אמבולנס בזירת תאונה צילום: דוברות הצלה פתח תקווה
אמבולנס צילום ארכיון : דוברות הצלה פתח תקווה

הנתונים נחשפים: הדרך לאיזה בית ספר בפתח תקוה הכי מסוכנת?

נחשף מספר התאונות שהתרחשו בסמוך לבתי ספר בעיר ובהן נפגעו הולכי רגל. כנסו לגלות עד כמה מסוכנת הדרך לבית הספר של ילדכם

פורסם בתאריך: 1.9.19 16:14

ארגון 'הסדנא לידע ציבורי', פרסם לאחרונה את דו"ח תאונות הדרכים בקרבת מוסדות הלימוד ברחבי הארץ, תאונות בהן נפגעו הולכי רגל. הדו"ח מבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין השנים 2018-2014, והוא כולל את כל הולכי הרגל בגילאי 19-0 שנפגעו בקרבת כל מוסד לימודי בארץ, ברדיוס של קילומטר רבוע אחד.

מהנתונים עולה שבית הספר נתיבות משה ברחוב איכילוב, הוא האזור בו התרחשו הכי הרבה תאונות דרכים – סך הכל התרחשו בין השנים הנ"ל 30 תאונות דרכים בהן נפגעו הולכי רגל. עוד ברשימת המקומות הבעייתים בית ספר יעקב ברחוב מונטיפיורי עם 28 תאונות, ממ"ד נצח ברחוב מוהליבר עם 26 תאונות, גורדון עם 22 תאונות, שמעוני ועין גנים עם 13 תאונות, חטיבת ברנר עם 11 תאונות, אחד העם רמת ורבר עם 10 וכך גם נעמי שמר. סמוך לשש שנתי אחד העם התרחשו 6 תאונות וליד חטיבת בן גוריון 5 תאונות. לרשימה המלאה כנסו כאן.
"המטרה שלנו היא לא להצביע על בית הספר ולהגיד שהוא יותר מסוכן מהשני, אלא להגיד: פה התרחשו הרבה תאונות, אם היו מיישמים את הצעדים של חזון אפס, רובן או כולן היו יכולות להימנע", אומרת עתליה אלון, מנהלת המחקר והפיתוח בפרויקט ANYWAY. גל רייך, מייסד הפרויקט, אמר כי "אף אחד מהצעדים של חזון אפס לא דורש תקציבים שלא קיימים ברשויות. כבר היום ישנו תת־ניצול משמעותי של תקציבים המיועדים לשיפור הבטיחות בדרכים. תחום שגם בו אנחנו מתכוונים לטפל על ידי סיוע לרשויות במיצוי המענקים המגיעים להן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר