מימין למעלה יומן חינוך בוגרים מספרים אמית- צילום הלל בן מאיר אחד העם שואה עמל א צילום באדיבות בית הספר אורנים ג

יומן חינוך: הישג גדול בעבודת גמר בחקר השואה לשתי תלמידות מאחד העם

התלמידות חקרו כיצד שרדו ילדים ללא הוריהם. וגם: אלעד זוהר העביר סדנת די.ג'י ברב תחומי א', שחקני הפועל פתח תקוה מקיימים שיתוף פעולה עם בית ספר אורנים. סיכום השבוע בבתי הספר

פורסם בתאריך: 17.1.20 09:02

 

1 רוני מוסאי ואנה פרונשטיין, תלמידות כיתה י"ב בתיכון אחד העם, זכו בתעודת הצטיינות ובמקום הראשון על עבודת הגמר שכתבו בתחום השואה. זאת במסגרת תחרות שהתקיימה במכון עדות למורשת הציונית הדתית והשואה בניר גלים. נושא החקר שלהם היה: "כיצד שרדו בפולין ילדים ללא הוריהם בתקופת השואה ומלחמת העולם השנייה". העבודה הוגשה במסגרת נוער שוחר מדע באוניברסיטת ת"א בהנחיית אורי בן שלום ובהובלת דליה בן אסא, רכזת מחוננים עירונית. העבודה בדקה את דרכי ההתמודדות וההישרדות של הילדים באמצעות עדויות, סיפורים ומכתבים.

רוני מוסאי ואנה פרונשטיין

אמי"ת – צילום הלל בן מאיר

2 תלמידי שכבת י"ב בישיבת אמי"ת כפר גנים, התכנסו 'ביום הקדיש הכללי' לזכר קורבנות השואה לערב סיכום המסע לפולין ממנו חזרו לפני מספר שבועות. בערב לקחו חלק סבים, הורים ומורים. הוא נפתח בתערוכה בה הציגו התלמידים תמונות שצילמו במהלך המסע לצד פריטי אומנות ומיצגים בנושא השואה, החורבן, הקדיש והמשפחה. התלמידים קראו קטעים מתוך יומני המסע שלהם ומשיר שכתב אחד התלמידים במהלך המסע והולחן לאחר חזרתם. תלמיד הישיבה מעין קטוביץ סיכם: "ערב הסיכום היה חלק משמעותי במסע והסיום הרשמי שלו עבורנו. הסברנו להורים מה עברנו שם על מנת שגם הם יהיו שותפים, ועל ידי השיח איתם נוכל לעכל טוב יותר את המסע ולהשלים את התהליך שעברנו בו". הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמי"ת כפר גנים: "התלמידים בחרו לחתום את הערב המרגש במילותיו של אברהם שלונסקי בשירו הנדר: 'נדרתי הנדר לזכור את הכל, לזכור – ודבר לא לשכוח'. המסע הותיר רושם עז בקרב התלמידים, רושם אשר ילווה אותם בהמשך דרכם ויעצים אותם כדור המנהיגים הבא של מדינת ישראל".

הרב תחומי א', מרן, ברוך וזוהר צילום באדיבות בית הספר

3 ביום ראשון השבוע הגיעו אבי מרן, די.ג'יי ובעלים של אל סירקולו ואלעד זוהר, מגיש תכנית הבוקר בערוץ 13 ודי.ג'יי, בעצמו שניהם תושבי פתח תקוה, לבית הספר הרב תחומי א' ולימדו את תלמידי התיכון את הצעדים הראשונים בתקלוט. לאחר כשעתיים, נבחר תלמיד בית הספר, שחולם להיות די.ג'י בעצמו ובעל כישרון, וזוהר העניק לו מלגה לתחילת הדרך, אותה הוא מקווה שבית הספר יכפיל על מנת לאפשר לו לרכוש ציוד תקלוט. "לאחר שאבי מרן פתח בפניי עולם שלם וחדש, הבטחתי לעצמי שאעביר את המתנה הזו הלאה", סיכם זוהר. "את השכר הראשון שלי מתקלוט החלטתי לתרום לטובת הנוער בעיר בתקווה שמעגל הנתינה יימשך ויגדל. אני מרוגש מהאופן שבו אבי הרים את הסדנא המקצועית, הילדים היו מרותקים". מנהלת בית הספר מירי ענני, ביקשה להודות לזוהר שהעניק מלגה על סך 1,500 שקלים לתלמיד עומר ברוך מכיתה י"ב שהצטיין במהלך הסדנה ואמרה: "אני מודה לאלעד ואבי, שבאו להעשיר ולהרחיב את עולמם המוסיקלי של תלמידיי ועל המלגה שנתרמה".

תלמידי אורנים עם שחקני הפועל פתח תקוה

4 בית הספר "אורנים" בניהולה של יעל הרשטיק, התחדש בתוכנית אותה יזם אייל חושן, אבא של נועם מכיתה ג', שבמסגרתה מתקיים שיתוף פעולה עם הפועל פתח תקוה. במסגרת שיתוף הפעולה, התלמידים מצטייני המנהלת החודשיים שנבחרים על ידי מחנכות הכיתות, מגיעים לחדרה של המנהלת לקבלת תעודת הצטיינות ולצד זה, מקבלים כרטיסי כניסה למשחק של הפועל פתח תקווה, נפגשים עם השחקנים, עולים איתם למגרש והכרוז מכריז עליהם כמצטיינים, לצד זה שהם גם מצולמים לטלוויזיה. בבית הספר מספרים ששיתוף הפעולה עם הפועל שמרבה בפעילות קהילתית, הוביל למוטיבציה אצל התלמידים. את שיתוף הפעולה מלווים המורה הילה יששכר ומתאם ההורים חי שרביט. אירוע נוסף שקשור ליוזמה הוא משחק משותף שנערך בבית הספר בין התלמידים והשחקנים שבסיומו, השחקנים נהנו מארוחת בוקר בחדר המנהלת והשחקנים העניקו חתימות לכל ילדי בית הספר שהתרגשו מאוד מהמפגש ומהפעילות עם שחקני הפועל.

עידוד לשרות משמעותי, אחד העם

5 במסגרת עידוד לשירות משמעותי בצבא, התקיים בתיכון אחד העם מפגש "בוגרים מספרים" ביוזמת מנהלת התיכון יעל בצלאל והסגנית הפדגוגית דורית ברק. תלמידי כיתות י"א-י"ב נפגשו עם בוגרי בית הספר המשרתים בצה"ל, שסיפרו להם על ההצלחות ועל ההתמודדויות שלהם עם אתגרים במהלך השירות. סרן במיל טל לוי סיפר על קבלת צל"ש במבצע "צוק איתן", וסרן נדב זנדברג שיתף בחוויות שעבר בקורס חובלים עד שהגיע להיות מפקד ספינה. בחלקו השני של הבוקר התקיים אימון כושר קרבי, שאפשר לתלמידים להתנסות ולטעום מאימוני מד"ס לקראת השירות בצה"ל. בהמשך התפצלו התלמידים למפגשים עם הבוגרים על פי חילות ותחומי עניין.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר