חוזרים ללימודים צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"חשוב להמשיך להקפיד על ההנחיות". מי חוזר מתי, כל הפרטים על החזרה ללימודים בפתח תקוה

כיתות א'-ג' וגני הילדים חוזרים ביום ראשון למתכונת מלאה, גם תלמידי י' חוזרים לבתי הספר בראשון. כל הפרטים שחשוב להורים ולתלמידים לדעת

פורסם בתאריך: 15.5.20 11:21

עדכון אחרון: 16.5.20 17:50

אחרי הפסקה כפויה של חודשיים בשל התפרצות מגפת הקורונה, חוזרים אלפי תלמידי פתח תקוה בשבוע הבא ללימודים.

להלן פירוט מתווה החזרה ללימודים בפתח תקוה: 
מעונות היום (לידה עד גיל 3) – חזרה מלאה למסגרות תיעשה בתיאום מול מפעילי המעונות: היחידה העירונית לפיקוח על המעונות עובדת באופן מלא, בקשר עם מנהלי המעונות ודואגת שיפעלו על פי הכללים הנדרשים.

גני הילדים: החל מיום ראשון בשעה 7:55 עד 14:00, יוחזרו גני הילדים לפעילות מלאה (ללא קפסולות). ביום שני יוחזרו מסגרות הצהרון (עד השעה 16:45) עבור התלמידים שירשמו מחדש אצל המפעילים.

כיתות א'- ג': יוחזרו למתכונת לימודים מלאה החל מיום ראשון. צהרונים יחלו ביום שני כדי לאפשר למפעילים ולהורים להתארגן על הפעלה מסודרת.

רוצים להיות מעודכנים? רוצים לשתף אותנו בחוויות שלכם? עקבו אחרי דף הפייסבוק של מלאבס

כיתות ד'-ו': יוחזרו למתכונת לימודים מלאה החל מיום שני בכדי לאפשר לבתי הספר להיערך בצורה יסודית על פי כל הפרמטרים לקליטת התלמידים.

כיתות ז' – ט': יוחזרו למתכונת לימודים מלאה החל מיום שני כדי לאפשר לבתי הספר להיערך לקליטה מסודרת וגם לאור העובדה שקווי האוטובוסים לתלמידים שמפעיל משרד התחבורה יחלו לפעול רק ביום שני/ שלישי ולא ביום ראשון.
כיתות י'-יב': יוחזרו למתכונת לימודים מלאה החל מיום ראשון – הם ערוכים לכך כי למעשה מצטרפת רק שכבת י' (יא'-יב' חזרו בשבוע הנוכחי).

חינוך מיוחד: גני החינוך המיוחד יוחזרו לשגרה מלאה החל מיום שלישי 19.5.2020 (עד יום זה ימשיכו לפעול במתכונת שקיימת כיום). בגנים ייחודיים של החינוך המיוחד יש לצורר קשר עם צוות הגן שיסביר על מתווה החזרה.
בתי הספר לחינוך מיוחד וכיתות חינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים יחזרו למתכונת מלאה בהדרגה החל מיום ראשון הקרוב – עד יום שלישי.

הסעות: לאור מגבלות של כמות ילדים מוסעים ברכבי ההסעות השונים, נוצר פער גדול של כמות רכבים ואף צורך לשלש ולרבע את התקציב. לפיכך, מי שיש לו את היכולת להסיע למוסד החינוכי מתבקש לעשות זאת ולגבי זכאים שאין להם את היכולת להסיע – יוסדרו מסלולי נסיעה כדי לתת מענה.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "אני מברך על ההחלטה לפתוח את מסגרות החינוך באופן מלא ולאפשר לתלמידים לחזור לתלם. מלבד ההיבט החינוכי, החלטה זו תאפשר להורים לחזור אל שוק העבודה ולהוציא את המשק מהמשבר הכלכלי שנקלע אליו. חשוב לציין כי החזרה למסגרות מתאפשרת לאור נתוני התחלואה הנמוכים בעיר. על אף זאת אסור לשכוח כי הקורונה עדיין כאן ועל כן עלינו להמשיך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות גם כעת. כפי שהוכחנו עד כה, אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק בנושא החינוך וגם אחרי החזרה ללימודים נמשיך ללוות את גורמי ההוראה והתלמידים ככל שיידרש. אני מודה לכל צוותי מינהל החינוך וההוראה אשר פועלים בתוך מציאות מורכבת כדי שילדי העיר יזכו לקבל את החינוך האיכותי ביותר ומאחל לכל התלמידים הצלחה רבה ובריאות איתנה. נציין כי העירייה כפופה להנחיות משרדי הממשלה ואנחנו פועלים על פיהן".

מ"מ ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, אמר: "לשמחתי, החל משבוע הבא מערכת החינוך בפתח תקוה תפעל באופן מלא תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. לאורך כל התקופה נערכנו לקראת החזרה המלאה וכבר ביום ראשון תלמידי פתח תקוה יזכו לקבל את החינוך המיטבי שפ"ת ידועה בו. אני מודה לעובדי המינהל על העבודה המסורה ועל הפתרונות שאיפשרו עד כה לפתוח בכל שלב את המסגרות בהצלחה יתירה. בהצלחה רבה לכל התלמידים ובריאות לכולם".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות, אמרה: "אחרי חודשים ארוכים, אנו מתחילים לראות את ניצני החזרה לשגרה. אני גאה בהורים בפתח תקווה, מכל שכבות הגיל שנתנו להנהגה העירונית רוח גבית במחאה להפסקת הניתוק של ״ממציאי המתווים״ מהשטח וחזרה לשגרה בטוחה והגיונית יותר. אני מאחלת הצלחה לשותפים שלנו, המנהלים, המורים, הגננות וכל צוותי החינוך ויודעת שהם יובילו את החזרה המיוחדת הזו בצורה הטובה ביותר עבור הילדים שלנו. אנחנו נמשיך להיות בקשר צמוד עם הרשות ומנהלות האגפים כדי להשמיע את קול ההורים וכדי לתמוך במנהלים וצוותי החינוך בתקופה מיוחדת זו שמחייבת אורך רוח".

# # #

אתמול כידוע אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את מתווה פתיחת מערכת החינוך שגיבש מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ. על פי המתווה החדש, שהוא בניגוד גמור למתווה המצומצם של משרד החינוך שעורר התנגדות רחבה, מערכת החינוך תפתח באופן מלא, בלי קפסולות ולמעשה מדובר בחזרה ללמידה כפי שהיתה לפי תחילת משבר הקורונה. עתה ממתינים להחלטת העירייה מתי בשבוע הבא יתחדשו הלימודים במתכונת החדשה. הלימודים יחלו בשבוע הבא בכל השכבות, למעט אזורים שמהווים מוקד תחלואה. על פי המתווה כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר ותלמידי כיתות ד' ומעלה יחבשו מסכות במהלך השיעור ובהפסקות. בהפסקת האוכל תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים וההפסקות בין השיעורים תהיינה מדורגות. עוד על פי המתווה בתי הספר והגנים יפעלו להעביר את מירב הפעילויות למקומות שמאפשרים מרחק של שני מטרים ובמסגרות בהן תתגלה תחלואה תתבצע סגירה בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות.

תלמידי כיתות א'-ג', נזכיר, חזרו ללימודים כבר לפני כשבועיים לאחר שחולקו לקבוצות למידה של לא יותר מ-18 ילדים בכיתה. ילדי הגנים, חולקו גם הם לקבוצות ולמדו ברוטציה במשך מחצית השבוע.

ועד ההורים העירוני קורא לתלמידי ד'-י' לא לשלוח את הילדים לבתי הספר ביום ראשון

למרות החלטת פורום ה-15, העירייה תבדוק אפשרות לחידוש הלימודים לפי המתווה המצומצם

 

ביום שלישי, הודיע פורום ה-15, פורום של 15 ראשי ערים, כי הם מתנגדים למתווה המצומצם של משרד החינוך, שכלל למידה לסירוגין: כיתות ד- ו' פעם בשבוע וכיתות ז- י' לימודים של יומיים עד שלושה. גם הנהגות ההורים הארציות והמקומיות יישרו קו עם הפורום והודיעו שהם מתנגדים לחזרה במתווה שהוצג. יו"ר ההנהגה בפתח תקווה, אנה נבות, קראה להורים לא לשלוח את הילדים לבתי הספר.ראש העירייה רמי גרינברג חתם גם הוא על הודעת פורום ה-15 אך הודיע כי הוא שוקל לפתוח את הלימודים בעיר בניגוד לחברי הפורום. בלשכת הדובר הסבירו שעל מנת לתת מענה לתלמידים ולהקל על ההורים בפתח תקווה, העירייה בוחנת כיצד ניתן בכל זאת ליישם את המתווה המצומצם.

למרות החזרה והשמחה בצידה, נשמעות לא מעט תלונות של הורים על כך שבכיתה יצטרכו לשבת ביחד 40 ילדים, על כך שהילדים יצטרכו להיות כמעט יום שלם עם מסכות על הפנים, ובימים החמים שבפתח זה כמעט בלתי אפשרי לאשר זאת. יש לא מעט הורים שהודיעו שהם משאירים את הילדים שלהם בבית, לפחות בימים הראשונים, על מנת לראות איך המערכת מתניעה מחדש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר