גן ילדים לגן המצלם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

עוד פרשה מזעזעת: כתב אישום נגד שלוש סייעות על התעללות, ההורים דורשים לפרסם את הסרטונים

ביולי 2018 הוגש כתב אישום נגד הסייעות על תקיפה והתעללות בקטין. ההורים לא מבינים מדוע הנאשמות חופשיות והמשפט לא החל. מבדיקה עולה כי הוגש כתב אישום מתוקן לאחר הליך גישור שלא צלח

פורסם בתאריך: 6.1.20 08:52

הפרשה המזעזעת הזו, של תקיפת קטינים חסרי ישע בגן בפתח תקוה, התפוצצה בחודש מרץ 2018. ביולי אותה שנה הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נגד ויקטוריה קובטקו, קטרינה קיריליוק ופולינה זבגורודני, מפתח תקוה, בגין ריבוי עבירות בסעיפי תקיפת קטין או חסר ישע על ידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע. בעוד ההורים תוהים מדוע לא החל שלב ההוכחות במשפט, מתברר, כי לפני כחודשיים הוגש כתב אישום מתוקן. יודגש כי אין שינוי בסעיפי האישום.
ההורים יצאו השבוע נגד מה שהגדירו הימשכות ההליך והעובדה שהנאשמות שוחררו ויכולות לעסוק כמעט בכל עיסוק. "מה שנעשה עד עכשיו זה למשוך זמן", מחה השבוע אחד ההורים. "אם אני נותן למישהו סטירה ברחוב, אני יושב במעצר ופה הן יכולות לעבוד במה שהן רוצות פרט לעבודה עם ילדים במקום רשמי. לא מגיע להן להסתובב חופשי". הורים נוספים תוהים מדוע הסרטונים שתיעדו את מה שקרה בגן לא פורסמו.
לפי כתב האישום המקורי, שהוגש בידי עו"ד מורן לוין, הנאשמות עבדו כסייעות בגן במרכז פתח תקוה תקוה בין השנים 2015-2018, הן מואשמות כי בהזדמנויות שונות תקפו את התינוקות בגן הילדים בכך שסטרו בפניהם, נענעו אותם, דחפו את ראשם, הכו בהם, אחזו בהם בכוח בזרוע ועוד.
תחילת הסיפור במרץ2018. אחד ההורים החדשים, חשד שמשהו לא כשורה, הוא ביקש לראות את המצלמות של הגן ומשם הדברים התגלגלו. האב עמד מחוץ לגן והפגין עם שלט שבו היה כתוב שבגן יש אלימות, בעל הגן שחשב אחרת ממנו, הזמין להורה משטרה שהחלה לחקור אותו, ההורה סיפר מה ראה בסרטונים ואז נפתחה חקירת משטרה. ההורים שהגיעו למשטרה לתת עדות וצפו באותה תקופה בסרטונים סיפרו שהם ראו מכות ואיומים על בסיס יום יומי, דבר אשר היה עבורם קשה מאוד לצפייה.
מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "משך הזמן עד לתחילת פרק ההוכחות במשפט נגזר מהליך גישור שהתקיים בין הצדדים, וכן בשל בקשת הפרקליטות להשלמות חקירה אשר הובילו לתיקון כתב האישום. כתב אישום מתוקן הוגש לבית המשפט לפני כחודשיים בלבד, ביום 24.10.19. מיד לאחר הגשתו נקבעו שני מועדי הוכחות (בימים 28.1.20, 6.2.20) וכן דיון תזכורת במעמד הצדדים ביום 2.1.20. אשר לפרסום חומרי החקירה, באם מי מהצדדים מעוניין בפרסומם עליו להגיש בקשה בתיק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר