כניסה לבית הספר נתן יונתן פתח תקוה

פתח תקוה חזרה ללימודים: בתי הספר היסודיים נפתחו, התיכונים עדיין לא

כיתות א'-ג' חזרו הבוקר ללימודים באופן מסודר וללא בעיות, לגבי כיתות י"א-י"ב יימסר עדכון בהמשך. הודעה על דחיית הלימודים בראש העין שהופצה בטעות בקבוצות בפתח תקוה גרמה לבלבול קל

פורסם בתאריך: 3.5.20 08:00

עדכון אחרון: 3.5.20 13:00

13:00 – תלמידי כיתות א'-ג' חזרו היום ללימודים באופן מסודר וללא בעיות. החל משעות הבוקר המוקדמות סיירו אנשי החינוך בבתי הספר בעיר. ראש העירייה רמי גרינברג סייר עם מנהלת אגף מינהלה קרין אוריון וממלא מקום ראש העיר רון כץ סייר עם מנהלת האגף לחינוך יסודי טלי טולדנו, על מנת לוודא כי בתי הספר נערכו לקליטת התלמידים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. ראש העיר נכנס לכיתות, בירך את המורים, התלמידים והתלמידות, חידד עבורם את הנהלים וההנחיות, סייר בחדרי השירותים ושוחח עם המנהלת וצוות ביה"ס. בעירייה מציינים של בתי הספר נוקו ובכניסה לבית הספר הוצבה עמדה למדידת חום.
גרינברג אמר: "לאחר היערכות שהחלה כבר בשבוע שעבר ונמשכה גם במוצאי שבת פתחנו הבוקר את בתי הספר היסודיים ללמידה של תלמידי כיתות א'-ג' אשר היו נרגשים מאוד לחזור לספסל הלימודים. החופשה הארוכה שנכפתה על כולנו הולכת ומסתיימת באופן מדורג ומבוקר, ואנו הכנו את בתי הספר לקליטת התלמידים. בתי הספר נוקו, המורים נערכו לעבודה בקבוצות מצומצמות ואנו נערכים להמשך למידה תוך הקפדה על הכללים ושמירה על בריאות התלמידים והצוותים. המורים אשר עושים מלאכת קודש נערכו וחלקם מלמדים בכיתות שפוצלו וחלקם ממשיכים בלמידה המקוונת לתלמידי ד'-ו'. אני מאחל לכולם המשך למידה פורייה וחזרה לשגרה בטוחה ומוצלחת".
ראש מינהל החינוך וממלא מקום ראש העירייה, רון כץ: "אמש נערכה ישיבת היערכות אחרונה לפני פתיחת הלימודים ומהבוקר אנו בסיורים על מנת לוודא את הערכות בתיה"ס. צוותי ההוראה עשו עבודה מצוינת בזמן קצר ומלאו אחר הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות. ראיתי היום תלמידים נרגשים שהיו מאושרים לחזור למסגרת הבית ספרית ואני מקווה שלאט לאט כל המערכת תחזור לפעול כבימי שגרה תוך הקפדה על הכללים וההנחיות".

רמי גרינברג הבוקר בבית ספר מורשה בנות צלילום דוברות העירייה

רון כץ בבית ספר הדר צילום דוברות העירייה

11:30 – הורים לילדי החינוך המיוחד בגנים בעיר, טוענים שלמרות שמשרד החינוך שהודיע שילדי החינוך המיוחד מגיל 21-3 יחזרו ללמוד בימים ראשון- חמישי בין השעות: 08:00-14:00, בעיר פתח תקווה המשיכו היום במתווה של למידה של עד שלושה ילדים בקבוצה, פעמיים או שלוש בשבוע למשך כשלוש שעות, דבר אשר פוגע בילדים. בעירייה הרגיעו והסבירו שהמתווה אושר רק באחרונה, ואושר סופית צרק היום, והחזרה ללימודים תהיה באופן הדרגתי. לדברי העירייה תלמידי החינוך המיוחד יחזרו ללימודים עד יום שלישי למתכונת של חמישה ימים בשבוע עד השעה 14:00. "יש הרבה אי בהירות לגבי החזרה ללימודים של הילדים", אומרת אמא לילד בגן חינוך מיוחד, "פניתי לגן ולעירייה אף אחד לא ידע לתת לנו תשובות מתי אנחנו חוזרים. הילדים שלנו זקוקים למסגרת מלאה ולא ליומיים בשבוע של לימודים של שעתיים וחצי. הילדים רוצים לחזור לשגרה מלאה וזקוקים לתמיכה הזו ואנחנו מאוד מקווים, שנחזור לשגרה מלאה בהקדם".

מלשכת דובר העירייה נמסר לגבי החינוך המיוחד: "חוזר משרד החינוך להחזרת התלמידים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד, ניתן רק היום בבוקר. זאת לאחר שהחוזר הקודם הוקפא במהלך סוף השבוע. בתוך כך, כיתות א' עד ג' חזרו היום כאשר שאר המסגרות, לרבות גני הילדים, יפעלו היום במתכונת הישנה וכבר ביומיים הקרובים (בהתאם להוראות החוזר) יחזרו באופן מדורג ללמידה בין השעות 8:00 ל-14:00. התלמידים שחוזרים לכיתות המיוחדות בתוך בתי הספר הרגילים, ילמדו מהשעה 8:00 ועד 13:00. הילדים המשולבים ימשיכו בבתי הספר שלהם במתכונת הלימודים הקיימת – עד שלושה מפגשים בשבוע, בין 4 ל-5 שעות בכל מפגש".

08:00 – בעקבות החלטת קבינט הקורונה כי היום, יום ראשון ה-3.5, יחזרו ללימודים כיתות א'-ג', נפתחו בתי הספר היסודיים הבוקר בהתאם להנחיות. בתי הספר נפתחים בשעות שונות, כולם בין שמונה לתשע בבוקר. במקביל הודיעה עיריית פתח תקוה כי לגבי החלטת הממשלה להחזיר ללימודים גם את כיתות י"א-י"ב, יימסר עדכון בהמשך.

בשעות הלילה המאוחרות, הופצה בקבוצות הוואטסאפ השונות הודעה על כך שבתום הערכת מצב של ראש העיר, מנכ"ל העירייה, מנהלת אגף החינוך והנוער והנהגת ההורים היישובית ובהתייעצות עם מנהלות בתי הספר הוחלט כי כיתות א'-ג' ייפתחו ביום שני, דבר אשר ייצר פאניקה אצל ההורים. ההודעות עברו בין הקבוצות השונות ולבסוף התברר, שמדובר בהודעה שהוציא מוקד 106 של עיריית ראש העין וכן בקבוצת הפייסבוק העירונית והתושבים שקיבלו את ההודעה בטעות, או קיבלו אותה מחברים שמתגוררים בעיר, הפיצו את זה בקבוצות השונות. בעירייות שונות באיזור הודיעו שמדובר בהודעה לא נכונה והלימודים נפתחים כסדרם.

במוצאי שבת אמר רמי גרינברג: "אנו נערכים לכל תרחיש של למידה ומכינים הכיתות לחזרה של התלמידים לבתי הספר. הלמידה תעשה באופן מדורג ולפי ההנחיות במטרה לשמור על בריאות התלמידים והצוות. האתגר הינו מורכב אך צוותי המינהלה וצוותי ההוראה עושים מלאכת קודש ונרתמו לנושא באופן מלא, במסירות ובמקצועיות ועל כך תודתי להם. נפעל בהתאם להנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות שפורסמו כעת ונספק מענה פדגוגי ובריאותי הולם בסביבה בטוחה. במוצאי שבת וביום ראשון בבוקר אסייר באופן אישי במוסדות החינוך בכדי לראות את הפעילות מקרוב".
רון כץ אמר: "צוות מינהל החינוך עושה כל שניתן כדי להכין את החזרה ללימודים באופן מיטבי ולפי ההנחיות. ברור לכולם הצורך בהמשך הלמידה במסגרת מסודרת ואנו עושים כל שניתן כדי לאפשר למידה מיטבית במרחב מוגן ובטוח".

"אני עם כאבים בחזה". כנסו כאן לקרוא על החששות של המורות ושל ההורים

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הלימודים אינם חובה. במספר ערים בארץ הודיעו כי לא יחדשו את הלימודים ביום ראשון הקרוב וקראו לדחות את חידושם.

להלן עיקרי החלטת הממשלה:

הגנים הרגילים לא יפתחו ביום ראשון הקרוב אלא רק בשבוע שלאחר מכן, ב-10.5.

חינוך יסודי ממלכתי וממלכתי דתי: 

תלמידי כיתות א'-ג' יחזרו ללמידה בבתי הספר בין הימים ראשון עד חמישי, למשך 5 שעות (עד השעה 12:45). התלמידים ילמדו בקבוצות של עד 15 ילדים. התלמידים יכנסו באופן מסודר והדרגתי, עם הצהרת הורים לגבי בריאותם וחום יימדד לכל תלמיד ואיש צוות בכניסה לבית הספר. הורים לא יורשו להיכנס כלל. התלמידים יצאו להפסקות לפי הקבוצות בהם הם לומדים ובאופן הדרגתי במהלך היום. בשלב זה אין צהרוניות ואנו ממתינים להנחיות משרד החינוך בכל הקשור להמשך תכנית ניצנים.
תלמידי ד'-ו' ימשיכו בלמידה המקוונת. כל המורים יחזרו לביה"ס, חלקם יסייע בלמידה הפרונטלית והיתר ילמדו באופן מקוון. לבתי הספר חזרו אנשי המינהלה וצוות הניקיון.

רוצים להיות מעודכנים? רוצים לשתף אותנו בחוויות שלכם? עקבו אחרי דף הפייסבוק של מלאבס

חינוך על יסודי ממלכתי:

צוות המינהלה יחזור לביה"ס על מנת להכין את בית הספר ולהיערך לקראת הבגרויות. תלמידי החינוך העל יסודי ימשיכו בלמידה מקוונת למעט תלמידי יא'-יב' אשר יוזמנו באופן מסודר לפי הצרכים ובקבוצות למידה של עד 15 ילדים לצורך "מרתונים" וחזרה מרוכזת לקראת הבגרויות.
בחינוך הממלכתי דתי העל יסודי לא יחזרו כיתות י"א ו- י"ב ללימודים ביום ראשון הקרוב ויימסר עדכון פרטני בהמשך בנוגע אליהם.

חינוך מיוחד:

החינוך המיוחד כבר החל בחזרה לשגרת למידה וימשיך בפעילותו. הגנים בחינוך המיוחד יפעלו במתכונת של עד 3 ילדים בקבוצה, פעמיים או שלוש בשבוע למשך שלוש שעות. התלמידים בבתי הספר ימשיכו בלימודים, כולל כיתות ד'-ו'. מוקדי הלמידה בחינוך המיוחד יבוטלו ותלמידי ד'-ו' שלמדו במוקדי הלמידה יחזרו לבתי הספר שלהם, שם יקבלו מענה עפ"י צרכיהם, בליווי הסייעות שישובו לעבודה.
בחטיבות ובתיכונים של החינוך המיוחד תימשך הלמידה בקבוצות של עד 8 תלמידים.

המת"י – מרכז תמיכה ישובי במסגרת החינוך המיוחד ממשיך לעבוד באופן מלא.

החינוך המוכר שאינו רשמי:
בתי הספר של הציבור הדתי לאומי יפעלו כמו המתכונת בבתי הספר הממלכתיים קרי הלמידה בכיתות א'-ג'. לגביי כיתות י"א ו- י,ב במוכר שאינו רשמי במוסדות של הציבור הדתי לאומי לא יחזרו ביום ראשון ללימודים ולגביהם ייצא עדכון בהמשך.

בתי הספר המוכר שאינו רשמי והעצמאי של הציבור החרדי – ע"פ החלטה שלהם הם לא חוזרים ללימודים כלל. לא כיתות א-ג ולא כיתות יא- יב. למעט מוסדות החינוך הבאים: בית ספר נאות מרגלית כיתות א-ג יחזרו ללמודים. בית ספר מעיין ואפיקים כיתות יא-יב יחזרו ללימודים.

השירות הפסיכולוגי החינוכי – ממשיך בפעילותו ומספק מענה מקצועי באמצעות עשרות פסיכולוגים ופסיכולוגיות. השירות ניתן לפונים באמצעות המוקד או באמצעות אתר העירייה, ובאמצעות היועצות וצוותי החינוך בבתי הספר. השירות הפסיכולוגי אף כתב דף הנחיות והמלצות להורים לקראת החזרה ללימודים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    ראש העיר הנכבד, בתי הספר בפתח תקווה אינם מוכנים לקליטת התלמידים .. לא נעשה שום חיטוי בכיתות . המורות מתבקשות לסדר ולנקות בבוקר . הצוות החינוכי יודע על הקשיים ואינו שש להגיע לבתי הספר מחשש להדבקות . פניות רבות היו אליך לדחות את הפתיחה אבל אתה מסרב שלא כמו רשויות נוספות . מאכזב מאוד .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר