כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

כיתה ב' בפתח תקוה: "אחד מהילדים יצא מהשרותים והראה לבנות את איבר מינו, הבנים נכנסים לשרותי בנות"

הורים לילדים בכיתה קטנה של חינוך מיוחד בבית ספר בפתח תקוה מתלוננים על אווירה קשה ואירועים חריגים, לטענתם בגלל ששולבו בכיתה תלמידים עם בעיות התנהגות ותלמידים עם בעיות לימודיות. העירייה: המיקרים בכיתה הזו מטופלים

פורסם בתאריך: 9.12.19 12:30

הורים לילדים שלומדים בכיתה ב' – כיתה קטנה לחינוך מיוחד באחד מבתי הספר בעיר, מתלוננים על בעיות קשות בכיתה. לטענת ההורים, בכיתה שולבו יחד  תלמידים עם בעיות התנהגות ותלמידים עם בעיות לימודיות ביחד, דבר שהוא לא נכון וגורם לאלימות. עוד הם מציינים שמחנכת הכיתה היא מורה צעירה ללא כל ניסיון ולא מצליחה להשתלט על הכיתה וללמד את הילדים.

"יש אצלנו אלימות קשה, יש אירועים חריגים רבים מידי. הילדים זורקים כיסאות אחד על השני, אחד הילדים יצא מהשירותים והראה לבנות את איבר מינו לאחר שעשה את צרכיו. הבנים נכנסים לשירותי הבנות וחונקים אותן. יש ילדים שמקללים ומרביצים. אני יכולה להגיד שהבת שלי באופן אישי הולכת ומדרדרת, גם מבחינה לימודית וגם מבחינה רגשית. בוועדת השילוב לפני שהכניסו אותה לבית הספר, שאלו אותי באיזה בית ספר לשלב אותה ואמרתי שבמידה ותפתח כיתה קטנה ליד הבית שלנו שישלבו אותה בה. אבח בסוף שלבו אותה בבית ספר מרוחק עם הסעות. כשניסיתי להבין מה הסיבה, כי כן נפתחה כיתה בבית הספר הסמוך, אמרו לי שהאחראית בוועדה שכחה לציין את זה. ואני לא מוכנה לשלם על הטעות שלהם ומבקשת שבשנה הבאה תעבור לכיתה הזו. במיוחד לאור זה, שאנחנו לא מרוצים מהכיתה הנוכחית".

אמא אחרת מוסיפה: "הבת שלי השנה במקום להתקדם נסוגה לאחור ולא טוב לה בבית הספר ובכיתה. התחילו אצלה טיקים בלתי נשלטים, היא לא רוצה ללכת לבית הספר ומתלוננת על אלימות. מדובר בילדה בתפקוד גבוה חברתית וגם לימודית, היא ילדה שמחה והיא צריכה להיות במסגרת חינוכית כמו כולם, שבה תוכל להתקדם ולא לסגת. הבת שלי יושבת בבית כבר שלושה ימים וזו לא פעם ראשונה. ביקשנו לשלב אותה בכיתה רגילה עם סייעת צמודה או בכיתה של לקויות למידה. יש לי מסמך שמורה שהיא חייבת סייעת צמודה ומחויבים לתת לה שעות שילוב וסייעת ולצערי מתעלמים מכל. הפעם הודעתי, שעד שלא מוציאים אותה מבית הספר, היא לא חוזרת".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מדובר בכיתת חינוך מיוחד וכל המשתמע מכך. בכיתת חינוך מיוחד משובצים תלמידים בעלי אפיונים זהים בהתאם להחלטת ועדת השמה וועדת שיבוץ. נדגיש כי בכיתת חינוך מיוחד ניתן לתלמידים מענים מותאמים וכל תלמיד מטופל באופן פרטני ע"י אנשי מקצוע המתמחים בחינוך המיוחד, לרבות פסיכולוג, מומחה תחום וגורמים רלוונטיים ברשות. משום צנעת הפרט לא נוכל להתייחס למקרים פרטניים אך נדגיש כי המקרים בכיתה המדוברת מטופלים ע"י צוות אגף חינוך מיוחד, הפיקוח על החינוך המיוחד ומטפלים פרה רפואיים ממרכז התמיכה הישובי פ"ת. כמו כן, מאפיון התלמידות המדוברות עולה כי ניתן להעביר אותן למסגרת חינוך רגילה. יחד עם זאת, איפיון המוגבלות אינו מאפשר להצמיד אליהן סייעת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שלומי מהירקות

    הם בכיתה ב מאיפה להם לדעת שזה לא בסדר במקום לעשות על זה כתבה תלכו ותסבירו להם שזה לא בסדר

  2. א׳

    מה שכן, נורא שאין מספיק סיוע בכיתות קטנות.
    כי אין תקציב. נכון, למי זה מעניין. הכי טוב לעשות ישיבות עם אנשי מקצוע שבכלל לא נמצאים בכיתה אלא מדיווחים של מחנכת. בקיצור, תשובה של עיריה לא מספקת את התלמיד שקשה לו.
    מקווה שכתבה הזאת תשיג לכיתה עוד סיוע מקצועי קבוע למחנכת הכיתה בתוך הכיתה יום יום. ותראו כמה מצב השתנה לטובה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר