גן ילדים צילום אילוסטרציה אייל טואג
גן ילדים צילום אילוסטרציה אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

אלימות מילולית בגן בפתח תקוה. העירייה: זהו מקרה חמור, הצוות יוחלף

בחדשות 12 התפרסם אתמול סרטון בו תיעדו הורים צרחות ואיומים של גננת על ילדים בגן עירוני

פורסם בתאריך: 20.2.20 09:41

אמש התפרסם בחדשות 12, בכתבה של יעל אודם, סרטון מגן עירייה, בו שומעים את הגננת צועקת על הילדים ואומרת משפטים כמו "אני לא אמא שלך", "אני לא אוהבת אותך", ועוד.

מתברר שמדובר בגן באחת השכונות החדשות בפתח תקוה. הורים שחשדו שיש כביכול בעיה בגן, שמו בתיק של ילד מצלמה נסתרת שהקליטה את כל הנעשה במהלך שעות היום. לאורך כל השיחה של הגננת עם הילדים ניתן לשמוע אותה מאיימת על הילדים. הוא אומרת לאחד הילדים שאם הוא יקום, היא תזרוק אותו לגן אחר, חוזרת פעם אחר פעם שהיא לא אמא שלו ולא אוהבת אותו. עוד בסרטון נשמעת הגננת צועקת לאורך כל שעות היום. היא צועקת על אחת הילדות ואומרת לה שהיא לא רוצה אותה אצלה בגן. בחלק אחר היא מדברת על יום הולדת בגן ומציינת מספר שמות שלא יקבלו עוגה או לא יקבלו פיצה במסיבת הפיג'מות. בהמשך, כשאחד הילדים כביכול מתנהג לא יפה, היא אומרת לו שהיא תבוא להרוס לו את הבית ואת החדר שלו והילד מתחיל לבכות. בהמשך היא מאיימת שהיא לא תגיע יותר לגן ושתהיה להם גננת מחליפה.

ההורים לא שלחו הבוקר את הילדים לגן. היום, משעות הבוקר המוקדמות, הגיעו אל הגן צוותי חינוך ופסיכולוגים לשוחח עם ההורים ועם הילדים, כמו כן הגיעו ראש העירייה רמי גרינברג וסגנו וראש מינהל החינוך, רון כץ. "מדובר בגן שמלבד הגננת יש בו עוד צוות גדול שמן הסתם שמע את דברי הגננת ואף אחד לא עשה כלום ולא הגיב לדבריה", אומר גורם בעירייה שמוסיף: "אלימות מילולית, דינה כמו אלימות פיזית, ומקומה לא אצלנו". עוד ציינו בעירייה: "במהלך הלילה נעשה ברור בנושא ובסופו הוחלט כי צוות הגן יוחלף באופן מיידי. הגננת הודתה בדברים שיוחסו לה והושעתה ע"י הגורמים במשרד החינוך. בנוסף אליה, גם הסייעות הושעו מהעבודה בגן והן יובאו בפני הגורמים הרלוונטים במסגרת הליך שימוע לקראת פיטורין. במקביל לטיפול הראשוני, השירות הפסיכולוגי ילווה את ההורים ויתן להם מענה ככל שידרש. בנוסף, הרשות תקדם הליכי פיקוח ובקרה שיבוצעו באמצעות ביקורי פתע בגני העיר".
ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "מדובר במקרה חמור מאד שמטופל במלוא החומרה על ידי הרשות ומשרד החינוך. אנו מוקיעים את ההתנהגות של הגננת כפי שנשמעה בהקלטה המדוברת, ומציינים כי זהו מקרה יוצא מן הכלל אשר אינו מעיד על הכלל! האירוע המדובר אינו מאפיין את החינוך האיכותי הרווח בגני הילדים בעיר וחשוב לציין כי צוותי החינוך בעיר הם מהטובים שיש! לאורך כל השנה יש לנו ערוצים פתוחים עם ההורים, מעגלי שיח, ׳ימים פתוחים׳ ועוד ואנו פועלים בנחישות בכל מקרה המגיע לפתחנו. אנו נפעל בשיתוף משרד החינוך, ההורים וגורמי המקצוע על מנת לתת לילדים ולהורים מענה מקצועי ונלווה אותם בתקופה הקרובה. בשלב זה ננקטו צעדים מידיים להחלפת הגננת והסייעת. כמו כן כדי למנוע את הישנות המקרה, הרשות תדאג להקמת צוות יעודי אשר יסייר בגני הילדים בעיר ויבוצעו ביקור פתע. בנוסף, צוות הגנים בעיר יגיעו במהלך השנה לשיחות חתך במנהל החינוך. אנו נעשה כל שניתן כדי לשמור על ביטחונם הפיזי והנפשי של ילדי הגנים בעיר".

בהודעה שהוציאה הנהגת ההורים העירונית יחד עם ועד הורי הגנים נכתב:

"הורים יקרים.
כולנו נחשפנו אתמול בתקשורת למקרה התעללות קשה שאירע בגן בפתח תקוה.
במהלך הלילה נעשו מאמצים רבים לאתר את הגן שעליו נעשתה הכתבה מאחר ולא הייתה תלונה בעניין וההורים סרבו להיחשף. הבוקר הגיעו לגן ראש העיר רמי גרינברג, ראש מנהל חינוך רון כץ והשרות הפסיכולוגי של עיריית פ"ת. הובטח לנו שהמקרה יטופל לעומק ותעשה בדיקה מקיפה לגבי ההתנהלות וההשלכות במקרה הנ"ל ובכלל הגנים בעיר. האירוע קשה ומשפיע על כל הורה ששולח את ילדיו בבוקר למערכת החינוך, אנו דורשים הגברת הפיקוח על הצוותים החינוכיים בגנים בכל דרך אפשרית ויצירת מנגנון בדיקה תקופתי. אנו קוראים לחברינו ההורים ומדגישים כמה חשוב להיות קשובים לילדים, לשאול שאלות ולהיות עירניים!. אנו דורשים להרחיק את צוות הגן מכל גן אחר, לא ייתכן שידעו ושתקו, אנו דורשים להציב מצלמות במעגל סגור בתוך הגנים, להגביר מודעות של הצוותים במהלך היום ובמיוחד במקרי קיצון נוראיים, מצלמות שמתעדות בזמן אמת יכלו לעזור לעצור המשכיות נוראית כלפי הילדים על ידי הצוות בגן. נעדכן בהמשך במידה ויהיו נושאים הקשורים לכלל הורי העיר".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך רואה בחומרה רבה את התנהלות הגננת וצוות הסייעות בגן. עניינה של הגננת הועבר לטיפול משמעתי ובמקומה תמונה גננת חדשה שתוביל את הגן. היום התקיימה אסיפת הורים בגן בהשתתפות מפקחת משרד החינוך וכל הצוותים המקצועיים המסייעים. הוחלט על בניית תוכנית עבודה שתאפשר את חזרתם של הילדים לשגרת פעילות מלאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר