ילדה שהגיעה עם שמלה והמורה החליפה לה בגדים.

אמה של הילדה שהושארה בחולצה ותחתונים הגיעה היום לביה"ס: "צריך לפטר את המחנכת"

הבוקר התקיימה פגישה בבית הספר בו היה האירוע החמור. "הבת שלי מאוד מפוחדת והיא חוששת לחזור לבית הספר, לא קיבלנו אפילו חצי התנצלות", אומרת האם בכעס

פורסם בתאריך: 20.5.20 12:15

פרשת הילדה שאולצה להיכנס לכיתה עם חולצה ותחתונים ממשיכה לעורר סערה. הבוקר (רביעי) נערכה פגישה בה נכחו אם הילדה, עורכת הדין של המשפחה ויקטוריה רויטמן, יועצת ומנהלת בית הספר, המפקחת מטעם משרד החינוך וממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך רון כץ. "לצערי, לא קיבלנו התנצלות וגם לא חצי התנצלות מבית הספר. כל השיחה הסבה סביב הרצון להחזיר אותה לבית הספר", אומרת האם. "לפני שנחזיר אותה לבית הספר, היא צריכה לעבור אבחון של פסיכולוגית שתבדוק מה נכון לה", מוסיפה האם. "כרגע מבחינתו האמון במערכת ובעיקר במחנכת נפגע ומה שבטוח, אין מצב שהיא חוזרת ללמוד אצל אותה מחנכת".

אירוע חמור: תלמידת כיתה ב' הוכנסה לכיתה עם חולצה ותחתונים כי הגיעה עם שמלה ללא שרוולים

עוד אומרת האם: "הבת שלי מאוד מפוחדת והיא חוששת לחזור לבית הספר. היא מאשימה את עצמה, שבגלל שהיא באה עם שמלה בלי שרוולים, היא נענשה. אנחנו מסבירים לה שזה ממש לא נכון, נותנים לה אהבה ותמיכה וכל מה שצריך. בשלב הזה בעלי לא מסכים שהיא תחזור לבית הספר, הוא חושב שצריך להחליף לה בית ספר ואני חושבת שצריך לפטר את המחנכת, היא לא יכולה להמשיך ללמד ילדים".

התלמידה כפי שהגיעה וכפי שהולבשה לאחר מכן צילום מדף הפייסבוק של האם

התלמידה כפי שהגיעה וכפי שהולבשה לאחר מכן צילום מדף הפייסבוק של האם

איך אתם כמשפחה מתמודדים?
"לי מאוד קשה. אני חושבת שאני בעצמי צריכה טיפול. אין לי כוח ולצערי המנהלת לא שומעת אותי. אמרתי כמה וכמה פעמים שאסור שזה יקרה פעם נוספת בבית הספר ואסור שאנשים כאלה יהיו במערכת החינוך. אבל הם לא באמת הקשיבו לדברים שלי".
הילדים מהכיתה דיברו איתה?
"חברות התקשרו ודיברו איתה וכמה ילדים שלחו הודעת התנצלות על כך שהם צחקו עליה. אני מקבלת תמיכה גדולה מחברים".
עורכת דינם של בני הזוג, ויקטוריה רויטמן: "לאורך כל הפגישה שהתקיימה בבית הספר, אף אחד לא התנצל, מה שחשוב להם שהילדה תחזור בשלב הזה לבית הספר. מבחינתנו, עד שהיא לא תיפגש עם פסיכולוגית זה לא אפשרי. בטח ובטח היא לא תחזור ללמוד אצל אותה המחנכת. אין לנו שום אמון במערכת. העירייה הבטיחה לבדוק את הנושא, אבל לצערי, אנחנו לא רואים שנעשה משהו בצורה רצינית. כרגע מה שחשוב לנו זו הילדה".

ממשרד החינוך נמסר כי "המקרה הובא לידיעת שר החינוך. השר הנחה על קיום בדיקה ותחקיר והצגת מסקנותיו בפני מנכ"ל המשרד לשם מניעת מקרים דומים בעתיד. שר החינוך, יואב גלנט, אמר: "הקפדה על נורמות ערכיות ועל בטחונם של התלמידים יהיו נר לרגלי מערכת החינוך".

מהעירייה נמסר היום: "מהתחקיר שהרשות ביצעה עולה כי המורה פעלה מתוך שיקול דעת מוטעה אך במקביל לא מן הנמנע כי הדבר נעשה בתום לב". עוד נכתב שהתלמידה התבקשה ע"י המורה לעמוד בקוד הלבוש הקיים בבית הספר ומאחר וזה לא היה כך, נוצר קשר עם האם שהסבירה שהיא לא יכולה להגיע להביא לילדה חולצת תלבושת ונתנה את הסכמתה שבית הספר יספק את החולצה, "זאת תוך שהיא מציינת כי מתחת לשמלה קיים "שורטס".
עוד נכתב בהודעת העירייה בין הזמן שהילדה החליפה את השמלה לבין סיום הלימודים חלפו שעה וחצי בלבד, במהלכם התלמידה ישבה בכיתה. "יודגש כי עיריית פתח תקוה אינה מתעלמת מחומרת המקרה, גם אם הוא נוצר בתום לב. ובמסגרת זו, הרשות תפעל לחדד את הנושא בפני צוותי ההוראה בפ"ת כדי שמקרה חריג מעין זה לא יישנה. לצד התחקיר שהרשות עשתה נבהיר כי הנושא מצוי לפתחו של משרד החינוך אשר לו הסמכות הניהולית על מנהלת בית הספר והמורה. בהקשר זה נציין כי גם משרד החינוך עורך במקביל תחקיר בנושא".

בעירייה ציינו גם כי הם מלווים את המשפחה ובמידה והמשפחה תחליט להעביר את בתם לבית ספר אחר בעיר זה יעשה בימים הקרובים.  בעירייה ביקשו לגנות את האמירות המזעזעות שנשמעות כלפי עובדי ההוראה ברשתות החברתיות השונות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. שרה

    שערוריה מה שקרה עם הילדה שבוישה כל כך בידי בית הספר.

    האם זה היה בשם הדת? עוד יותר גרוע.
    מקווה ששר החינוך יטפל בענין מגעיל זה בצורה הכי קשה שאפשר.
    שלא לדבר שהמורה והמנהלת צריכות לעזוב את תפקידן. זה מעשה מאוד לא חינוכי! בושה לחברה שלנו.

  2. מיקי

    ראש העיר צריך מיידית לסלק את המחנכת מבית הספר ואם המנהלת / מנהל לא מבינים , גם הם צרכים לעוף החוצה ממערכת החינוך

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי למה רק המורה אשמה מה עם צות בית הספר. למה נתנו לזה יד למה לא ראו אותה שטויןת. לדעתי להעביר את הילדה בית ספר .ולשקם אותה לאט לאט

  4. לירון1

    מה ילדה בכיתה ב אשמה? הרי בגיל כזה ההורים מלבישים. בגלל שבאה עם שמלה ( לא חשופה אגב) נעשה לה כזאת בושה?? זה בזיון שמורה בבית ספר התנהגה בצורה שכזו.
    יום שלם ילדה התהלכה עם תחתונים וזה כן צנוע ושמלה לא??? בזיון פשוט בזיון!!!

  5. אריק

    למה המורה עדיין מלמדת.
    לא יכול להיות שהילדה סובלת, תצטרך טיפול, תעבור בית ספר, תאבד חברות טובות.
    ושום דבר לא קרה ?

  6. מיטלי

    הזהרו לעשות עוול לאדם כשאין בידכם כל העובדות. התקשורת גורמת לשיימינג בלי לדעת עובדות! הזהרו והיו בחמלה למורה, היא בטח לא הכריחה את הילדה, המורה חשבה שהיא בשורט והמשיכה לעשות עבודתה כמורה, טעות אנוש ולא מכוון.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור לפגוע בשום ילד ניתן היה לפטוראת בעית הלבוש בצורה אחרת ולא ההשפלה לכן רצוי מאוד לחזור לליבוש אחיד עין סמל בת הספר במהרה ללא הירורים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר