גני תמר ולאה בהדר גנים. צילום באדיבות ההורים

חוזרים ללימודים? ילדי שלושה גנים שלומדים בקראוונים נשארו היום בבית

מדובר בגנים ששייכים לחינוך המוכר שאינו רשמי של אגודת ישראל. ההורים דורשים פתרון מהעירייה ואחת האמהות אומרת: "אי אפשר להתעלם מקיומנו". בעקבות הפנייה קיבלו ההורים הודעה שנמצא פתרון למחר

פורסם בתאריך: 13.11.19 12:16

בעוד פיקוד העורף אישר לחזור ללימודים בגוש דן כולל כמובן בפתח תקווה, יש עדיין שלושה גני ילדים ששייכים לחינוך המוכר שאינו רשמי של אגודת ישראל בהדר גנים -גן תמר, גן לאה וגן רחל, שהילדים הלומדים בהם נשארו היום בבית. לדברי ההורים, הסיבה היא שהגנים נמצאים בקרוואנים ואין להם ממ"ד במתחם. ההורים פנו לעירייה לנסות למצוא מבנה חלופי לתקופה הקרובה, אך לטענתם נאמר להם שהגנים האלה אינם תחת חסותה של העירייה ולכן היא לא יכולה לסייע. עוד מסבירים ההורים, שמאחר ומדובר בגנים שנמצאים בהדר גנים ולא בשכונה חרדית, אין לאן להעביר את הילדים  בשכונה.

גן רחל בהדר גנים. צילום באדיבות ההורים

"מדובר בשלושה גנים שנמצאים במרחק הליכה של שלוש דקות אחד מהשני", מסבירה אחת האימהות, "פנינו לעירייה וביקשנו שהם ימצאו לנו מבנה חלופי והתשובה שלהם הייתה שזו לא האחריות שלהם, כי אנחנו שייכים לאגודת ישראל. אבל מצד שני, העירייה יודעת שאנחנו לומדים שם ומשובצים שם ואף אחד לא אסר עלינו את זה ולא סגר את הגן ולכן אנחנו מבקשים פתרון. מדובר בילדי העיר, אנחנו משלמים ארנונה כמו כל תושב ומדובר בחוק חינוך חובה ולכן אי אפשר להתעלם מקיומנו. אנחנו דורשים מציאת פתרון קבע למקרי חירום כמו הכנסת ממ"ד או מציאת מבנה לימים כמו הימים האלה. מבדיקה, בעיריות אחרות הוסכם על גנים קולטים לגנים שנמצאים בקרוואנים ורק אנחנו יושבים בבית עם הילדים ולא יכולים לצאת לעבודה. אנחנו מבקשים מהעירייה למצוא פתרון בהקדם".
מאוחר יותר היום, לקראת הצהרים, סיפרו ההורים כי קיבלו הודעה מהגננת שממחר הגן יפעל, בבית הספר בשכונה, שם יש מקלטים ומרחב מוגן. "אנחנו מודים לעירייה על מציאת הפתרון, אבל צריך לחשוב גם להמשך ולראות איך כן ניתן לדאוג שבגנים יהיה משהו קבוע לסבבים הבאים", אמר אחד ההורים.

מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת ההתארגנות לשעת חירום, הרשות נתנה פתרונות לגנים הפועלים במבנים יבילים ובקראוונים. בין יתר הפתרונות, גנים מעין אלו צורפו לגנים הממוקמים במבנים בנויים. בעניין הגנים המדוברים נציין כי על אף שמדובר בגנים השייכים למוכר שאינו רשמי, הרשות פעלה למציאת מבנה עבורם והודעה על כך נמסרה לצוות הגן".

הצטרפו כאן לקבוצת הוואטסאפ של מלאבס לקבלת עדכונים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר