שבט צופי המושבה צילום זאב שטרן
שבט צופי המושבה צילום זאב שטרן

גרינברג הפסיק את פעילות תנועות הנוער בגלל הגל השני, הורים, חניכים ומדריכים מוחים

ההחלטה התקבלה בשישי ועוררה מחאה רחבה. "אנחנו מאוד אחראים, עושים את הפעילות בחוץ, דואגים שכולם יהיו עם מסכות", אומרת אחת המדריכות. העירייה: "הסיכון להדבקה גדול אין אפשרות לשלוט בחניכים בדומה לבתי"ס ומסגרות אחרות"

פורסם בתאריך: 7.7.20 08:15

ראש העירייה רמי גרינברג, הודיע בסוף השבוע שלאור התפשטות הקורונה, פעילות תנועת הנוער בעיר תופסק החל משישי ועד להודעה חדשה. בהודעה אשר נשלחה לרכזים ורכזות התנועות ביום שישי האחרון נכתב על ידי גרינברג: "לאור ההגבלות החדשות והתפשטות נגיף הקורונה, פעילות תנועות הנוער תופסק החל מהיום עד לעדכון מחודש. לצערנו אין אפשרות לשמור על התקהלות של 20 בני נוער בלבד במרחב הפתוח במסגרת פעילות תנועות הנוער כפי שמחייבים הכללים".
ההודעה של גרינברג הכעיסה לא מעט הורים ותלמידים, שטענו שהקניונים פתוחים, החופים פתוחים ומתקיימים חוגים ולכן לא מובן מדוע, פעילות תנועת הנוער לא מתקיימת. "אני לא מצליחה להבין למה החליטו להפסיק את פעילות תנועת הנוער דווקא עכשיו כשהילדים יצאו לחופש ומצד שני אישרו מרחבים בטוחים במספר חורשות", אמרה אמא לילד משבט צופי המושבה. "יש חוגים, קייטנות, הילדים מסתובבים ברחובות ובגינות הציבוריות וראש העיר הודיע שהפעילות של תנועת הנוער מופסקת. מה עדיף? שהם יסתובבו ברחוב בלי שום בקרה או שיגיעו לפעילות בסניף ושם לפחות מקפידים על מסכות ומרחק", היא שואלת-אומרת.

והיא לא היחידה. "ברור לכולנו שהקורונה מרימה ראש ולכן עדיף שהילדים שלנו יהיו במקום מסודר ולא ברחוב", אומרת אמא לילד נוסף בשבט צופי הראשונים. "במקום לתת כלים ולדאוג לפקח, סוגרים הכל ולצערי זה לא הפתרון הנכון. יש לי חברים בערים אחרות ושם הפעילות ממשיכה. רק אצלנו, ראש העיר החליט לסגור וזה לא מובן לנו". מדריכה שמסיימת השנה מוסיפה: "זו שנה אחרונה שלנו, תכננו כל כך הרבה דברים וגם ככה קטעו לנו כמעט את כל התוכניות. אנחנו מאוד אחראים, עושים את הפעילות בחוץ, דואגים שכולם יהיו עם מסכות ומעבר לקטע החברתי, לא נותנים לנו להיפרד כמו שצריך מהחניכים שלנו. זה מעצבן ואפילו מאוד מעליב, שלא חושבים שאנחנו מספיק בוגרים ואחראים לדאוג לחניכים שלנו ולעצמנו".

אחת האמהות, רופאה מומחית במחלות זיהומיות, פרסמה פוסט בנושא בקבוצת הפייסבוק "קהילת השוות של פתח תקוה. כך נכתב בפוסט: "שלום רב, שמי ד"ר אריאלה לבקוביץ, מומחית במחלות זיהומיות, אמא ליאיר, הדר ודורון חניכי שבט ראשונים של הצופים. לצערי נתבשרנו שעיריית פתח תקווה החליטה לעצור את פעילות התנועה ואני מצרה על כך. לפחות בקבוצות של ילדי הצופים שומרים על כל הכללים והסיכון להדבקה אפסי. הקבוצות קטנות, הפעילות מתקיימת בחוץ, החניכים והמדריכים עוטים מסיכות. לצערי הקורונה כאן כדי להישאר ועלינו ללמוד לחיות איתה. אין כל סיבה לעצור פעילות חשובה לבריאותם הנפשית של הילדים, מה גם שאינה כרוכה בסיכון משמעותי להדבקה. אני קוראת לעיריה לשקול שוב את ההחלטה ולאפשר לחניכים ולמדריכים לסיים בטוב את שנת הפעילות הלא פשוטה שעברה עליהם".

מי שעוד ביקשה להדגיש שהם פועלים על פי ההנחיות היא דניאל ארדובסקי, שמיניסטית משבט ראשונים שאמרה: "אני שמה מסכה, וגם החניכים שלי שמים. אנחנו מבינים את החשיבות ובגלל זה אנחנו לא מוקד הדבקה. להפך – בתקופה הזו הצופים שומרים על ההנחיות, בכל יום פעילות אנחנו מבקשים אישורי הורים ומעבירים פעולה עם מסכות ובקפסולות. בתקופה הזו, הצופים יכולים להיות המסגרת הכי בטוחה של ילדים ובני נוער להשתחרר וליהנות. ולכן זה לא צעד נכון בשלב הזה לסגור את תנועת הנוער. אני וחברי לצופים, חונכנו להיות אנשים דעתניים, שיודעים להטיל ספק ויודעים גם למחות – להילחם בשביל מה שחשוב. ולי, כמו לכל חברי השבט, חשוב לסיים את הצופים בצורה המיטבית ביותר".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "ראש העיר רמי גרינברג בשיתוף המשנה לראש העיר, רפי דהן ומנהלת אגף הנוער, הגיעו להחלטה משותפת על סגירת תנועות הנוער בעיר. זאת לאור נתוני התחלואה והיקף התפרצות הגל השני כפי שמסתמן בימים אלו. גורמי הרשות יפגשו בקרוב עם רכזי תנועות הנוער ויסבירו להם את החששות אשר הובילו להחלטה. נציין כי גם בתנועות הנוער התגלו מקרי הדבקה בתקופה האחרונה. למרות האחריות של הרכזים והרצון שלהם לקיים את הפעילות תוך שמירה על ההנחיות, בפועל, מגיעים אל תנועות הנוער הרבה מאוד בני נוער והסיכון להדבקה הוא גדול מאוד וכן אין אפשרות לשלוט בחניכים בדומה לנעשה בבתי הספר ובמסגרות אחרות. על כן, הגל השני העלה את החשש לגבי פתיחת מסגרות אלו ובפגישה המתוכננת הנושא יעלה ויוחלט ביחד על המשך הפעילות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר