קולנוע צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אירוע מיוחד: באחד העם יוזמים פסטיבל סרטים של תלמידי החינוך המיוחד מכל הארץ

הפסטיבל יתקיים בחודש מאי, סרטים ניתן להגיש עד תחילת חודש מרץ. ד"ר מאור גל-אור, ראש מגמת קולנוע בתיכון, מציין שברחבי הארץ יש כ-35 מגמות קולנוע ועוד 35 מגמות תקשורת בחינוך המיוחד

פורסם בתאריך: 19.12.19 17:13

מגמת הקולנוע בתיכון אחד העם בראשות ד"ר מאור גל–אור ומנהלת בית הספר יעל בצלאל, מקיימים לראשונה בארץ בחודש מאי השנה, פסטיבל סרטים לתלמידי החינוך המיוחד ויוצאים בקול קורא להגשת הסרטים. במכתב ששלחו לרכזי מגמות הקולנוע והתקשורת ברחבי הארץ נכתב שהחינוך המיוחד מבוסס על ערכים של כבוד האדם וחירות, שוויון, סובלנות והכלה ולכן יש חשיבות רבה בשילוב תלמידים מהחינוך המיוחד בחינוך הרגיל. עוד הם כותבים שהשילוב מאפשר להם לממש את יכולותיהם החברתית, הרגשיות, הקוגניטיביות והתפקדויות ולהתפתח כבוגרים עצמאיים עם איכות חיים בחברה ובקהילה.

"בשנים האחרונות נפתחו מגמות רבות בתקשורת, קולנוע וצילום סטילס במסגרת החינוך המיוחד בבתי הספר", מסביר גל–אור שמציין שהדבר מביא לידי ביטוי את היכולת האישית והיצירתית של התלמידים באמצעות הביטוי האמנותי ולצד זה משקף גם את הקשיים איתם הם מתמודדים. "מדובר בפיילוט ראשוני וזה מאוד מרגש", הוא מספר על הפרויקט. גל–אור מלמד בארבע השנים האחרונות קולנוע בכיתה התקשורתית בתיכון. "לפני כשלוש שנים, בזמן בחינת הבגרות בתקשורת, שאל אותי אחד הבוחנים למה לא מוציאים את הסרטים שלהם החוצה ולמה אין להם פסטיבל. לקח לי שלוש שנים עד שהאסימון ירד. באתי עם הרעיון ליעל מנהלת בית הספר והיא מאוד אהבה זאת והחלטנו לצאת לדרך. יש ברחבי הארץ המון מגמות תקשורת וקולנוע לילדים בחינוך המיוחד. חלק בתוך בתי ספר רגילים וחלק בבתי ספר לחינוך המיוחד וברגע שהעלינו את הרעיון וזה התחיל להתגלגל, הרבה קולגות אמרו שהם ישמחו להשתתף בכך והחלטנו לצד הסרטים להוסיף גם תחרות של תמונות סטילס".

פסטיבל קולנוע לחינוך המיוחד באחד העם

גל-אור מציין שברחבי הארץ יש כ-35 מגמות קולנוע ועוד 35 מגמות תקשורת בחינוך המיוחד. "אנחנו עדיין לא יודעים מה נקבל, אבל מאוד סקרנים. מה שכן, תהיה וועדה שתצפה בכל הסרטים ולא כל הסרטים יוקרנו, אלא סרטים ראויים. המטרה להקרין 5-6 סרטים עלילתיים, 5-6 דוקומנטריים / אנימציה וכן תערוכה של תמונות סטילס".
למה תלמידי החינוך המיוחד לא משתתפים בתחרויות רגילות?
"בתחרות רגילה, מורה יכול לשלוח מכל בית ספר סרט אחד או שניים ולא תמיד הסרטים של תלמידי החינוך המיוחד נשלחים, כי שולחים בדרך כלל את הסרטים הטובים ביותר ויוצא שהרבה סרטים מתפספסים, לא רק של תלמידי חינוך מיוחד. בנוסף, זו הזדמנות להציץ לעולם שלהם, לראות את הקשיים והמצוקות שלהם. לדוגמא אחד התלמידים שלנו עשה סרט על כך שהוא היה מאוהב בתלמידה אחרת במגמה. הם עושים סרטים על כך שהם רוצים להיות חלק מהילדים האחרים והסרטים שלהם כתובים בצורה אמיתית ונוגעת ללב.
זה לא יעליב אותם, שיש להם פסטיבל משלהם?
"לא. להפך, זה ירים אותם. אנחנו לא עושים להם שום הנחות והם עובדים על הסרטים מאוד קשה ואנחנו מתייחסים לסרטים שלהם, כמו לכל הסרטים אחרים. ואני שמח, כי אני רואה שהם נדבקים בחיידק של הקולנוע. הם עורכים שעות על גבי שעות ומגיעים לתוצאות מדהימות ולכן מגיע להם פסטיבל משלהם".

פסטיבל קולנוע קלואז אפ, ייערך בתאריך ה- 8 במאי ובשלב הראשון לא תתקיים תחרות סרטים, אלא חשיפה ראשונה של היצירות. ניתן להגיש את הסרטים עד יום ראשון ה 8/3/20.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר