קורונה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
קורונה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"ההנחיות הן כיסוי תחת, אי אפשר ללמוד שעות עם מסכה בחום הזה". טענות קשות בכיתות י'

החזרה של תלמידי י' לבתי הספר: תלמידים, הורים ומנהלים/ות, מספרים על חום בלתי נסבל, על קושי ללמוד יום שלם עם מסכות ועל הוראות שקשה ליישם אותן

פורסם בתאריך: 17.5.20 16:30

תלמידי כיתות י' בפתח תקוה חזרו הבוקר לבתי הספר במזג אוויר קשה עם חום כבד וכ-40 מעלות. בתי הספר התארגנו מבעוד מועד, העירייה דאגה לנקות את הכיתות ובבתי הספר פוזרו בקבוקי אלכוג'ל לטובת התלמידים. אך למרות הניסיון לחזור לשגרה, התלמידים, ההורים וכן מנהלים, מספרים על חום בלתי נסבל, על קושי ללמוד יום שלם עם מסכות ועל הוראות שקשה ליישם אותן. "לצערי זה מרגיש כאילו מדובר בכיסוי תחת, מישהו במשרד החינוך ובמשרד הבריאות דואג לתחת שלו ולא דואג לילדים", אמרה מנהלת בית ספר בפתח תקוה. "המתווה של ישיבה בכיתה עם מסכה לאורך כל שעות היום וההפסקה ובדיקות חום לא ישים, ההנחיות השונות הן הזויות. אני בעד לחזור והילדים צריכים להגיע וצריך לעשות את המקסימום, אבל כל ההנחיות, אין דרך עדינה להגיד את זה מלבד ביזיון. סיימנו לרוץ אחרי התלבושת האחידה ועכשיו אנחנו צריכים לרוץ אחרי המסכות. הילדים מגיעים בבוקר ברגל, מזיעים וחם להם, בודקים להם חום, זה מראה על 38, אנחנו מבקשים מהם לעמוד בצד ולהצטנן עד שהחום יורד. ומזג האוויר רק יילך ויחמיר בהמשך השבוע".

רוצים להיות מעודכנים? רוצים לשתף אותנו בחוויות שלכם? עקבו אחרי דף הפייסבוק של מלאבס
לדברי מנהלים והורים הקושי הוא גם של התלמידים וגם של המורים. "איך אפשר לצפות ממורה לעמוד שיעור שלם עם מסכה על הפנים? מעבר לזה שקשה להבין מה היא אומרת עם המסכה, זה לא נוח ומאוד חם. זו בדיחה לא מוצלחת, אנחנו לא בבית חולים ולא בבית אבות, אנחנו בבית ספר", אומרת אחת המנהלות.

מנהלת אחרת מוסיפה: "המעבר הוא מקצה לקצה, בהתחלה דיברו על פיצול הכיתות לשתיים, בהמשך אישרו למידה בכיתות מלאות ואישור ישיבה אחד ליד השני ומרחק של שני מטר רק בהפסקה. איך אני יכולה להגיד לילד בן 17, לא להיות עם החברה שלו בהפסקה ושאסור להתחבק עם החברים?", היא שואלת. "אני מאוד מקווה שוועדי ההורים יצעקו ויעשו משהו, כי אין דרך עדינה להגיד את זה, מה שקורה עכשיו זה ביזיון. משרדי החינוך והבריאות מתנהלים בשביל הפרוטוקולים וועדות החקירה וביום פקודה אנחנו נצטרך לתת את הדין אם חלילה ילד ידבק או יתייבש, ובסך הכל רצינו להיות מנהלי בתי ספר. ההנחיות האלה לא יכולות לעמוד במבחן המציאות".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות, אמרה: "מצד אחד החזירו את הילדים אך באופן שאינו ישים וזו חלמאות לשמה. אם בכנסת יושבים בישיבות ללא מסיכות וכאן מחייבים מסיכה לחמש שעות כאשר נבחרי הציבור שמטילים עלינו את ההנחיות אינם פועלים לפיהן, אז איך מצפים מהמורים והתלמידים שיישמו את ההחלטה שלהם? שוב מטילים על המורים להמציא שיטות בלי שיהיה מי שישמור עליהם. וההורים צריכים לשמור על זכויות הילדים, ההורים, המורים ולשמש קול לכולם. לצערי, אפילו את תיק החינוך השאירו לסוף התור כאחרון התיקים ואני מתביישת שזה המקום שניתן לתיק החשוב ביותר, אין כאן מינימום דאגה לעתיד המדינה".

ממשרד החינוך מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "בתי הספר חוזרים בהדרגה לפעילות מלאה בהתאם להנחיות של משרד הבריאות. גל החום הינו זמני ואם ישנן בעיות נקודתיות הרי שהן מטופלות על ידי מנהלי בתי הספר. יצוין כי לקראת גל החום הוציא משרד החינוך הנחיות מיוחדות למנהלי בתי הספר ולפיהן בין היתר: לא יתקיימו פעילויות חוץ בשעות החום, להימנע ממאמץ גופני, לקיים שיעורי חינוך גופני באולם ממוזג בלבד, לשהות בהפסקות במקומות מוצלים ולדאוג שהתלמידים ישתו הרבה מים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר