ילד. צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

נשארו מאחור: לילדי החינוך המיוחד אין הסעות לצהרונים

נוכח המגבלות על ההסעות נדרשת תוספת רכבים כדי להסיע את הילדים מהגן לצהרון. אחד ההורים: "העירייה צריכה למצוא פתרון לתקופה הקצרה שנותרה". העירייה: "אנו משקיעים עשרות מיליונים, אין אפשרות לשלש את התקציב"

פורסם בתאריך: 20.5.20 08:37

יחד עם החזרה למתכונת לימודים מלאה בבתי הספר השבוע, נפתחו גם הצהרונים בפתח תקווה, אבל מי שנותרו מאחור וללא צהרונים הם ילדי החינוך המיוחד. הסיבה לכך היא שלילדי החינוך המיוחד אין צהרון בגן האם והם מוסעים לצהרונים אחרים, חלקם בשכונה שלהם וחלקם בשכונה אחרת. מי שהמרחק בין הגן לצהרון הוא פחות משני קילומטרים, אינו זכאי להסעה על חשבון העירייה, כך לפינה החלטת משרד החינוך, אולם עד לפרוץ משבר הקורונה מי שדאג להסיע את הילדים מהגן לצהרון הייתה עיריית פתח תקווה. כזכור, בתחילת השנה, הודיעה העירייה להורים שהמרחק מהגן לצהרון של ילדם הוא פחות משני קילומטרים, שהם לא זכאים להסעות. אחרי דין ודברים, הפגנות ואיומי השבתה, חזרה בה העירייה והודיעה שלמרות שהם לא זכאים להסעות על פי משרד החינוך, הילדים יוסעו לצהרונים. אך בשבוע שעבר, התבשרו ההורים, שהאישור שניתן בתחילת השנה מבוטל, מאחר ומתווה משרד הבריאות מאשר נסיעה של ילד אחד במונית ושלושה ברכב הסעות גדול יותר, (עד כה נסעו שלושה במונית וברכב הסעות גדול על פי הצורך), דבר אשר מייקר את העלויות.

"עיריית פתח תקווה החליטה לחסוך ולתת הסעות רק למי שזכאי על פי חוק", אמר בתסכול הורה לילד מהחינוך המיוחד, "בתחילת השנה אחרי שהיה רעש, העירייה אישרה את ההסעות, לטענתה, זה היה מלפנים משורת הדין וכרגע מאחר ואנחנו לא זכאים להסעות על פי משרד החינוך, הם ביטלו לנו את זה". אמא אחרת מוסיפה: "מבחינתנו האישור הזה ניתן לשנה שלמה ואנחנו שמחנו על כך. עכשיו, אומרים לנו שאנחנו לא זכאים, שזה אומר שאנחנו לא יכולים לחזור לעבוד, מאחר ואין לנו סידור לילד שמסיים את הגן בשעה 14:00. העירייה צריכה למצוא פתרון לתקופה הקצרה שנותרה עד סוף השנה".
מי שהבעיה שלהם נפתרה נכון ליום שלישי בבוקר הם הורי הצהרונים של החינוך הרגיל, שמאז חזרת ילדי הגנים לבית הספר והחזרת הצהרונים, התלוננו על כך שילדיהם נשארו ללא צהרון. הסיבה הייתה שעיריית פתח תקווה קבעה מינימום לפתיחת הצהרון שעמד על 15 ילדים (טרם הקורונה עמד על 22) ועל פי המתווה, לא ניתן היה לערבב ילדים בין צהרונים נוספים, מה שגרם למעט מידי נרשמים יחסית למינימום הדרש בצהרונים רבים. הורים שילדיהם היו רשומים בתחילת השנה לצהרון, התבקשו לעשות רישום מחדש, חלק החליטו להשאיר את הילדים בבית ומספר הנרשמים פחת ביום שני בערב הבעיה נפתרה, אחרי שיו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הודיע שבתיאום עם מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד החינוך, ניתן לאחד בצהרונים ילדים מעד שלושה גנים.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה מאפשרת הסעות לתלמידי החינוך המיוחד הזכאים על פי הקריטריונים של משרד החינוך ואף משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה בהסעות שמשרד החינוך לא מאשר – דבר שאף רשות אחרת לא עושה. לאור משבר הקורונה והנחיות משרד הבריאות בנוגע לכמות המוסעים המופחתת בכל כלי רכב, נדרשה העירייה לשלש את כמות כלי הרכב המסיעים ומכאן גם את התקציב ואת כוח האדם שמלווה את המוסעים. לצד זאת, הבעיה המרכזית היא שאין רכבים ובטח אין יכולת לשלש תקציב של עשרות מיליונים אשר אינו מוכר ע"י משרד החינוך. הרשות נותנת מענה מלא למי שזכאי ואלו שאינם זכאים מקבלים מענה עפ"י בחינה פרטנית של כל מקרה באופן ספציפי. יש לציין כי מערך החינוך המיוחד בפתח תקווה הוא בין הגדולים והטובים במדינה וכך גם ימשיך להיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לינה

    ממש חוצפה לא הגיוני שילד ילך 20 דקות בשים החום כי פתאום לא מגיע לו הסעה הם צריכים להבין שאנחנו ההורים לבחרנו את הבית ספר כי עם היינו יודעים שזה ככה היינו שמים אותם ליד הבית ממש חוסר אונים כל מה שקורה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר