גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג
גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

המחוזי על אי קליטת ילדי מבקשי המקלט בגנים בפתח תקוה: העירייה ביזתה את החלטת בית המשפט

בית המשפט התייחס לרישום 58 ילדים והורה לעירייה לרשום אותם עד ה-10 בחודש זה, ואם לא העירייה תיקנס. העירייה חויבה בהוצאות משפט בסך 15 אלף שקלים. השופטת לא מצאה שיש עילה להטיל סנקציות אישיות על ראש העירייה

פורסם בתאריך: 5.10.19 19:21

בית המשפט המחוזי בלוד קבע בדיון שהתקיים ביום רביעי בנושא קליטת מבקשי המקלט והעובדים זרים, שעיריית פתח תקוה ביזתה את פסק הדין מחודש יולי שקבע כי עליה לרשום ילדים של מבקשי מקלט למסגרות חינוכיות. השופטת ורדה מרוז שדנה בתיק, החליטה שעיריית פתח תקווה, צריכה לרשום את כל 58 התלמידים, רובם ילדי גן, עד יום חמישי ה-10.10.19 ולאחר מכן תשלם קנס בסך 40 אלף שקלים על כל יום איחור ברישום. את הילדים הנוספים שלא נמנו על העותרים המקוריים, היא צריכה לרשום עד ה-28.10.19. בנוסף, תשלם העירייה הוצאת משפט על סך 15 אלף שקלים.
על פי החלטת השופטת, עיריית פתח תקווה ידעה כבר ב-10 בספטמבר ש-58 מהילדים הם תושבי העיר, מאחר והם והגישו מסמכים עדכניים שבאמצעותם הוכיחו את מגוריהם בעיר וזכותם להשתלב במערכת החינוך בעיר, אך למרות זאת, נמנעה מלרשום אותם. מנגד טענה העירייה כי היא פועלת לקיום פסק הדין ולראיה המספר הגבוה של הילדים שהתקבלו ושובצו במערכת החינוך העירונית ומדובר בעבודה קשה וסיזיפית אשר טרם הסתיימה, תוך הקצאת משאבים וכוח אדם ועל כן יש לדחות את הבקשה.

"עד לתאריך 10.10.19 תרשום העירייה את כל 58 הילדים אשר הוגשו לגביהם מסכמים עדכניים, אף אם לא נערכה חקירה בעניינם. במקרה כזה, תסתפק העירייה בקבלת תצהיר של מי מהורי הילדים בדבר מגוריהם בעיר פתח תקווה לרבות פרטי מקום מגוריהם", נכתב בהחלטת השופטת, "היה ועד למועד הנקוב לעיל תסרב העירייה לרשום מי מתוך 58 הילדים, היא תשלם קנס בסך 40 אלף שקלים בגין כל יום של אי רישום הילדים ו/או חלק מהם. ביחס לילדים שנוספו לרשימה מעבר ל- 58 הילדים, על העירייה לטפל ברישומם ושיבוצם עד 27.10.19, העירייה תסתפק בתצהירי ההורים ביחד למקום מגוריהם, אם יהא קושי לקבל מסמכים עדכניים עד למועד זה. לא ירשמו וישבצו ילדים אלו במוסדות חינוך בעיר עד למועד זה, תשלם העירייה מיום 28.10.19 קנס בסך 10 אלף שקלים בגין כל יום איחור". עוד מציינת השופטת שבשלב זה לא מצאה לנכון להטיל סנקציה על ראש העיר.

תגובת עיריית פתח תקוה: "בית המשפט קיבל את עמדת העירייה כי במקרים רבים לא הוכחה כראוי זיקה בין הילדים לעיר פתח תקוה, ולכן התנה את רישומם בהגשת תצהיר המוכיח זיקה זו. יודגש, כי בית המשפט לא קיבל את הטענות שנטענו כנגד ראש העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עדי

    מדוע אזרחי פתח תקווה ישלמו עבור חבורת גזענים אשר פועלת בניגוד לחוק . אותה חבורה בראשות ראש העיר חייבת לשלם מכיסה עבור התנהגותם הנפשעת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר