שכונת פסגת הדר החדשה
שכונת פסגת הדר החדשה

"אנחנו מרגישים כמו בן חורג". בפסגת הדר מבקשים בית ספר ממלכתי דתי

בשכונה החדשה ברמת סיב שמאוכלסת בעיקר במשפחות דתיות מספרים על בעיות קשות, הדחופות ביניהן הן מחסור בבית ספר ממלכתי דתי ובבית כנסת. העירייה בוחנת הקמת בית ספר ייחודי

פורסם בתאריך: 4.2.20 08:51

תושבים אשר מתגוררים בשכונת פסגת הדר החדשה (רמת סיב) מתלוננים על בעיה קשה עבור משפחות הילדיהן אמורים ללמוד בבית ספר ממלכתי דתי. ההורים מסבירים שלמרות שהשכונה הוקמה לפני חמש שנים, עדיין אין בה בית ספר ממלכתי דתי והם נאלצים לרשום את הילדים לבתי ספר מחוץ לשכונה, כמו למשל לבית הספר הפרטי דעת מבינים, שיכול לקלוט בסך הכל שתי כיתות א' (אחת של בנים והשנייה בנות) מכל העיר או לבית הספר אורי אורבך, שנמצא בשכונת כפר גנים ואליו צריך להגיע להסעות, דבר לו מתנגדים ההורים.
ההורים מספרים שחלק מהם, שהתגוררו בעבר בגבעת שמואל, לא שינו כתובת, על מנת שהילדים ימשיכו ללמוד מעבר לכביש, אך עכשיו עיריית גבעת שמואל מבקשת מההורים מספר חשבון ארנונה וסוגרת את הרישום אצלה.

עוד טוענים ההורים, שיש בשכונה אדמות אשר מיועדות לבניית מוסדות חינוך, אך למרות זאת, הבנייה לא יוצאת לפועל. "אנחנו מרגישים כמו שקופים שלאף אחד לא אכפת מאיתנו ומהילדים שלנו", אומרת תושבת השכונה. "פסגות הדר החדשה הביאה כמות גדולה של משפחות דתיות לאזור. אנחנו בחרנו ברמי גרינברג להיות ראש העיר שלנו, כי הוא הבטיח לטפל בשכונה שלנו ולדאוג למוסדות חינוך ותשתיות. לצערי, כרגע, אנחנו מרגישים כמו בן חורג ולא כמו שכונה חדשה. למרות שיש בשכונה עתודות אדמה שמיועדת לבניה ויש תב"ע מאושרת, שום דבר לא זז".

אמא אחרת מוסיפה: "צריך להבין שילד צריך ללמוד בסביבה הטבעית שלו ולשלוח אותו לבית ספר בכפר גנים זה לא הגיוני. קודם כל, אף הורה לא רוצה שהילד שלו ייסע לבית הספר בהסעות ושנית זה אומר שהוא לא יכול לפגוש אותם בשבת בגינה. בנוסף, יש לנו מצוקה קשה גם בנושא בית הכנסת. צריך להבין שבשכונה יש אוכלוסייה גדולה של תושבים דתיים ואין לנו בית כנסת. בשבתות, הגנים שנמצאים במבנה של מכללת העיר הופכים לבית הכנסת, אך מאחר והוא לא יכול לקלוט את כולם, יש כבר רשימת המתנה ויש כבר משפחות שעזבו את השכונה, כי אין להם מקום להתפלל. וזה עוד לפני האכלוס הקרוב של הבניינים החדשים", היא אומרת.

תושבת נוספת אומרת: "אנחנו שכונה שהעירייה מיהרה לאשר טופסי 4 למכביר, יש מאות משפחות שלילדים שלהם אין חינוך, בעיקר בציבור הדתי. התושבים מסתכלים בקנאה על גבעת שמואל, שם כל הזמן מפתחים ובונים. ויש לנו לא מעט חברים שמרגישים שעשו טעות שקנו בית בשכונה הזו. בינתיים אנחנו לא רואים שום פתרון או אכפתיות באופק ואין מענה בסיסי".
מלשכת דובר העיריה נמסר: "שכונת פסגת הדר הינה שכונה חדשה אשר נמצאת בחלקה עדיין בשלבי בנייה. העירייה בנתה בשכונה גני ילדים ממלכתיים, ממלכתיים דתיים וחינוך מיוחד ונכון לעכשיו אין כמות תלמידים מספקת לפתיחת בית ספר שכונתי. בהתאם לכך, תלמידי הממלכתי והממלכתי דתי לומדים היום בכפר גנים ג'. השאיפה היא להקים בשכונה בית ספר ייחודי שישלב תלמידים חילוניים ודתיים יחד במסגרת אחת, ובכך ינתן מענה לסוגי האוכלוסיות הגרות בשכונה. כמו כן בית ספר משלב יהווה פתרון עבור תושבי שכונת מטלון הסמוכה שגם בה אין בית ספר בגלל כמות התלמידים. ראש העירייה רמי גרינברג יחד עם גורמי המקצוע במנהל החינוך קיימו מפגשים בנושא זה ובודקים את היתכנות התושבים למהלך. ככל שתהיה היתכנות כזו הנושא יקודם מול משרד החינוך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר