צילום אילוסטרציה. אילן אסייג
צילום אילוסטרציה. אילן אסייג

הנתונים נחשפים: לאיזה תיכון יש את אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר בפתח תקוה?

שיעור הגיוס של גברים בפתח תקוה גבוה מהממוצע הארצי. נתונים שפרסם משרד הביטחון מפרטים את שיעור הגיוס של גברים ונשים בכל התיכונים בעיר. אז איזה תיכון מוביל עם 100 אחוזי גיוס?

פורסם בתאריך: 3.2.20 11:19

על פי נתוני הגיוס לצה"ל, שהציג משרד הביטחון, עולה כי שיעור הגיוס של גברים בפתח תקווה עומד על 74.5 אחוז, בעוד הממוצע הארצי עומד על 71.9 אחוז. שיעור הגיוס של הנשים עומד על 56.5 אחוז כאשר הממוצע הארצי עומד על 58.1 אחוז. בית הספר שבו 100 אחוז גיוס לצה"ל הוא אמ"ית אלירז. מדובר בילידי 1998 ושנת הגיוס היא 2016.

אלו הנתונים בבתי הספר בפתח תקוה: 

אחד העם: גברים 91.5, נשים 95.6 אחוז. (הנתונים כוללים את הכיתה התקשורתית).

ברנר: גברים 94.9, נשים 93 אחוז.

גולדה: גברים 98 אחוז, נשים 94.7 אחוז.

בן גוריון: גברים 95.6, נשים 94.7.

הרב תחומי א': גברים 90.8, נשים 85.3 אחוז.

הרב תחומי ב': גברים 94.6, נשים 95.2 אחוז.

גן ונוף: גברים 95.1, נשים 88.5.

ישיבת כפר גנים: גברים 79.5 אחוז.

תיכון אדר: גברים 93.6, נשים 20 אחוז.

טכנולוגי נעמת: גברים 91.7 נשים 65.8 אחוז.

אנקורי גברים: 90.2 אחוז נשים 75 אחוז.

כפר הנוער אמי"ת: גברים 88.2. נשים 37.9 אחוז.

אולפנת ישורון: נשים 25.4

ישיבת צביה: גברים 83.3 אחוז

ישיבת דרכי נועם: גברים 80.8 אחוז

בעירייה מציינים כי בשנה האחרונה נעשו צעדים משמעותיים להעלאת אחוז המתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל ונעשות פעולות רבות בבתי הספר, במתנ"סים ובמרכזי הנוער ברחבי העיר, על ידי המרכז להכנה לצה"ל של אגף חברה ונוער. במרכז ההכנה מציעים תכניות ליווי אישייות וקבוצתיות, סדנאות הכנה לצו הראשון, מגוון פעילויות להגברת המוטיבציה לשירות משמעותי, הדרכות והכנות לקראת ימי סיירות, הרצאות מורשת קרב, מפגשים עם לוחמים, קבוצות כושר קרבי, סדנאות הורים. כמו כן הוקמה קבוצת דגל "נבחרת לפיקוד ומנהיגות" במטרה לעודד ולהכשיר בני נוער לתפקידי פיקוד והדרכה בשירות הצבאי, ועוד. בנוסף רכש השנה אגף חברה ונוער ערכה אינטרנטית לתרגול והכנה למבחנים פסיכוטכניים בצו ראשון וקוד תרגול חולק לכל תלמידי שכבת י"א הלומדים בעיר על מנת לאפשר הכנה מיטבית למלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון).

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "מאז כניסתי לתפקיד אנו מבצעים שורה של צעדים להעלאת אחוזי המתגייסים והעלאת המוטיבציה להתגייס לשירות משמעותי בצה"ל. ביצענו שינויים בדגשים של מרכז הכנה לצה"ל, בפעילויות וגם בכוח האדם, וכבר בשלב זה אנו מזהים שיפור במגמה של המוטיבציה לשירות משמעותי. מטרתנו כרשות היא להכין בצורה מיטבית את המועמדים לשירות צבאי, ולתת להם את הכלים והחוסן המנטלי לתקופת שירותם הצבאי. מרכז ההכנה לצה"ל מקיים כל השנה פעילויות שמטרתן היא להכין את המלש"בים לשירותם הצבאי, זאת בשיתוף בתי הספר העל יסודיים המקיימים גם הם תכניות ופעילויות בנושא. אנו מאמינים כי בעיר צומח דור של מנהיגים, בני נוער איכותיים בעלי מוטיבציה אשר שואפים לתרום לצבא ולחברה".

המשנה לראש העירייה וראש אגף חברה נוער וצעירים, רפי דהן: "הכנת בני הנוער לגיוס צבאי הינו נושא חשוב המקבל את מלוא תשומת הלב מאיתנו. מהנתונים הטובים ניתן ללמוד כי בפתח תקוה יש דור מובחר של בני נוער ערכיים הרוצים לתרום ולהתגייס לשירות משמעותי בצה"ל, ותפקידנו הוא לחזק את בני הנוער ולספק להם כלים בכדי שיוכלו להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הגלום בהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר