מורים 20 כסאות וארבעה מחשבים. רוב המורים שיגיעו בהפסקה לחדר מורים, לא יצליחו לשבת על כיסא. ואם יהיו ברי מזל ויספיקו להכין כוס קפה, ישתו אותו בעמידה. מיותר לציין את התור בשעות תומכות הוראה למחשב או למדפסת".

צפו בדברים:

עוד אמרה: "מאלצים אותנו לעבוד בשבת. המסע הישראלי, במוסדות הדתיים שבתות ישיבה, באולפנות סמינריונים, הכל ללא שום תמורה. מאלצים אותנו לשמור בלילות בטיולים. לאחר יום של צעידה והשגחה על התלמידים במסלול, המורה אינו יכול להתקלח ולישון, צריך להשגיח גם בלילה על התלמידים".היא סיפרה גם על "מכת הטפסולוגיה" כשלדבריה "הופכים אותנו לפקידים ועורכי סקרים. על המורה למפות, לבדוק מיצבים, לערוך סטטיסטיקות ולמלא שאלונים משאלונים שונים". על המנהלים אמרה: "המנהלים עומדים בקו האש יום יום. אחראים 24/7 על תלמידיהם. אחריות עצומה. מנהלי בתי הספר זכאים לחופשה שנתית ככל עובד, וככל עובד הוראה. אלא שעד למועד זה מסרב משרד החינוך להסדיר ולקבוע תנאים אחידים ומוגדרים אשר יאפשרו למנהלי בתי הספר לנצל את החופשה השנתית לה הם זכאים. במקום זאת מנהלי בתי הספר עובדים מסביב לשעון. הם נתונים ללחץ בלתי פוסק מצד הורים ראשי רשויות, תלמידים מורים ומשרד החינוך".

על רפורמת החינוך המיוחד אמרה "שמטרתה העיקרית של הרפורמה היא חיסכון של 600 מליון שקלים על גבם של ההורים, המורים והתלמידים. אומר רק כי לא נעשתה הכשרה מתאימה למורים המשלבים. דמיינו כיתה של 39 תלמידים, שרק שניים מהתלמידים הינם חינוך מיוחד קשה, למשל אוטיזם. איך המורה יתמודד עם הכיתה? איך ילמד בכיתה אחת ובשיטה אחת את כולם? הרי מי שייפגע זה התלמידים. המורה יצטרך להתייחס למכנה המשותף".

היא המשיכה: "זו הפעם הראשונה, מזה 15 שנה, שארגון המורים מחליט להשבית בפועל את פתיחת שנת הלימודים. הגיעו מים עד נפש. אנו בארגון המורים תקווה כי מקבלי ההחלטות יתעשתו ויורו על השינוי הנדרש, לטובת המורים התלמידים והמנהלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר