גשם, חורף. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

טיול במחלוקת: "הילדים הלכו בגשם זלעפות", אומר אחד ההורים. העירייה: "היו ממטרים קלים"

הורים מספרים שביקשו לדחות את הטיול של שכבת ה' לירושלים בגלל מזג האוויר אך נענו בשלילה. בעירייה ובמשרד החינוך אומרים כי מזג האוויר איפשר טיול לירושלים והמסלול הותאם ליום חורפי

פורסם בתאריך: 9.12.19 08:18

הורים לתלמידים בבית הספר אמיר, התלוננו שאתמול, יום ראשון, בית הספר הוציא את שכבת ה' לטיול בירושלים למרות מזג האוויר החורפי. לטענתם, כבר בבוקר, לפני שיצאו לטיול, ביקשו לדחות את הטיול, לאור המצב החורפי ונענו בשלילה. "הילדים יצאו בבוקר לטיול בירושלים באחד מהימים הקרים השנה", אומרת אמא לתלמיד מבית הספר, "הטיול תוכנן גם למקומות פתוחים וגם לכנסת ישראל ולפני שהילדים יצאו, ביקשנו לדחות את הטיול, כי מזג האוויר היה גשום. קיבלנו תשובה שלא ניתן לדחות את הטיול, כי אי אפשר לקבוע תאריך אחר לביקור בכנסת. הילדים הגיעו לא מוכנים לטיול, לא כולם הביאו מטריות, כובעים ומעילים ובטיול עצמו הילדים נרטבו ולא היו להם בגדים להחלפה". הורה אחר מוסיף "היה בירושלים מאוד קר. אפילו אנחנו המבוגרים, לא הבנו למה לא דחו את הטיול לאור מזג האוויר. הילדים היו צריכים לרדת מהאוטובוס וללכת בגשם ולא ממש היו מרוכזים. לא מובן מי אישר לצאת במזג אוויר כזה".

ההורה מספר שהם התחילו את הסיור בקבר הרצל: "ירדנו מהאוטובוס והיה בהתחלה גשם קל, אבל היה קור מקפיא. משם המשכנו לגן הוורדים ושם כבר התחיל לרדת גשם חזק והילדים עמדו בגשם. התחלנו לצעוד לכיוון המנורה בכניסה לכנסת כשיורד בחוץ גשם והמדריך מסביר לילדים והילדים לא ממש היו מרוכזים ומקשיבים. הילדים הולכים בגשם זלעפות עד הכנסת. בכנסת היה נעים וחמים, אבל הילדים היו רטובים וחלקם כבר התקררו. בדרך חזרה, נסענו למשכנות שאננים והילדים לא ירדו מהאוטובוס, הסתכלו ויצאנו בדרך חזרה לעיר".

ממשרד החינוך נמסר: "מבדיקה שערכנו עולה כי אין כל בסיס לטענות. מזג האוויר אפשר טיול לירושלים. המסלול עצמו שונה והותאם ליום חורפי כך שהילדים יבקרו במקומות סגורים. הביקור בכנסת תואם שבועות ארוכים קודם לכן ולפיכך לא היה ניתן לדחות את הסיור במקום. בשורה התחתונה, התלמידים חזרו מרוצים מהטיול".

מהעירייה נמסר: "מבירור שערכו הגורמים הרלוונטיים במינהל החינוך עולה כי הטיול בוצע בהתאם לנהלים ולהנחיות חדר המצב של משרד החינוך וכפי שניתן להבין ממזג האוויר ביום החולף (א', 8.12), מדובר בהחלטה סבירה בהחלט. נציין כי הביקור בכנסת נקבע כחצי שנה מראש ובגלל תהליכי אישור ובידוק בטחוני לא היה ניתן לשריין תאריך אחר. כמו כן מסלול הטיול שונה והותאם למזג האוויר וההורים תודרכו בהתאם. אנו ממליצים לגורמי התקשורת לבטוח בשיקול הדעת של גורמי המקצוע אשר בחרו לאפשר את הטיול למרות הממטרים הקלים שירדו בבוקר למשך כחצי שעה".