אייל דורון, מרים פרץ, מאיר כהן. אייל דורון צילום עזרא לוי, מרים פרץ צילום אוליבייה פיטוסי, מאיר כהן צילום עופר וקנין מאיר כהן צילום עופר וקנין

מי הכי מתאים/ה לתפקיד שר/ת החינוך? "מרים פרץ היא אוהבת אדם ומחנכת לנתינה"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: את מי הייתם רוצים לראות בתפקיד שר/ת החינוך?

פורסם בתאריך: 31.8.19 19:40

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"מדובר באחד התיקים החשובים בממשלה, הילדים שלנו והחינוך שלהם הם העתיד של המדינה הזאת ובהתאם לזאת שר חינוך חייב לבוא מתוך המעיים של המערכת. אשה או גבר זה לא משנה, העיקר שיהיה מישהו שחי ונושם את מערכת החינוך בכל רמ"ח אבריו, שניהל בתי ספר, שעבד מול מורים, הורים ותלמידים, שמבין את הצורך של המערכת על כל המרכיבים שלה מהפרטים הקטנים ביותר. כמובן שיכולות הניהול והכריזמה המנהיגותית צריכים להיות בהתאם. לדעתי אחד כמו מאיר כהן ממפלגת יש עתיד עשוי להיות מתאים לתפקיד, הוא גם איש חינוך במקור שלהבנתי היה מצוין וגם כיהן כראש העיר של דימונה ככה שתפקיד שר החינוך יכול להתאים לו. לצערי שרי ממשלה זה כבר מזמן לא ענין של ניסיון ויכולת אלא של נוחות והבטחת תיקים לשם בניית הקואליציה נטו. אף פעם לא הבנתי את הטמטום הזה לשים איש צבא להחזיק את משרד החינוך ולמנות איש חינוך למשרד הכלכלה, זה רק מוכיח שתפקיד השר ולא משנה איזה הוא ממלכתי ולא יותר ואז יוצא שמנכ"ל המשרד הוא זה שבעצם מנהל את המשרד. אני בטוחה שאם ראש הממשלה היה מנהל חברה פרטית הוא לא היה ממנה לתפקיד מסוים אדם שלא התנסה בתפקיד אז באמת שאני לא מבינה למה ראשי ממשלה עושים זאת בתפקידים הכי חשובים וקריטיים במדינה. כנראה שבסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בפוליטיקה". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"בשנים האחרונות שרי החינוך בישראל לא הצליחו להרים על קרנות המזבח את הערך העליון ששמו חינוך איכותי ובעל משמעות לחיים ברמה הפדגוגית. הרבה פוליטיקה, הרבה מאוד מטרות, אך הדרך, הדרך היא הקשה לשרים האלו, החל מהגנים ועד לתיכונים ויותר. סיסמאות גדולות, הצהרות ריקות מתוכן, תקציבי ענק אפילו יותר ממשרד הביטחון ובסוף היום המהות לא מכינה את הילד לחיים בחוץ. שיטות הלימוד חייבות להשתנות וחייבים לשנות את הגישה והתפיסה לגבי הפדגוגיה בארץ. לתפקיד שר החינוך צריך איש כריזמטי ולאו דווקא מתוך המערכת, אדם שמכיר את המערכת אך מצד שני עם ראש פתוח לתוכניות חדשות ויצירתיות. אני רוצה לציין את ד"ר אייל דורון שפעם אחר פעם מרשים אותי בצורת החשיבה הפשוטה, אך כל כך חכמה בהבנה את הילדים והנוער, אדם שבוחן את ה"שוק" הזה בעולם לומד ומפתח את השיטות שלו שפעם אחר פעם מוכיחות את עצמן בהצלחה יתרה, שיטה פשוטה ולא מעיקה, לא על התלמיד ולא על צוות החינוך, אלא ההיפך, שיטה שרק מעצימה אותם ביכולת לפתח יצירתיות ודרכה לרכוש ידע שמלווה אותך בחיים. בואו לא נשכח שיש בארץ הרבה מגזרים, ולכל אחד צריך (אם אפשר) להתאים את השיטה הנכונה, עם הפתיחות והניסיון של אנשי הצוות הקיימים שיוביל לשינוי המיוחל". (אחיאל עוסק באבטחת מידע והוא יו"ר ועד הורי בית ספר נעמי שמר).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

החינוך הוא אולי אולי האתגר הכי גדול שלנו. רוב ההורים בוודאי יסכימו איתי (בטח אחרי החופש הגדול). אנחנו בשנת 2019, שנה שבה הפער הטכנולוגי בין ההורים והילדים הוא אולי הגדול ביותר שידענו אי פעם. כל כך הרבה פערים ובעיות יש בחינוך, מי יכול לגשר על הפערים האלו? מה נחשב אופנה חולפת ואילו ערכים באמת נרצה להנחיל לילדים שלנו? לדעתי ישנם ערכים נצחיים, אמת שבה עלינו לדבוק: נתינה, עזרה לזולת, אהבת הארץ, חריצות ודבקות במטרה. אלו ערכים שנרצה שיישארו פה הרבה אחרינו ואחת הנשים המשפיעות, אשר דבקה וחיה על פי ערכים אלו, היא אשת החינוך, מרים פרץ. אמיצה וישרה, אוהבת אדם ומחנכת לנתינה והיא בעיני המתאימה ביותר לתפקיד שרת החינוך. למרות ששכלה את שני בניה אוריאל ואלירז פרץ ז״ל היא המשיכה לקרב לבבות – איזו אצילות נפש. אצל מרים פרץ הערכים האלו חקוקים בסלע. היא דבקה באמת הזאת ושום אופנה חולפת או דעה פוליטית לא יזיזו אותה מהאמת הזאת. הערכים היפים האלו, הייתי רוצה שיישארו פה לעוד שנים רבות, והרבה אחרינו". (גרוסמן הוא חבר ועד עובדי טבע בפתח תקווה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר