התלמידה כפי שהגיעה וכפי שהולבשה לאחר מכן צילום מדף הפייסבוק של האם
התלמידה כפי שהגיעה וכפי שהולבשה לאחר מכן צילום מדף הפייסבוק של האם

אירוע חמור: תלמידת כיתה ב' הוכנסה לכיתה עם חולצה ותחתונים כי הגיעה עם שמלה ללא שרוולים

משרד החינוך: "היה מקום לנהוג ביתר רגישות, הדברים הובהרו למנהלת בית הספר". עורכת הדין של המשפחה: "צחקו על הילדה, היא הושפלה, הוגשה תלונה במשטרה"

פורסם בתאריך: 19.5.20 20:00

אירוע חמור אירע אתמול באחד מבתי הספר היסודיים (ממלכתי) בפתח תקוה, בסיומו מצאה את עצמה תלמידת כיתה ב' נבוכה כשהיא לבושה עם חולצת בית ספר ועם תחתונים או מכנסון. התלמידה הגיעה היום לבית הספר עם שמלה שחורה עם סמל בית הספר. השמלה הייתה ארוכה מספיק אך ללא שרוולים, לאור החום הכבד ששורר השבוע. מחנכת הכיתה התקשרה לאם התלמידה וביקשה ממנה שתגיע לבית הספר להביא לבתה תלבושת כמקובל ועל פי התקנון, אך האם שהייתה בלימודים הסבירה שהיא לא תוכל להגיע.

התלמידה לאחר שהולבשה בחולצת בית ספר צילום מדף הפייסבוק של האם

לדברי האם, כפי שכתבה בפוסט שהעלתה לדף הפייסבוק שלה, הילדה באה לבית הספר עם שמלה וזרועות חשופות בשל מזג האוויר.  "המורה לא אהבה את הזרועות החשופות של הילדה והחליטה שבמקום שהיא תלבש חולצה מעל השמלה, היא תלביש אותה חולצת בית ספר מחולצות שיש להם בבית הספר אבל היא תשאיר אותה עם חולצה ותחתונים", כתבה האם בדף הפייסבוק שלה והוסיפה שהילדה הופיעה כך מול כל הכיתה. האם ציינה עוד שהמורה יודעת שהילדה לא יודעת להתבטא היטב בעברית ולא יכלה להתווכח. כשהאם הגיעה לאסוף את הילדה בשעת הצהריים וראתה את הילדה עם חולצה ותחתון (מכנסון) היא מאוד כעסה על כך והיתה נסערת.

עורכת הדין ויקטוריה רויטמן, שמייצגת את המשפחה, אמרה: "האמא הגישה תלונה במשטרה והיא מבקשת שיעשו חקירה וענישה בהתאם לחומרת העבירה. מחר אמורה להתקיים פגישה משולבת עם המפקחת ונציגי העירייה על מה שהיה. צריך להבין שנעשה לילדה עוול, היא לבשה את השמלה הזו בחורף מספר פעמים ולא אמרו לה כלום. הילדה הגיעה בבוקר לבית הספר עם הסב והמחנכת פגשה אותם ולא אמרה כלום על הידיים החשופות, בהמשך היא התקשרה לאם ואמרה שזה לא מתאים, למרות שהיה לה בתיק שרוולון שיכלה לשים. לשמלה יש כפתורים מאחור והמחנכת פתחה את הכפתורים ושלחה אותה להחליף את השמלה, הילדה נכנסה לכיתה עם חולצה ותחתונים. זה היה תחתונים לכל דבר ולא מכנסון כמו שבית הספר מציג. כשהילדה נכנסה לכיתה, כולם צחקו עליה והיא מספרת שהיא הושפלה. הילדה לא רוצה לדבר על האירוע ומאוד קשה לה. היום הילדים מהכיתה שלחו לה הודעות בוואטסאפ והתנצלו שהם צחקו עליה אתמול".
ממשרד החינוך נמסר: "קוד לבוש מצוי בסמכות ואחריות מנהלי בתי הספר. עם זאת, המשרד מצר עד מאוד על האירוע ומציין כי היה מקום לנהוג ביתר רגישות. לנוכח זאת, הדברים הובהרו למנהלת בית הספר".

הילדה כפי שהגיעה לבית הספר צילום מדף הפייסבוק של האם

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה עומדת בקשר עם בית הספר ומשרד החינוך האמונים בנושא ותוודא כי המקרה מתוחקר כנדרש ומטופל בהתאם. בעת הזו אנחנו קוראים לכולם להימנע משיימניג וחריצת דין בטרם התבררו כל הפרטים. צוותי ההוראה בעיר הם מהטובים והאיכותיים בארץ, אשר פועלים, בפרט בימים מאתגרים אלו, כדי שילדי פ"ת יחזרו לשגרת הלימודים ויקבלו את החינוך הטוב ביותר עבורם".

חבר המועצה, אורי אהד, אמר: "מינהל החינוך העירוני נדרש לקיים בירור מידי, של מה שנראה, לכאורה כחוסר שיקול דעת חמור של מחנכת הכתה, באחד מבתי הספר הממלכתיים היסודיים בעיר. את הדרישה לקיום הבירור הוצאנו, לא רק כחברי מועצת העיר, אלא קודם כאבא לארבע בנות (ובן אחד) שחלקן למדו וחלקן עוד ילמדו בבתי הספר כאן. אני רק יכול לדמיין את ההרגשה של האמא שראתה כך את ילדתה הקטנה. כן. יכול להיות שהילדה לא הגיעה ב"תלבושת תקינה ולפי התקנון", יש על כך עונש (ציון בהתנהגות, הערה בתעודה וכו') אבל היכן שיקול הדעת, לגרום לילדה ללכת בהרגשה שהיא חצי עירומה כי היא באה עם " שמלת כתפיות". אין כאן עניין של מוסר או לא. יש כאן, לכאורה, בעיה חמורה בשיקול הדעת ונזק קשה לילדה קטנה. מינהל החינוך יידרש להעביר את ממצאיו והחלטותיו למועצת העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

33 תגובות
  1. מורה בגמלאות .

    שערוריה !
    מורה חסרת רגישות , הרוע בהתגלמותו .
    לא הייתי רוצה להיות לא אמא שלה, לא אחותה ובטח לא ביתה אם המורה הזו פעלה על דעת עצמה , הייתי מפטרת אותה במקום. אין לה מקום במערכת החינוך.
    אם פעלה לאחר התייעצות עם מנהלת בית הספר – הייתי מפטרת את שתיהן.
    אין מקום לרוע אין מקום לאטימות , אין מקום להתנשאות בשום מקום ובטח לא במערכת החינוך.

  2. אמהות

    לא יעשו למורה כלום. בטוח 'בבית הספר יעדיפו לכסות תחת ולהתנער כרגיל. אף אחד לא יודע לקחת אחריות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תביעה למורים ולמנהלת באופן אישי והגשת תלונה במשטרה

  4. מיקי

    על מקרה כזה ראש העיר לא יכול לעבור לסדר היום, ולא משנה לאיזה מגזר שי י ך בית הספר

  5. חיים אלרואי

    מר ראש עיר המנהלת. והמורה היום ללשכת עבודה ומשטרת פתח תקוה תביעה משפטית שלא יוכלו ללמד יותר

  6. אני

    ממש עצוב לי. איזה חוסר רגישות . אין למורה אינטלגציה רגשית כלל. להשפיל כך תלמידה. כמה שינסו לתקן הנזק לילדה כבר נעשה. למה לא כותבים איזה בית ספר ומה שם המורה. מזועזעת.

  7. יולי

    אם מורה מרשה לעצמה להתנהג באופן מחפיר שכזה, התנהגות שלא מתקבלת על הדעת בשום פנים ואופן, לפגוע בילדה קטנה, להשפיל אותה בפני כיתה שלמה, ולגרום לה נזקים נפשיים עצומים, היא לא צריכה לעסוק בהוראה, היא חסרת רגש, חסרת הגיון, חסרת הבנה והתחשבות, לא יאומן, ככה מתנהגת מורה בבית ספר ממלכתי, גיבורה על ילדה קטנה בת שבע – מקרה מזעזע שיש לטפל בו בחומרת הדין

  8. עיתונאית/פובלציסטית

    די עם הסילוף! הילדה התבקשה ללבוש גם חולצה, זה היא החליטה לא ללבוש אותה מתחת לשימלה או מעליה, התקשורת מספרים סיפור מסולף! ממש 'אייטים' תקשורתי "מהמם". סקופ.. [אני בעלת תעודת עיתונאי ומבינה דבר או שניים.. שמעתי הבוקר את האם בטלויזיה. העובדות מתוארות לעיל].

  9. א

    כשהיא רשמה אותה לבית הספר היא הסכימה לתקנון מה היא בהלם?

  10. מאיר

    זו תגובת משרד החינוך?????
    לסלק את המורה הדבילית
    תתבישו!!!!!

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי, ללכת ערומים למחצה זה הסטנדרט בחברה החילונית, לא?

  12. גלית

    בושה ממש שיש מחנכת כזו במדינה שלנו!!!
    לפטרה לאלתר ולא להעסיקה יותר בתור מחנכת בישראל
    אבוי לנו שכך היא מחנכת…

  13. ג.ל.

    בושה וחרפה למשרד החינוך שמעסיק מורה כזו
    אין מחילה או תיקון לעוול והבושה שנגרמו לילדה המסכנה הזו

  14. נורא ביותר

    מורה תת רמה שתתבייש לה !!!!!!!
    שמלה בלי שרוולים זה לא טוב אבל להוריד מילדה שמלה ולהשאיר עם תלבושת תחתונה זה בסדר המוח מעוות לחלוטין אצלה !

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המורה ומנהלת בית הספר צריכות להיענש בחומרה. לילדה זו טראומה לכל החיים. המורים רוצים שיכבדו אותם. איך אפשר לכבד מורה שמשפיל תלמידה בצורה חמורה כל כך. היא ראויה לזלזול ויותר מכך לענישה חמורה

  16. רומי

    חוצפה של מורה!!!!! כאמא לילדים אני בוכה לחשוב מה עבר על הילדה , חשבתי שלא יכול להיות עוד מורים יותר רעים ממה שאני מכירה

  17. סתם שאלה...

    זה שהידים שלה חשופות פחות נורא מרגלים חשופות??
    ואם כבר היה אפשר לשים את החולצה מעל

  18. אווה

    מעניין שזרועות מעט חשופות הטרידו מאוד את הנהלת בית הספר, אך הפתרון שמצאו שחשף את רגליה לחלוטין לא הפריע להם כלל. כמה טיפשות יש כאן, ואם כבר חולצת בית-ספר למה לא הלבישו אותה מעל השמלה – שהיא די ארוכה, למה להפשיט את הילדה מבגדיה? זה עד כדי כך 'סכנת נפשות' ולא סובל דיחוי, ועוד בשעה הרביעית ללימודים, ילדה בכיתה ב'? השתגענו??

  19. אני

    לא מובן מדוע המורה לא ביקשה מהילדה לשים את החולצה מעל השמלה? הרי זה היה פותר את הבעיה של השרוולים. פתרון מאד פשוט. האם המורה לא הבינה שהיא משפילה את הילדה ?

  20. בושה

    לפטר את המנהלת.
    מה שכתוב במערכת החינוך שמנהל יכול לעשות מה שבא לו , לעבור על החוק, להשפיל תלמידים ולהנות מחסינות. משטרה לא מתערבת במה שקורה בבית הספר.
    ראוי להפגין מול ביתה של המנהלת, השכנים ידעו מי גר לידם.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היתה פשוט משאירה אותה עם השימלה ומבקשת שבפעם הבאה תבוא עם חולצת בית ספר למה כל הפרובוקציה הזאת כולה ילדה בת 7 וחום נוראי קורונה אז למה צריך מכל דבר לעשות עניין קיצוני.

  22. Rinat

    היתה פשוט משאירה אותה עם השימלה ומבקשת שבפעם הבאה תבוא עם חולצת בית ספר למה כל הפרובוקציה הזאת כולה ילדה בת 7 וחום נוראי קורונה אז למה צריך מכל דבר לעשות עניין קיצוני.

  23. עצבני מאד

    בושה למנהלת ובושה שיש מורות כאלו בארץ! הגיע הזמן לעשות מהפכה רצינית בהכל!

  24. מיכל

    מזעזע!!!
    שום דבר לא יכול להצדיק השפלה כזאת! ועוד לילדה בת 7 ??? אם פעלה באופן עצמאי יש לפטר אותה מיידי! אם התייעצה עם המנהלת יש לפטר את שינהן!! אין מקום לרוע במערכת החינוך!!

  25. רות

    לפטר לאלתר זה לא שיימינג, זה חוסר רגישות אצל המחנכת והמנהלת, די להגן ולהתחסד.

  26. תושב

    פשוט בושה למערכת החינוך
    לא יאומן איזו השפלההילדה הזו עברה
    אין רגישות מינמלית למורה
    היתי מפטר אותה ואת מנהלת בית הספר לאלתר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר