תלמידה מחטיבת ברנר שהגיעה עם חצאית. צילום באדיבות ההורים

"הילדה התחילה לבכות". תלמידת חטיבה לא הורשתה להיכנס בטענה שהחצאית קצרה

תלמידת כיתה ז' בחטיבת ברנר לא הורשתה להיכנס הבוקר לבית הספר, בטענה שהחצאית שלה אינה תואמת את התקנון. האם: "הילדה נפגעה מהסיטואציה". העירייה: "החצאית אינה הולמת"

פורסם בתאריך: 2.6.20 13:41

תלמידה מכיתה ז' בחטיבת ברנר, לא הורשתה להיכנס לבית הספר היום (שלישי), מאחר והגיעה בחצאית שלטענת בית הספר קצרה ביחס למה שמותר בתקנון. בעירייה הסבירו שמברור שנעשה מול הנהלת בית הספר, עלה כי האם סירבה שבית הספר יספק חצאית חלופית.

כזכור באחרונה היה אירוע שעורר סערה ברחבי המדינה, כאשר ילדת כיתה ב' שהגיעה לבית הספר בשמלה ללא שרוולים, הושארה לטענת אמה בתחתונים וחולצה.

"הבת שלי התקשרה אלי הבוקר כשהגיעה לבית הספר ואמרה לי שלא נותנים לה להיכנס לבית הספר, כי החצאית שלה קצרה מידי ושאני אביא לה בגד חלופי, דבר שלא היה באפשרותי לעשות", מספרת אמה של התלמידה שלא הורשתה להיכנס היום לחטיבת ברנר. "צריך להבין שזו לא פעם ראשונה שהיא מגיעה לבית הספר עם החצאית הזו ולפחות פעם בשבוע היא לובשת אותה ואף פעם לא העירו לה. הבנות שלי מאוד ממושמעות ולא לובשות בגד שאסור, מבחינתן אסור, זה אסור. הגעתי לבית הספר ושוחחתי עם סגנית המנהלת ועם המנהלת והן לא הסכימו להכניס את הילדה. הילדה התחילה לבכות והן הציעו שהיא תכנס ללמוד בספריה, שגם לכך לא הסכמתי וגם לא שיתנו לה טייץ של תלמידה אחרת, לאור הקורונה והחשש. החלטתי לקחת אותה הביתה ואת המבחן שהיא פספסה היא תעשה במועד ב'".

עוד אומרת האם: "הילדה מאוד מבואסת ונפגעה מהסיטואציה, מדובר בתלמידה וילדה טובה ומאוד רגישה, שאף פעם אין איתה בעיות והסברתי לה שהיא לא אשמה. בית הספר מתכוון לשוחח איתה ואני מתכוונת להגיע לשיחה".
כזכור, רק לפני שבועיים, היה בעיר את מקרה השמלה והתחתון, כאשר תלמידה מכיתה ב', הגיעה לבית הספר עם שמלה שחורה ללא שרוולים ועם סמל בית הספר עליה. בבית הספר החליטו שהשמלה היא לא לפי התקנון ויצרו קשר עם האם כדי שתביא לילדה בגדים להחלפה. מאחר והאם לא יכולה הייתה להגיע, היא אישרה לבית הספר להלביש את הילדה בחולצה ארוכה של בית הספר. לדברי האם הילדה הושארה בתחתונים וחולצה. לטענת בית הספר האם אמרה שהיא לובשת מכנס מתחת, אבל הילדה לבשה תחתון ונשארה עד סוף הלימודים עם תחתונים וחולצה לבנה.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בהמשך לבירור שנעשה בנושא מול הנהלת בית הספר עולה כי בניגוד לנטען, החצאית שבה הייתה לבושה התלמידה אינה הולמת ואינה עומדת בתקנון בית הספר. כמו כן, לדברי המנהלת התלמידה לא הגיעה קודם לכן עם חצאית דומה. בהתאם לכך, צוות ההוראה נהג ברגישות ובשיקול דעת והוצע לאם התלמידה שורה של פתרונות תחליפיים אשר יעמדו בתקנון הלבוש שברור ונהיר לכל. האם סירבה שבית הספר יספק חצאית חליפית וכן גם לא לקחת את הילדה הביתה להחלפת החצאית או לאשר לה לצאת לבד. בהקשר זה נציין כי מדובר בתלמידה בכיתה ז'. בית הספר החליט שהתלמידה תהיה בספריית בית הספר ותקבל פעילות בהתאם. בית הספר לא קיבל את דרישת האם להתעלם מהתקנון החינוכי ומנסיבות הלבוש ולאפשר לתלמידה להיכנס ללמוד כרגיל. לא נסתרת מעינינו האווירה הציבורית סביב קוד הלבוש בבתי הספר, אך לצד זאת, אנו והפיקוח, מגבים את המנהלת והצוות החינוכי בעמידה על ערכי בית הספר".
ממשרד החינוך נמסר: "סוגיית קוד הלבוש מצויה בסמכות ואחריות בתי הספר. המשרד סומך על המנהלים שהם פועלים על פי מיטב שיקול הדעת החינוכי. עם זאת במשרד מוסיפים, כי בעת גיבוש התקנון קבע המשרד כי יש לשמור על שני עקרונות מנחים, שותפות של ההורים והתלמידים בגיבוש הנהלים ושמירה על שיוויוניות כך שקוד הלבוש יוחל באופן שווה על אוכלוסיית התלמידים והתלמידות כאחד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ורד פתח תקווה

    דיי לעשות סיפור מכל דבר. הבן שלי בכיתה ט. בשבוע שעבר הגיע לחטיבת בן צבי ולא נתנו לו להיכנס כי המכנס קצר. הלכנו הביתה להחליף בלי לעדות עניין. רוצים לעשות עליו גם כתבה?!

  2. מני

    עושה רושם שהמורים והמנהלים נדרשים לחזור ללימודי ההוראה או שבתי הספר נהפכו לחרדים . משהו רע קורה בבתי הספר בפתח תקוה ורצוי שראש העיר יטפל נכון באירועים .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר