צילום אילוסטרציה לילד המצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המחסור בסייעות רפואיות: "לפני יומיים הילד קיבל התקף, מזל שהייתי לידו"

הורים לילדים הסובלים מבעיות רפואיות ואלרגיות מסכנות חיים מתלוננים על ימים רבים בהם אין לילד סייעת רפואית. "לפי החוק, הוא יכול ללכת לגן והצוות בגן צריך להתמודד עם המצב, אבל איזה הורה ייקח צ'אנס?", אומרת אחת האמהות. העירייה: "המחסור ידוע ומטופל"

פורסם בתאריך: 12.12.19 15:24

הורים לילדים להם יש סייעת רפואית צמודה בגן או בכיתות הצעירות בבית ספר, מתלוננים שמתחילת השנה כאשר אחת הסייעות מחסירה, לא שולחים סייעת מחליפה, מאחר ויש מחסור ובמרבית הפעמים הילד נאלץ להישאר בבית. לטענת ההורים, יש לא מעט ילדים אשר אלרגיים למוצרים מסכני חיים כמו אגוזים, חלב ועוד והם לא יכולים להיות במסגרת ללא סייעת צמודה.

"השנה הבן שלי עלה לגן טרום טרום חובה ומתחילת השנה אנחנו מתמודדים עם מצבים שהסייעת מחסירה", אומרת אמא לילד. "הסייעת מאוד נחמדה, אבל היא מחסירה המון. כל פעם שהיא מחסירה, אני צריכה להתקשר למוקד העירוני. המוקד נפתח בשעה שש וחצי ולוקח כמעט 40 דקות להשיג אותם. ואז אני מספרת את הסיפור, הם אומרים שיבדקו ויחזרו אלי. לפעמים הם מוצאים סייעת והרבה פעמים לא. מה אנחנו אמורים לעשות בסיטואציה כזו?", היא שואלת בכאב. "צריך להבין, שהילד על פניו נראה בריא, אבל מספיק שהוא יחטוף התקף מי יטפל בו? לפני יומיים הוא קיבל התקף מסכן חיים והמזל שאני הייתי לידו, זה עניין של חיים ומוות. הרבה פעמים הם אומרים שהם רוצים לעזור, אבל אין להם פתרון. ילד על כיסא גלגלים, רואים את הנכות שלו וברור לכולם שהוא חייב ליווי, ילד אלרגי, נראה כלפי חוץ שהוא בסדר, אבל הוא לא. הגננות וגם המורות לא מוכנות לשתף פעולה ולהזריק לילד במידת הצורך, אז מי יזריק לילד שלי בזמן התקף” היא שואלת.
אמא אחרת מוסיפה: "לצערי, יש לנו הרגשה שבתקופה האחרונה המצוקה של הסייעות עלתה. בכל פעם שאני יוצרת קשר עם המוקד, התשובה היא שאין להם סייעת ואני צריכה למצוא לילד סידור. תכלס, לפי החוק, הוא יכול ללכת לגן והצוות בגן צריך להתמודד עם המצב, אבל איזה הורה ייקח צ'אנס שחלילה משהו יקרה וכמה אנחנו ההורים יכולים להישאר בבית ולא ללכת לעבודה? הם חייבים ליצור בנק של סייעות. זה מובן לנו שיש לסייעות ילדים או שהן בעצמן חולות, אבל כשזה חד פעמי זה בסדר, כזה הופך לסוג של שגרה, זה בעייתי".

תגובת העירייה: "המחסור בכוח אדם של סייעות, לרבות סייעות רפואיות, ידוע ומוכר לגורמי הרשות ומטופל בשגרה ביתר שאת. בתוך כך הרשות מקדמת קמפיינים פרסומיים בנושא ואף מציעה הטבות בתנאי העסקה של הסייעות. לצד זאת נדגיש כי מצוקת כוח האדם בסייעות לא אופיינית רק לפתח תקוה אלא לרוב הרשויות בארץ. עם זאת, גני הילדים ברשות ערוכים לקליטת ילדים אלרגיים וכאשר בגן מסויים נמצא כי אחד התלמידים סובל מאלרגייה למזון ספציפי, הגננות מונעות את כניסת המזון לשטח הגן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר