מורה בכיתה צילום טס שפלן
מורה בכיתה למורה המצולם אין קשר לכתבה צילום טס שפלן

"אני עם כאבים בחזה". חששות גדולים בפתח תקוה לקראת החזרה ללימודים ביום ראשון

ביום ראשון אמורים לחזור ללימודים ילדי הגנים וכיתות א'-ג'. יש הורים שישאירו את הילדים בבית, וגם המורות והגננות בחרדות. מורה בפתח תקוה: "המורה אמורה לעבור בין הכיתות ולחזור למשפחה שלה ולהתפלל שלא תדביק אותם"

פורסם בתאריך: 30.4.20 14:22

ביום ראשון אמורים לחזור ללימודים ילדי הגנים וכיתות א'- ג', בהתאם למתווה שגיבש משרד החינוך ובכפוף להערכת מצב שתתקיים מחר, יום שישי. החזרה הצפויה ללימודים מעוררת חשש גדול הן אצל ההורים והן אצל המורים. יש אף הורים שהודיעו שלא ישלחו את ילדיהם לגנים או לבתי הספר.

על פי המתווה בגני הילדים, הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד 8 ילדים. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת של למידה מרחוק.

על פי המתווה בכיתות א'-ג': בכל כיתה ילמדו בממוצע כ- 15 תלמידים. כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת בכיתות בית הספר (ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של ד–ו). הלמידה הפיזית תתקיים בימים א–ה. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

ילדי הגנים וכיתות א'-ג' חוזרים ללימודים: אלו הפרטים וההנחיות בפתח תקוה

"אני בדילמה מאוד גדולה לגבי החזרה ללימודים של הבת שלי", אומרת אמא לילדה בגן חובה בפתח תקוה. "מצד אחד, הילדה וגם אני כבר משתגעות בבית, אני צריכה לחזור לעבוד, ומצד שני הפחד הוא מאוד גדול. אנחנו לא באמת יודעים מי חולה ומי נשא. אז נמלא טופס, נבדוק חום, אבל אף אחד לא יכול להבטיח לנו שמישהו שהיום בריא, מחר מישהו מהמשפחה שלו יכול להיות חולה".

החשש אצל הגננות לא יותר קטן. "בסיטואציה הנוכחית, גננות רבות הודיעו שהן לא חוזרות לגן", אומרת גננת מהעיר. "ההמלצות המקצועיות הן בכלל לא לפתוח את הגנים. בסיטואציה הנוכחית זה לא ריאלי ולא הגיוני. אמרו לנו לא להוציא הרבה משחקים וכל כמה ימים לחטא אותם, שהילדים לא יעבירו ביניהם צבעים ושאת האוכל הילדים צריכים להביא מהבית. כל זה לא באמת בר ביצוע. גן זה אינטראקציה חברתית ופה לא מאפשרים לנו את זה. מעבר לכך, ילד ייפול, יצטרך חיבוק ולא נוכל לתת לו וכמובן צריך לחשוב על כך שהילדים מגיעים רק לשלושה ימים וזה ייצור אצל חלק מהילדים טראומת פרידה חוזרת".

רוצים להיות מעודכנים? רוצים לשתף אותנו בחוויות שלכם? עקבו אחרי דף הפייסבוק של מלאבס

תלונות דומות אפשר לשמוע גם אצל הורי בתי הספר, בעיקר אצל ילדי כיתה א'. "אני לא מתכוונת להחזיר את הבן שלי ללימודים", אומרת אמא לילד בכיתה א' באחד מבתי הספר בפתח תקוה. "מצד אחד יש את ההבנה שהילדים חייבים לחזור ללימודים וכמות החומר שהם פספסו היא גדולה, ומצד שני יש את פחד, את חוסר הידיעה איך זה יתנהל בשטח, איך יוודאו שהילדים שומרים מרחק, איך יתנהלו ההפסקות ומה יקרה אם חלילה אחד הילדים או המורים יחלה בקורונה, אז כולנו נצטרך להיות בבידוד?". אמא אחרת מציינת: "אני לא מוכנה להיות שפן ניסיונות של המערכת על חשבון הבריאות של המשפחה שלי, מה גם שיש לי ילד קטן אסתמטי בבית, אני לא מוכנה לסכן אותו".
פחד דומה ואולי אף גדול יותר אפשר למצוא אצל המורות. "כל צוות המורים מכיתה א' ועד ו' אמור לחזור ביום ראשון לבית הספר", אומרת מורה מהעיר. "אני מלמדת בכיתה ה' ואמורה לתגבר גם בכיתות א'- ג' וללמד את הכיתה שלי דרך הזום ואין לי מושג איך זה יכול להיות ישים בשטח, גם מבחינת זמן וגם מבחינת מחשבים וזה מטורף. יש הרבה בעיות, המורה אמורה ללמד בלי מסכה, היא אמורה לעבור בין הכיתות וכל פעם להיות חשופה לקבוצה אחרת של תלמידים ולאחר מכן לחזור למשפחה הפרטית שלה ולהתפלל שהיא לא תדביק אותם". מורה אחרת מוסיפה: "מאז שפרסמו על החזרה לבתי הספר אני עם כאבים בחזה ופחדים מאוד גדולים. יש לי בבית ילדים קטנים שלא חוזרים לגן, אני צריכה ללמד את הילדים שלי ולא יכולה להיות רחוקה מהם שני מטר, אם ילד ייפול, אני לא ארים אותו?", היא שואלת. "יש ילדים שהם ברגרסיה לימודית, מבחינת קריאה וכתיבה, אבל יותר חשוב הבריאות. אני מוכנה לחזור ללמד בחופש הגדול ולא לסכן את הבריאות שלי ושל התלמידים שלי".
אנה נבות, יו"ר ועד ההורים העירוני: "המתווה של משרד החינוך לוקה במחדלים רבים ואינו נותן תשובות לשאלות המרכזיות שלנו כהורים בכל הנוגע לשמירה על בטיחותם של הילדים והתייחסות לילדים שיישארו בבית, ביניהם ילדי כיתות ד-ו. המנהלים והגננות בעיר נערכים ומנסים להיות הכי יצירתיים והדבר מעורר השראה, אך כרגע, הדברים עדיין פתוחים. ריכזנו שאלות למשרד החינוך ואנחנו פועלים מול העירייה בכל מה שקשור בתחומי אחריותה. נמשיך לדרוש הבהרות ומתווה טוב יותר כך שהחזרה ללימודים תהיה מגובה בתוכנית מדורגת ושקולה עם נהלים ברורים ומותאמים לשטח. ולגבי כיתות י״א-י״ב, חשוב שיחזרו לאלתר לבית הספר וגם כאן כמובן תחת הנחיות ומגבלות משרד הבריאות".

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה נערכת למתווה חזרה ללימודים באופן הדרגתי וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. כל המורים יגיעו לביה"ס ויסייעו בלמידה, אם זה בכיתות המפוצלות ואם זה בלמידה מקוונת מרחוק. בכניסה לביה"ס ימדד חום לכל נכנס והכניסה תעשה באופן מסודר ותתאפשר רק לצוות ולתלמידים. כל תלמיד ישב לבד בשולחן וקבוצות הלמידה תהיינה קבועות. ההפסקות תתפרסנה לאורך היום ולפי הקבוצות הקבועות. אנו נעשה כל מאמץ כדי לשמור על ההנחיות הנדרשות ועל בריאות התלמידים והצוות".

ממשרד החינוך נמסר: "מתווה החזרה שגיבש משרד החינוך אכן מורכב וזאת בשל כללי בריאות בלתי מתפשרים שגובשו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. יישום המתווה שונה בכל אחד ממוסדות החינוך וזאת בשל המאפיינים המיוחדים שקיימים בכל מוסד, מספר התלמידים, ועוד. הנהלת מחוז תל אביב אוספת את כל השאלות העולות מהשטח ומגבשת פתרונות בהתאם בהתאם לצרכים המשתנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א.פת

    בגנים החזרה לשיגרה היא מאד בעיתית, היות וילד לא מסוגל לשבת בגן 6 עם מסכה על הפנים,כי בשלב מסויים זה יציק לו והוא יסיר אותה ובכך כולם יהיו חשופים.
    ילד שנופל ומקבל מכה מחפש תשומת לב שילטפו אותו ויחבקו אותו דבר שבעת הזו הוא מאד בעייתי.
    בקיצור, המתווה של החזרה לגנים לפחות כרגע לא בר ביצוע.
    לתשומת ליבם של קברניטי משרד החינוך

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר