כיתה צילום דודו בכר

באהבה מבתי הספר: חומר למחשבה

האם בדקתם את רשימות בתי הספר המצטיינים למיניהן? אם עדיין לא, מומלץ לעשות זאת בהקדם

פורסם בתאריך: 29.8.19 10:10

 

הכי בטוח בעולם. שני דברים הם הכי בטוחים בעולם: האחד – שכדור הארץ ימשיך להסתובב על צירו והשני – שארגוני המורים יאיימו בהשבתת שנת הלימודים. ומדוע אף אני בענייני השבתות השבוע? יען כי גם לי יוצא בקביעות לשבת על תקן עוכר חגיגות ומשבית שמחות סידרתי. יעני אחד שכל העולם אוהב לסקול אותו פומבית בכיכר העיר, וזאת בגלל הנזק הנפשי שאני גורם לאנשים. והאמת שאין לי מושג מהיכן זה בא לי. מצד שני , יש לי דווקא הסבר הגיוני לענין השבתת השמחות ועכירת החגיגות הזאת: אני לעולם לא חושש להניח מראה על השולחן ולזעוק: הלו, תביטו איך אנחנו נראים? להלן דוגמא. קשור גם למלאבס? כן. גם.

למי יש יותר אלוהים? הנה אני זורק לכם שאלת פצצה גרעינית : האם תלמידים, יהודים ולא יהודים, שיש להם אלוהים הם תלמידים חכמים וערכיים יותר? או אולי חשוכים יותר? מומחים לפלספנות של החינוך יאמרו שהדברים שאני הולך לומר עכשיו הם פשטנים ורדודים מידי אבל אולי כדאי לפעמים להציג דברים בפשטות כדי לקבל תובנות חכמות בזול?

צדוק

ד"ר שלמה צדוק

רשימת המצטיינים. לא מזמן פורסמה רשימת בתי הספר התיכוניים המצטיינים בשיעור של 100% זכאי בחינות בגרות. היו חמישים כאלו. טבלת בתי הספר האיכותיים הייתה אמורה לגרום לטלטלה בשיח הציבורי ובתקשורת אולם נראה שהתוצאות המביכות של תלמידי המגזר החילוני גרמו לבעלי אג'נדות מתקדמות ונאורות, ואולי גם למומחי חינוך למיניהם, לוודא שהממצאים יתאדו ולא יגרמו יותר מידי רעש.

ממצאי המבוכה 1. ב- 50 בתי ספר תיכוניים נרשמו 100% הצלחה בבחינות הבגרות. מתוך הרשימה היו 43 בתי ספר מהמגזר היהודי ו-7 תיכוניים מהמגזר הלא יהודי. מתוך 43 התיכוניים היהודים היו 38 בתי ספר דתיים באופי כזה או אחר: חרדים, ישיבות, אולפנות ותיכונים דתיים. כלומר, רוב מרשים, קרוב ל-90%!!, של התיכוניים המצטיינים משתייך לזרם הדתי!! בטבלה הופיעו כאמור גם 7 בתי ספר לא יהודיים. בדיקה רוחבית של אופי בתי הספר התיכוניים במגזר הלא יהודי מלמדת שלחלקם ישנה זיקה, פדגוגית וארגונית, לתשתית דתית: עמותות עם זיקה מוסלמית, כנסיות, הפטריארכיה הלטינית, האורתודוכסיה, בית נזירות וכיוב'. חשוב לומר כי ברוב בתי ספר האלו לומדים תלמידים מכל הדתות, למעט יהודים. בדיקת רוחב לא מעמיקה העלתה עוד שהבסיס הדתי בבתי הספר הלא יהודיים, בעיקר בעלי האוריינטציה הנוצרית, מתאפיין (שלא כמו המגזר היהודי שמאופיין בד"כ ב – כיפות, לבוש חרדי, תפילות, הפרדה בין בנים לבנות וסמלים נוספים) בתפילות יום יומיות ( בית ספר השייך לפטריארכיה הלטינית), אבל ובעיקר ב"אני מאמין" שנאורים ומתקדמים חילוניים, לא כולם, עלולים לסווג אותם כפדגוגיה חשוכה. לדוגמא, באחד מבתי הספר הלא יהודיים, המופעל על ידי הכנסייה היוונית, קיימת אמנת התנהגות בסיסית שבמסגרתה חל איסור חמור על פירסינג, קעקועים וחולצות בטן וישנו גם, לא עלינו, איסור על כינוס מעורב של בנים ובנות שלא בנוכחות סגל המורים!! ממש ימי הביניים. אלכוהול?! ממש חילול הקודש. והפאנצ' המרכזי?! מועצת התלמידים אינה אלוהים והנהגות ההורים אינם משיחים!

ממצאי המבוכה 2. ואם חשבנו שהתוצאות המביכות הן מקריות אז טבלת הישגים נוספת מסבכת את החילוניות שוב. מטבלת המצטיינים במתמטיקה ברמת חמש יחידות עולה ש-18 מתוך 20 המצטיינים הם מהמגזר היהודי. 13 מתוכם הם בתי ספר דתיים!! שניים מתוך ה-18 הם חילוניים מהמגזר הלא יהודי.

מסקנות של איש חשוך ופרימיטיבי. כמוני. מי שלא מוכן להתבטל בפני מומחי חינוך למיניהם, ומי שלא רוצה להיות פוליטיקלי קורקט ואף לא לחשוש מתיוג כאיש חשוך וחילוני, כמוני, ישאל בקול רם: רגע, אולי דת החילוניות טועה? ואולי כדאי להפסיק להתבטל בפני תיאורטיקנים עכשוויים ונאורים שמפחידים אותנו בחושך ותהום אם רק נעז ונמנע תלמידות להגיע לבית הספר כמעט ללא לבוש ועם עגילים באף? ואם רק נעז ונשים גבולות לוועדי ההורים ולמועצות התלמידים? ואם רק נעז לעצור את סחף הפונדמנטליזם החילוני? ואולי כדאי שמערכת החינוך תחייב את תלמידיה בחינוך דתי לפחות עד גיל החטיבה? ואולי גם סגל המורים יבוא לבית הספר בתלבושת אחידה? ואולי נאסור על תלמידים לקרוא למורה בשמו הפרטי? ואולי נאסור על שימוש בניידים בבית הספר?

אפשר להמליץ עוד אבל נדמה לי שיש כאן די דלק למדורה, או לפחות לדיון ציבורי ללא פחדים, או כפי שאמרתי לעיל: לסקול אותי באבנים בכיכר העיר.
אמרתי לכם שאני עוכר חגיגות סידרתי? ומה פ"ת? אה, כן. ברשימת החמישים המצטיינים ישנם שניים מפ"ת: שתי ישיבות תיכוניות. אשרינו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר