גן בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה
גן ילדים בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה לגן המצולם אין קשר לכתבה

שמרטפיות, רוטציה וקפסולות: כך חוזרים גני הילדים בפתח תקוה לפעילות

גני הילדים העירוניים (3-6) ייפתחו מחר בבוקר, והילדים יחולקו לקבוצות שילמדו כל אחת שלושה ימים. העירייה בודקת הפעלת שמרטפיות ביתר הימים בתשלום של 80 שקלים ליום. בשישי הושג סיכום על חזרת הצהרונים

פורסם בתאריך: 9.5.20 19:08

מחר, יום ראשון ה- 10.5.20, זה יקרה וגני הילדים העירוניים (3-6) יפתחו. על פי המתווה של משרד הבריאות ומשרד החינוך פעילות הגן תתקיים בשתי קבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, כאשר לילדים מיהיו שלושה ימי למידה בגן ושלושה ימי למידה מהבית. על פי משרד החינוך בשלב הראשון ילמדו הילדים ברוטציה. על מנת לתת להורים מענה של שבוע מלא, בעיריית פתח תקווה הודיעו על פתיחת שמרטפיות במבני ציבור שיופעלו על ידי עובדי הצהרונים, מתנדבים עובדי הרשות. בימים הראשונים יעבדו מסגרות אלה במתכונת פיילוט ובהמשך ההשתתפות תהיה כרוכה בעלות של 80 שקלים ליום מהשעה 8:00-14:00. העירייה בודקת היענות ובהתאם לכך תחליט היכן לפתוח שמרטפיות כאלה.
ביום שלישי אמורים הילדים לצאת לחופשת ל"ג בעומר ובהנהגת ההורים העירונית מנסים למצוא פתרון כדי שיום זה לא יהיה יום חופשה. "המתווה של משרד החינוך להחזרת הגנים, כמו של קודמו בבתי הספר, אינו בא בקנה אחד עם הדרישות של משרד הבריאות והקפסולות אינן באמת סטריליות", אומרת יו"ר הנהגת ההורים העירונית אנה נבות. "שוב מנחיתים את הפרטים החשובים לחשיבה יצירתית של הרשות, הגננות וההורים. אנו ההורים לא נסכים לסכן את הילדים, בכל מובן, לא בריאותי פיזי ולא נפשי. חשוב לציין שהילדים, במיוחד בגיל הרך, יוצאים מבולבלים, מדובר בילדים עם נפש חיה ולא במוצר מדף".

לירון חביב, יו"ר ועד הורי גני הילדים: "גני הילדים בעיר שונים במבנה שלהם, חלקם נמצאים במתחמים וליד מתנ"סים, וחלקם גנים במבנה עצמאי ולכן יש למצוא פתרונות נכונים לכולם. אנו ממשכים לחשוב על פתרונות כדי לסייע להורים לחזור לעבודה בראש שקט ושמחים שראש העיר מקשיב לקולות ההורים ופותח שמרטפיות".
הפעילות בגנים תתקיים בין השעות 8:00-14:00. במהלך היום יעבוד הצוות החינוכי הקבוע בגן על פי מערכת השעות הרגילה שלו ובנוסף כל קבוצה תחולק ל-2 קבוצות משנה קבועות, אשר יופרדו ויעבדו במרחבים שונים. לצוות הגן יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה. כאמור, כל קבוצה תלמד שלושה ימים רצופים בגן, ולאחריהם שלושה ימים של למידה מהבית באמצעות "מערכת השידורים הלאומית". צוות הגן התבקש להפחית עומס של ציוד, צעצועים, אביזרי ומשחקים וההורים התבקשו לשלוח עם הילדים את ארוחת הבוקר שלהם מהבית בתוך קופסה ועם מפית. לגן תותר כניסה אך ורק לצוותים החינוכיים ולתלמידים. בפתח תקווה הצליחה הנהגת ההורים לאשר טופס מקוון במקום שההורים יביאו כל בוקר אישור חתום.
בשישי, רגע לפני כניסת שבת, הגיעו משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי, לסיכום לגבי הפעלת הצהרונים שיחלו לפעול באופן הדרגתי בגנים ובבתי הספר. הצהרונים יפעלו בהתאם להרכב הקבוצתי בו מתקיימת הלמידה במסגרת יום הלימודים וההורים ישלמו רק עבור הימים בהם ישהו הילדים במסגרת.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "אני מודה לכל הצוותים החינוכיים ולעובדי מינהל החינוך אשר עובדים לילות כימים כדי שילדי פתח תקוה יזכו לקבל את המענה הלימודי הראוי עבורם בימים לא פשוטים אלו, וכדי שהוריהם יוכלו לחזור לעבודתם. במהלך סוף השבוע ובימים הראשונים לפתיחה, אסייר בגנים ואוודא כי הכל מתנהל כשורה".
מ"מ ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ: "עובדי המינהל וצוותי הגנים ערוכים לקליטת התלמידים ביום ראשון תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אנחנו עם האצבע על הדופק ומוכנים לתת למענה לכל תרחיש ככל שיעלה בימים הקרובים. אני מודה לראש העיר ולכל צוותי החינוך על העבודה המאומצת והמאתגרת בימים אלה ומאחל לכל תלמידי העיר חזרה קלה לשגרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר