צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

מברוק: יוזמת הטלפונים הבטוחים מגיעה לפתח תקוה

העירייה מזמינה את הורי היסודיים להצטרף באופן מאורגן ליוזמה הארצית 'תנו לגדול על שָקט'. עוד מוצעת להורים קנייה מרוכזת של טלפונים פשוטים וחבילות שיחות וסמסים. במינהל החינוך מדגישים: נעודד את היוזמה ונסייע, אך לא נשקל איסור הכנסת סמרטפונים לבתי הספר

פורסם בתאריך: 10.9.19 13:10

עיריית פתח תקוה מזמינה את ההורים לילדי בתי הספר היסודיים, להצטרף ליוזמה הארצית – "תנו לגדול על שָקט". יוזמה זו קיימת כבר בלמעלה מ-500 בתי ספר ברחבי הארץ ודוחה את השימוש בסמטרפון לטובת טלפון ראשון פשוט לכיתות גבוהות יותר. את היוזמה בעיר מובילים אגף החינוך והעומד בראשו רון כץ, יו"ר הנהגת ההורים העירונית אנה נבות והרשות לביטחון קהילתי בראשות שלומי ערה. במינהל החינוך מדגישים כי יעודדו הצטרפות ליוזמה ויינתן סיוע, אך לא נשקל איסור הכנסת סמרטפונם לבתי הספר.
בימים אלה התפרסם בבתי הספר היסודיים חוזר עירוני ובו מוסברת התוכנית. בין המטרות: ליצור סביבה בטוחה לילדים, הפחתת הפגיעות ברשת, הורדת העומס הרגשי הכרוך בהתנהלות ברשתות, מניעת הההתמכרות המוקדמת ועוד. במסגרת התכנית תתקיימנה הרצאות שונות בבתי הספר לילדים, להורים ולצוות החינוכי. כמו כן, יוצע להורים לקיים רכישה מרוכזת של טלפונים פשוטים ובטוחים בעלות של 100 שקלים, ותוצע חבילה בעלות של 10 שקלים לחודש. בעירייה מסבירים שהרכישה הקבוצתית היא רק אמצעי על מנת להקל על התהליך אך אינה מחייבת. הורים התומכים ביוזמה יכולים לבצע בכל עת רכישה עצמאית של מכשיר בטוח או לא לרכוש בכלל.
כזכור, בוועידת החינוך של מלאבס, שהתקיימה בבית ביד לבנים לפני סיום החופש, התקיים פאנל בנושא השימוש בסמרטפונים בבתי ספר, תחת הכותרת – "בעיות קליטה: מערכת החינוך בעידן הסלולר". בדיון השתתפו סיגל רובין שהם, מייסדת שותפה בתנועת "תנו לגדול על שקט", פרופ' יאיר עמיחי המבורגר, ראש המרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט (CIP) בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, התלמידים נועה ויובל בן ישראל מפתח תקוה, ולאה גל, סגנית מנהל בית חינוך יד לבנים בפתח תקוה וחברת הסתדרות המורים. בפאנל דנו הנוכחים בשימוש בנייד, בשאלה האם לאסור שימוש, ובהשפעות שלו על ילדים צעירים.

ראש העירייה רמי גרינברג התומך במהלך אמר: "בעולם כה מתקדם מבחינה טכנולוגית יש צורך לשמור על רמת החשיפה של הילדים הצעירים ולנסות כל שניתן כדי למנוע מהם להיחשף לתכנים מטרידים. יש צורך אמיתי לשמור על סביבה בטוחה לילדים, ואני מאמין כי טלפון פשוט יכול בשנים הראשונות להיות מענה הולם לילדים צעירים, שרק צריכים להיות בקשר עם ההורים. השנים הראשונות בהן ילדים צעירים ישתמשו בטלפון פשוט יהיו הזדמנות עבורם ללמוד על התנהלות נכונה בטלפון חכם והכנה לשימוש נבון בטכנולוגיה מתקדמת".
ממלא מקומו של גרינברג וראש מינהל החינוך, רון כץ, אמר: "אנו רוצים ליצור סביבה בטוחה לילדים שלנו וחינוך להתנהלות בריאה ומתונה ברשת לקראת שימוש במכשיר חכם בגיל מאוחר יותר. היוזמה, שאני מקווה שכמה שיותר ילדים יצטרפו אליה, דוחה את ההתמכרות לשימוש בסמרטפונים וכפועל יוצא את ההשלכות השליליות הטמונות בהם".
אנה נבות אמרה: "הנהגת ההורים העירונית רואה ביוזמה "תנו לגדול על שקט" פרויקט חשוב שנועד לשמור על הילדים שלנו. בימים בהם אנחנו מתבשרים על ילדים נוספים שסובלים מחרם או נחשפים לתוכן לא ראוי, יש לנו ההורים תפקיד חשוב להעניק לילדים שלנו חינוך נבון בעולם הדיגיטלי. אנחנו לא נגד הטכנולוגיה, אבל מאמינים שלכל דבר יש זמן ומקום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר