גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג
גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

הסתדרות המורים החליטה להשבית מחר בבוקר שני גנים, העירייה תפעיל אותם

בהסתדרות המורים אומרים שבגלל ניוד סייעות של העירייה, עבדו הגנים עם סייעת אחת בלבד. בעירייה אומרים שמדובר בבעייה ארצית וטוענים: "הרשות עומדת בהנחיות משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 30.10.19 18:23

הסתדרות המורים החליטה להשבית מחר (חמישי) את הלימודים בשני גנים בעיר למשך שעתיים בבוקר. על פי הודעת ההסתדרות, הלימודים בשני הגנים, גן סיקסק בכפר גנים וגן צבאים באם המושבות, יחלו בשעה 10:00 בבוקר. אולם בעירייה מבהירים שהגנים ייפתחו כרגיל ובשעתיים הראשונות תפעיל אותם העירייה. המשמעות היא שבשעתיים הראשונות לא היו גננות בגן אך הם יפעלו עם אנשי צוות אחרים. עוד הבהירו בעירייה שמדובר נושא ברמה הארצית ופתח אינה העיר הראשונה בה מושבתים גנים.

זאת לדברי הסתדרות המורים בעקבות ניוד של סייעות בגני ילדים בעיר. בהסתדרות המורים מציינים שעיריית פתח תקווה מפרה את הוראות רפורמת הסייעת השנייה ובכך פוגעת מדי יום בתנאי העסקתן של גננות משרד החינוך. על פי ההסתדרות, הסיבה להשבתה היא שביום רביעי, עבדו בשני הגנים הגננות עם סייעת אחת בלבד, דבר המנוגד לתקן גני הילדים. עוד הם מציינים שבגנים ישנם ילדים שאינם גמולים, צעירים, הזקוקים לסיוע וטיפול אינטנסיבי.
על פי משרד החינוך משנת הלימודים תשע"ו, החל יישום רפורמת הסייעת השנייה בגני הילדים לבני 3-4. מטרת הרפורמה היא קידום החינוך בגיל הרך (גילאי 3-4) ומתן תנאים הולמים להתפתחות מיטבית, יחס חם ואישי יותר וסביבה חינוכית ועשירה יותר. במסגרת התכנית גובשה מעטפת פדגוגית שתכליתה חינוך איכותי יותר המותאם לצרכי הילד והרפורמה כוללת תקצוב סייעת שנייה בגן ילדים שבו מתחנכים לפחות 30 ילדים וכן תקציב העשרה לגני ילדים רשמיים העומדים בתנאים המפורטים. אך למרות שהמשרד הורה על סייעת שנייה בגנים שיש בהם למעלה מ-30 ילדים, לא פעם לאור מצוקה ומחסור בנשות צוות, מועברת הסייעת השנייה לגן אחר כהשלמה וגן האם של הסייעת השנייה עובד במתכונת חסרה.
יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, מסרה: "כל גן שיפתח עם סייעת אחת בלבד, למחרת יושבת הגן לשעתיים. על מחלקת החינוך בעיר לדאוג שיהיו מספיק סייעות בגני הילדים, על מנת להבטיח חינוך איכותי ובטיחותי לילדים ולצוות".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "צר לנו כי בהסתדרות המורים בוחרים לנהל את מאבקם נגד משרד החינוך על גבם של ההורים וילדיהם. בימים האחרונים הסתדרות המורים פועלת כדי להשבית גנים בהרבה רשויות בארץ ובתוכן גם פתח תקוה. למרות זאת, הגנים המדוברים יפתחו כסידרם וזאת לאחר מאמצי העירייה לגיוס שני אנשי צוות שיחליפו את השובתים. נציין כי הרשות עומדת בהנחיות משרד החינוך ובמקרה בו נעדרת סייעת נוספת מסיבה כלשהי ובפרט כאשר מסיבה פתאומית, ניתן לפתוח גן מעל 30 ילדים עם שני אנשי צוות בלבד. נציין עוד כי בשיגרה עיריית פתח תקוה עושה כל שביכולתה כדי לגייס סייעת שנייה כאשר הסייעת הקבועה נעדרת. אך לאור המצוקה הקיימת בכוח אדם – לעיתים הגן נשאר עם סייעת אחת. חשוב להדגיש כי קיים חוסר כלל ארצי בסייעות ולמרות זאת הרשות תמשיך לעשות את מירב המאמצים כדי לגשר על הפער שנוצר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר