תיעוד מגן ילדים בפתח תקוה
תיעוד מגן ילדים בפתח תקוה

צרחות וקללות: הפעילה החברתית עבדה כסייעת ויצאה עם תיעוד מטריד מגן ילדים פרטי בפתח תקוה (וידיאו)

ה' עבדה בגן בעיר כסייעת ולדבריה תיעדה דברים מטרידים כמו צרחות, קללות ועצבים כלפי הילדים. עורך הדין של הגננת: "מדובר בנקמה של סייעת שפוטרה". המשטרה: מתנהלת חקירה

פורסם בתאריך: 21.1.20 19:42

תיעוד מטריד בגן ילדים פרטי בפתח תקוה נחשף השבוע בעזרת ה', פעילה חברתית. הסיפור פורסם לראשונה ביום ראשון השבוע בחדשות 12 ובאתר מאקו. ה' נכנסה לגן באופן מתוכנן לאחר שנחשפה לפוסט בפייסבוק על טענה כלפי הגן. היא פנתה והתקבלה לעבוד בו כסייעת ובמהלך עבודתה תיעדה את המתרחש בגן. בסרטונים אותם צילמה, ניתן להתרשם לרעה בעיקר מהאווירה בגן שכוללת צרחות, חוסר סבלנות ולעיתים קללות כלפי הילדים. באחד מהם נשמעת מטפלת מכנה את אחד הילדים 'אתיופי מפגר' ולטענת ה' זו לא פעם יחידה שזה קרה. "כשהפרשה של כרמל מעודה נחשפה, הייתי ממש מזועזעת", מספרת ה', "בהתחלה חשבו שזה משהו חד פעמי ופתאום נחשף עוד סיפור ועוד סיפור של סייעות וגננות מתעללות והחלטתי שאני רוצה לעשות משהו. תחילה היא תיעדה אירועים בגן באלעד, לדבריה אירועים מזעזעים, חמורים הרבה יותר ממה שקרה בפתח תקוה. "שם נחשפתי להתעללות או לפי הגדרת החוק להזנחה קשה של ילדים שקושרים לעגלה במשך יום שלם", היא אומרת.

צפו בתיעוד מהגן:

לגן בפתח תקווה היא הגיעה בעקבות פוסט בפייסבוק של אמא. "התקשרתי לגן ושאלתי אם מחפשים סייעת, עברתי לא מעט חקירות, לקח זמן עד שהתקבלתי", מספרת ה'. "עבדתי בגן שישה ימים ונחשפתי לדברים מטרידים לאורך כל היום, צרחות מכל צוות הגן, הרבה עצבים ובלי טיפת רוגע ואהבה. היו מאכילים את הילדים בכפות גדולות וצריך לזכור שמדובר בילדים בני שנה עם פה קטן. היו מושיבים את הילדים בכוח על הכיסא. בגן היו שני ילדים אתיופים, שהייתה תחושה שאין להם שם וכל הזמן קראו להם אתיופים. כעבור שישה ימים פניתי למנהלת הגן וסיפרתי לה את מה שראיתי. היא טענה שהגננת לא צועקת ומדברת לילדים בגובה העיניים ומאוד אוהבת אותם ולגבי הכפות, היא טענה שההורים מבקשים זאת. בערב היא התקשרה אלי, שאלה לשלומי ואמרה שהיא לא צריכה שאגיע יותר ומצאה לי מחליפה. פניתי עם החומר למשטרה. ביום ראשון שעבר הם הוציאו את החומרים מהמצלמות וזימנו אותה לחקירה".
ואת ממשיכה הלאה?
"בוודאי. מבחינתי כל נפש של ילד היא עולם ומלואו".
תגובת עו״ד אילן אזולאי, המייצג את הגננת: "מדובר בגננת שעובדת בגן זה למעלה מ-14 שנה. כתוצאה מפיטורים של אחת הסייעות, היא החליטה להתנקם והעלילה עלילה ואכן להגיש תלונת שווא, הראיה לכך שמשטרת ישראל בדקה את התלונה והחליטה שאין מדובר בתלונה מבוססת ו/או מבססת חשד לפלילים".
ממשטרת ישראל נמסר כי "החקירה עדיין מתנהלת ובסיומה יפורסמו המסקנות".
בעקבות הדברים של ה', שוחחנו עם ת', אמא לילד שלמד בגן לפני מספר שנים במשך שלושה חודשים, שאמרה: "הבן שלי למד בגן הזה ומאז יש לו קשיים. אני זוכרת שהייתי מביאה אותו לגן והוא היה צורח ולא היה רוצה להישאר ובגן היו אומרים לי שזה בסדר ונורמלי. בשלב כלשהו התחילו אצלו בעיות של בליעה והוא היה מקיא, כי בדיעבד הסתבר לי שהיו מאכילים אותו יותר מידי. הוא היה חוזר עם סימנים בגוף. אחרי שלושה חודשים החלטתי להוציא אותו מהגן והגשנו תלונה במשטרה שנסגרה מחוסר ראיות".
בעקבות הפרסומים בחדשות 12, הנחה ראש העירייה רמי גרינברג, את הגורמים הרלוונטיים ברשות לתת סיוע להורים ככל שיידרש. כזכור בשנה האחרונה נפתחה בעירייה היחידה לפיקוח על המעונות. מהעירייה נמסר כי "צוות המעון שצויין בכתבה, לא איפשר לאנשי היחידה מטעם הרשות לערוך בדיקה במעון. עם העדכון על החשדות להתנהלות המעון, אנשי היחידה פנו לגורמים הרלוונטיים במשרד העבודה והרווחה אשר יצרו קשר עם החוקר שמטפל בנושא. נכון לעכשיו הנושא מטופל ע"י משטרת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נתי

    למה לא מפרסמים את שם הגן? . שלא יפלו עוד ילדים תמימים לרשע שכזה

  2. גננת לגיל 3 ומעלה

    לא תמצאו מעון שמחלקים בו כל היום שושנים וורדים לתינוקות . בכל המעונות יש הזנחה והתעללות כל אחד לפי רמתו יש חמור ויש חמור מאוד… לפי דעתי אמא שמעדיפה לשים את התינוק בידיים זרות היא בעצמה סוג של מתעללת…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר